8 Reacties

vorig jaar

Yes! Ik heb twee keer een borstontsteking gehad en beide keren opgelost met ultrasound therapie bij de fysio. Ik kon ook meteen terecht. 2 a 3 afspraken en het was helemaal weg. Meteen na de behandeling voeden is belangrijk. Je voelt er niks van en ik was er voor verzekerd. Gewoon proberen 😉

vorig jaar

Och ja, dit was het allerbeste middel... Kwam bij mij ook steeds terug op dezelfde plek dus sluimerde een beetje. Ik kolfde fulltime, maar zoontje wist me elke keer toch goed te helpen door dan even wel te drinken, maar vertikte het toen. Ik kon niet meer en dit hielp zó goed! Daarna ook niet meer teruggekomen. Valt onder fysiobehandeling dus mogelijk onder je zorgverzekering. Hopelijk helpt het jou net zo goed! 🍀

vorig jaar

Reactie op Choco_

Och ja, dit was het allerbeste middel... Kwam bij mij ook steeds terug op d ...
Dankjewel voor je reactie. Wat fijn dat het goed hielp. Vergoeding maakt me niet eens zoveel uit, ik ben er zo klaar mee. Mijn zoontje is nu ruim een jaar maar eigenlijk altijd al een eigenwijze drinker, als hij geen zin heeft kan ik op mijn kop gaan staan en doet hij het niet😅 Ik ga een afspraak inplannen en hoop dat het mij net zo helpt als jou.

vorig jaar

Reactie op Lien19

Yes! Ik heb twee keer een borstontsteking gehad en beide keren opgelost met ...
Bedankt voor je reactie. Kan meteen na de behandeling kolven dan eventueel? Mijn zoontje is ruim een jaar en drinkt een beetje op zijn eigen voorwaarden. Geen garantie dat hij drinkt als ik dat wil 😬

vorig jaar

Reactie op Nina 1234567890

Dankjewel voor je reactie. Wat fijn dat het goed hielp. Vergoeding maakt m ...
En? Hoe gaat het?

vorig jaar

Reactie op Choco_

En? Hoe gaat het?
Ik ben toch maar eerst naar de huisarts gegaan . Daar kreeg ik meteen een verwijzing voor een mammografie in het ziekenhuis. Was er totaal niet op voorbereid. Dat werd uiteindelijk een echo omdat ze geen mammografie doen wanneer je nog borstvoeding geeft. Op de echo was niets bijzonders te zien, maar het was weer wat weggezakt. Nu zelf maar een afspraak maken bij de fysio denk ik, want hoewel het fijn is dat er niks anders zit, blijft dit toch wel een issue.

vorig jaar

De richtlijnen voor een (dreigende) borstontsteking zijn niet zo lang gelede. veranderd. De elektrische tandenborstel mag je tegenwoordig weglaten. Het advies is koelen, ibuprofen en zoveel mogelijk met rust laten: https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om/

vorig jaar

Ik heb een dijk van een borstontsteking gehad. Waar ik meer dan 41 graden koorts bij haf en tegen opname aan zat. Na de antibiotica bleef hij sluimeren in die borst.. harde schijven, warm, af en toe weer verhoging. Toen bij de fysio dit laten doen, en met 2 dagen was alles weg! ☺️. Zou het zo nog een keer doen mocht het nodig zijn.