23 Reacties
vorig jaar
Ik heb als ik ‘s ochtends douche, eind van de middag al weer vet haar. En dan lijkt het net alsof ik mijn haar al 4 weken niet heb gewassen.
Ik heb letterlijk alles geprobeerd, je kan het zo gek niet bedenken en niets helpt.
Je moet er gewoon vrede mee hebben 🤷🏼♀️ ik was mijn haar dus gewoon iedere dag. Als ik weet dat ik een dagje nergens heen hoef, was ik het een keer niet.
Oja en de enige shampoo die ik kan gebruiken is Head&Shoulders, dus ook het slechtste van slechtste 🤣 anders krijg ik na 10 minuten al jeuk op m’n hoofd. En ja ik heb echt alle shampoos al geprobeerd 🤣 van €2 tot €70 per fles.
vorig jaar
Ik vind Batiste heel fijn en gebruik graag de droogshampoo van Sophia Mae. Wel wat prijziger en je haar wordt er stug van maar het heeft nog nooit zo goed gezeten op ‘vette dagen’
vorig jaar
Ik was mijn haar om de 2 dagen met deze shampoo. Heel tevreden over
https://www.loreal-paris.be/nl-be/elseve/extraordinary-clay/elseve-extraordinary-clay-shampoo
vorig jaar
Ik vind de droogshampoo van Batiste heel fijn! Ik heb donker haar en gebruik de donkere variant, dan krijg je ook geen witte waas. Ik vind deze droogshampoo ook lekker ruiken, in tegenstelling tot andere droogshampoos.
vorig jaar
Klinkt misschien gek, maar probeer eens minder te wassen. De vettigheid is talg en dat maakt je hoofdhuid aan om de haarzakjes te beschermen tegen allerlei invloeden. Hoe meer je wast en hoe agressiever de shampoo is hoe sneller je haar vet wordt.
Je zal even moeten doorbijten om dat te doorbreken, maar na een week of 3/4 zal je al verandering zien.
Een goede shampoo is dr organic vit c of morrocan argan oil. Probeer conditioner niet op je hoofdhuid te smeren maar alleen in de puntjes.
Als je echt een droogshampoo wil gebruiken dan zou ik ook voor Batiste gaan.
Hopelijk heb je er wat aan.
vorig jaar
Reactie op MAW178
Klinkt misschien gek, maar probeer eens minder te wassen. De vettigheid is ...
Ik gebruik idd al zo min mogelijk agressieve shampoos etc en was het over het algemeen 2 x in de week. Al jaren lang. Maar toch houd ik ontzettend vet haar en is het helaas genetisch (vader en broertje hebben er ook last van). Behalve in mijn zwangerschapppen dan heb ik nergens last van! 😂 Maar toch bedankt voor de tip!
vorig jaar
Ik heb een heeeel fijn recept voor droogshampoo. Een paar ingrediënten mengen en in een cacaostrooier doen, en dan kun je het in je haar strooien en doorborstelen.
- Arrowrootpowder (verkopen ze o.a. bij de AH) cacaostrooier voor de helft mee vullen.
- Cacaopoeder (hoeveelheid is afhankelijk van je haarkleur) steeds een paar gram toevoegen aan de arrowrootpowder, mengen en checken of het een witte waas aan je haar geeft.
- Bio etherische olie (optioneel, kan jeuk veroorzaken) paar druppels.
Ik gebruik dit al 5 jaar, het is heel goedkoop, duurzaam en vriendelijk voor je huid. Ik was m’n haar 1 keer per week met milde producten, op dag 3 wordt het vet en dan doe ik er deze droogshampoo in, op dag 5 of 6 nog en keer.
Wie weet is dit ook iets voor jou!
vorig jaar
Beetje prijzig, maar ik gebruik sinds kort de droogshampoo van The Every. Deze geeft extra volume. Ik heb zelf ontzettend dun en plat haar, dus gebruik al een volume infusion van The Every en heb daar sinds kort de droogshampoo aan toegevoegd. Het fijne van deze droogshampoo (naast het mega volume wat het geeft) vind ik dat je de droogshampoo een keer gebruikt en je daarna nog zeker 2 a 3 dagen hier baat bij hebt zonder het bij te hoeven sprayen. Hiervoor gebruikte ik altijd Batiste, maar dan moest ik eigenlijk elke dag wel weer bijsprayen. Denk dat ik daarom ook een stuk langer met die van The Every ga doen, stuk zuiniger in gebruik.
vorig jaar
Waarom wil je wasbeurten uitstellen? Hoe snel is het vet? Jeukt het ook?
Hier was ik m'n haar ongeveer met shampoo 2 a 3 x per week en alle andere dagen wordt het meestal alleen nat. Soms ontwijk ik de douchestoel en steek ik m'n haar op en spoel dus alleen m'n lijf af. Het is misschien ook maar net wat je wens en gewoonte is? Er bestaat van Andrelon niet voor niks iedere dag shampoo of tegen vet haar. Ik gebruik anti roos. Liefst van andrelon en ander head en shoulders. Als ik andere gebruik moet ik elke dag m'n haren wassen zo vet. Oh, en hoe je het (laat) drogen maakt ook uit! Droog je het met een föhn? Of alleen met een handdoek en dan opdrogen aan lucht? Ga je met nat haar slapen? En zelfs hoevaak je je kussensloop verschoont speelt mee.
vorig jaar
Er zijn al hele goeie tips gegeven:
- minder vaak wassen (max 2x per week)
- als je je haar wast, je haar 2x met shampoo wassen om het echt schoon te gebruiken
- heel weinig product in je haar gebruiken als conditioner en olie e.d.
- ik gebruik producten van Olaplex. Is beter voor mijn haar en houdt mijn haar gezond. Wellicht ook een tip voor jou?
- droogshampoo van Andrelon werkt prima voor mijn haar
- goed droogfohnen (in model) na het wassen zodat je de rest van de dagen niets aan je haar hoeft te doen. Ik ben fan van Dyson maar dat is persoonlijk.
Mij beste vriendin is kapster dus heb een hoop meegekregen van haar qua haarverzorging. Vooral goed en minder vaak wassen zal je goed doen!
Hopelijk heb je hier wat aan.