46 Reacties
5 jaar geleden
Verzakking van welk orgaan? Ik heb een 3 de graad verzakking van de blaas. Ben nu zwanger van de tweede en weet dat deze verzakking volledig wordt.. gyn heeft me voorgelicht dat ik gewoon kinderen kon krijgen mogelijk normaal kan bevallen. Over 7 maanden weet ik hoe het bevallen met een verzakking is馃槉
5 jaar geleden
Reactie op willil
Verzakking van welk orgaan? Ik heb een 3 de graad verzakking van de blaas. ...
Ai. Hoe weet je dat volledig word? En zie je je blaas ook duidelijk zitten met spiegeltje?
5 jaar geleden
Reactie op willil
Dat heeft de gyn mij verteld toendertijd. Bij mij hangt de blaas al voor ee ...
Aii. Heb je er last van? Wat doet het met je? En kan je hem omhoog krijgen tijdens aanspannen?
5 jaar geleden
Aii. Heb je er last van? Wat doet het met je? En kan je hem omhoog krijgen ...
Ik hou me zoveel mogelijk aan de adviezen bijvoorbeeld niet meer dan kilo tillen (zoontje is 13 kg die til ik natuurlijk wel nog soms). Als ik over de grens ga heb ik wel heel veel pijn, maar met rekening houden kom je een heel end hoor! Ik kan heb niet omhoog krijgen helaas. Wel veel bekken fysio gehad, wel sterker geworden in de zin van incontinentie.. dat heb ik nu onder controle.
Het heeft heel veel met me gedaan in het begin, ik was verpleegkundige maar daar ben ik nu blijvend voor arbeidsongeschikt. Nu kan er prima mee leven en heb er vrede mee.. na deze zwangerschap laat ik me opereren en dan zal ik tot 8 kg mogen tillen en ben ik wat minder beperkt.
5 jaar geleden
Reactie op willil
Ik hou me zoveel mogelijk aan de adviezen bijvoorbeeld niet meer dan kilo t ...
Och jee. Heftig! Heb je een ring geprobeerd? Volgens personal trainer sterkher kan je dat trainen met krachttraining he. Juist bewegen schijnt.
5 jaar geleden
Ik ben bang voor hetzelfde, dat de verzakking erger word bij een volgend kindje. Ik ben nog lang niet zover, maar zou angst hebben om hard te persen...
@willemijndg Is het erger geworden of na je eerste zo geweest en gebleven? Ik ben nu 4 maanden verder met fysio maar heb niet echt het idee dat het beter word.
5 jaar geleden
Reactie op Gdnss
Ik ben bang voor hetzelfde, dat de verzakking erger word bij een volgend ki ...
4 maand nog kort. 1e 12 maand heeft 82% een verzakking schijnt. Persen is tijdens bevalling niet nodig. Meezuchten schijnt voldoende. Heb mij ook verdiept en ga ook niet meer persen tenzij het echt moet
5 jaar geleden
Reactie op Gdnss
En wat heb je verzakt
5 jaar geleden
Och jee. Heftig! Heb je een ring geprobeerd? Volgens personal trainer sterk ...
Ja ring werd niks.. de eerste was te groot en zorgde voor veel pijn, slagje kleiner viel er continu uit 馃槀馃槀
Ik mag absoluut geen kracht training doen van de gyn en bekken fysio馃檲 wel lange duur oefeningen. Doe nog altijd dagelijks de bekkenbodem oefeningen tijdens zitten en lopen.
5 jaar geleden
Reactie op Gdnss
Kwam er na 3-4 maanden achter na de bevalling.. het is niet erger geworden. Ben nu 8 weken zwanger van de tweede en merk nog niets.
Fysio heeft heel lang geduurd.. uiteindelijk blijft de verzakking hangen zoals altijd, alleen heb nu de incontinentie onder controle.. de incontinentie vond ik nog het akker ergste馃檲 vergt hard werken.. hoop dat je wel snel verbetering voelt!
5 jaar geleden
Reactie op willil
Kwam er na 3-4 maanden achter na de bevalling.. het is niet erger geworden. ...
Heftig! Maar meestal is een verzakking wel weg te trainen. Maar mis jouwe te erg. Of kubus proberen ? Die zijn er als ring niet werkt. Is je baarmeoder wel hoog?
5 jaar geleden
Reactie op Gdnss
Meezuchten....? 馃 Dan had de eerste er nu nog in gezeten... Ik heb 1 uur e ...
De gyn heeft mij gezegd dat je bij een volgende vaginaal kan bevallen, maar het kan zijn dat ze tijdens het persen eerder zien dat het niet lukt. Kans is iets groter op een keizersnede, maar hoefde er niet vanuit te gaan zeiden ze.
Bij vk is momenteel alles aan het opvragen in t ziekenhuis. Over twee weken weet ik meer 馃槉.
Ik maak me er niet zo zorgen om, mijn tweede kinderwens is groter dan de angst gelukkig! Hopen dat het ook gaat de komende maanden hihi
5 jaar geleden
Reactie op Gdnss
Meezuchten....? 馃 Dan had de eerste er nu nog in gezeten... Ik heb 1 uur e ...
O aii. Ja weet niet of kan hoor maar schijnt volgens hypnobirthing. Ik had 15min geperst ofzo maar daardoor totaalruptuur
5 jaar geleden
Reactie op willil
De gyn heeft mij gezegd dat je bij een volgende vaginaal kan bevallen, maar ...
O fijn. Ik ben ook verpleegkundige dus lijkt me best moeilijk. Maar mag je na operatie een ring proberen zodat je zwaarder man trainen?
5 jaar geleden
O fijn. Ik ben ook verpleegkundige dus lijkt me best moeilijk. Maar mag je ...
Nee een ring geeft dan geen extra steun aan de hechtingen. Als je de operatie te niet doet door teveel kilo鈥檚 te tillen dan ben je flink in aap gelogeerd zeiden ze dus na de operatie ga ik me er wel aanhouden馃槉