36 Reacties

3 jaar geleden

Zou sowieso nooit een 3 deurs kopen met kind(eren)

3 jaar geleden

Ik had een fiat 500, verkocht voor een station auto ivm kind

3 jaar geleden

Wij Renault Clio met 2 kinderen. Kan me voorstellen dat een 5deurs praktischer is, maar gaat prima hoor. Blij dat we überhaupt een auto hebben 😆

3 jaar geleden

Ik denk altijd maar zo: alles kan. 3 deurs hebben velen met een kind, ook zij die geen keuze hebben:

3 jaar geleden

Een 3 deurs is pas te doen als ze zelf hun stoel op kunnen klimmen en riem vast kunnen maken.

3 jaar geleden

Ik heb ook een 3deurs peugeot 206, maar die is achterin ruim met een grote deur die wijd open kan, dus daar kan een maxicosi in. Vriendin van mij heeft een fiat500 en ik vind het (vooral achterin) een klein rotding, ik heb altijd rugpijn en nooit genoeg ruimte als ik daar achterin zit. Laat staan dat je er een maxicosi of autostoel praktisch in kwijt kan of er makkelijk bij kan van voor door de deur. Zal best kunnen hoor, maar ik weet niet of het praktisch is 🙈

3 jaar geleden

Ik lees voorlopig reacties over het feit dat het een driedeurs is. Ik sluit me aan dat dat doenbaar is, maar misschien niet erg praktisch. Ik denk dan vooral aan het feit dat je zelf half in de auto moet kruipen om je kind in de kinderstoel te zetten en dat er grote kans is op hoofdstoten, omdat je een soort hoek moet maken om je kind in de stoel te krijgen. Maar wat ik me vooral ook bedenk is dat dit qua opberruimte/kofferruimte ook niet erg ruim is. Als je bv een kinderwagen/plooibuggy wil meenemen, moet je toch even puzzelen of een zetel platleggen. Ik heb er vroeger mezelf, mijn mama en mijn neefje van enkele maanden (met toebehoren van maxi cosi, kinderwagen met bak en verzorgingstas) ingekregen met een hoop gepuzzel. Maar ik zou dit niet dagelijks willen staan doen (alhoewel dat het dan waarschijnlijk wel iets vlotter zal gaan op den duur). Het kan dus zeker wel, maar ik zou het persoonlijk niet doen.

3 jaar geleden

Wij hadden een fiat punto echter met maxi cosi op een isofix zit mijn vriend met zijn benen in zijn nek op de stoel ervoor (wel bijna 2 meter). Wij hebben hem ingeruild voor een 500L (veel meer ruimte) en zou echt voor een 5 deurs gaan.

3 jaar geleden

Ik vind 3 deurs nog prima / tot daar aan toe, maar mijn moeder heeft een fiat 500 en we kregen de maxi cosi niet eens op de achterbank gemanoeuvreerd, paste gewoon niet achter de voorstoelen langs. Zijn 1 keer met haar auto weggeweest, daarna nooit meer. Ik heb laatst een elektrische auto gekocht en de fiat was voor mij daarom niet eens een optie. Je hebt nu een dreumes van 1,5, maar wat als je wellicht ooit een tweede wil, zwanger bent, etc.

3 jaar geleden

Ik denk altijd maar zo: alles kan. 3 deurs hebben velen met een kind, ook z ...
Maar als je wel de keuze hebt zou je het waarschijnlijk niet doen. Ts heeft nog niks gekocht, dus nog keuze . Maar heel simpel voor ts: ga naar een dealer waar er eentje staat en ga eens passen met dreumes, evt kinderwagen/buggy en boodschappentas.

3 jaar geleden

Driedeurs is haalbaar maar vijfdeurs is natuurlijk praktischer. Maar een fiat 500 is, zoals iemand al zei hier, zoooo klein achterin. Echt mini. Daarom zou ik ‘t zelf niet doen. Koffer is ook écht heel klein.

3 jaar geleden

Driedeurs is haalbaar maar vijfdeurs is natuurlijk praktischer. Maar een fiat 500 is, zoals iemand al zei hier, zoooo klein achterin. Echt mini. Daarom zou ik ‘t zelf niet doen. Koffer is ook écht heel klein.

3 jaar geleden

2 deuren? Zou ik sowieso niet doen met kinderen.

3 jaar geleden

Ik heb deze. Voor mij geen probleem. Kind (nu bijna 4) zit altijd achterin (destijds met de maxi cosi voorin met de airbag uit). En nu met een kleine op komst zit ze voorin, zodra de kleine er is gaat zij weer achterin en maxi cosi voorin. Het is even puzzelen als straks alles mee moet maar prima te doen. Luxe problemen

3 jaar geleden

Ik vind 3 deurs nog prima / tot daar aan toe, maar mijn moeder heeft een fi ...
Dit klopt inderdaad! Maar maxi cosi kan wel prima voorin (wel airbag uit).

3 jaar geleden

Reactie op wave

Wij Renault Clio met 2 kinderen. Kan me voorstellen dat een 5deurs praktisc ...
Renault Clio is wel echt een stukje groter dan een fiat 500. In ieder geval wel de Renault Clio IV en V

VRIEND

3 jaar geleden

Ik zou eerlijk gezegd altijd voor 5 deurs gaan met een kindje. Een vriendin die nu hoogzwanger is gaat haar 3 deurs mini ook wegdoen om die reden. Ik heb zelf een heel grote, hoge auto dus verder geen ervaring met kleintjes, maar klein of groot; ik zou altijd 5 deurs kiezen met een kind.

3 jaar geleden

Dit klopt inderdaad! Maar maxi cosi kan wel prima voorin (wel airbag uit). ...
Sorry hoor maar je gaat toch niet de veiligheid van je kind opzijzetten omdat je zo nodig zo'n Fiat500 wilt 😓😓😓

3 jaar geleden

Wij hebben 2 auto’s, die van mijn man 5 deuren en die van mij 3. Ik zou 3 niet aanraden, ik ga nooit met mijn eigen auto weg als ik met m’n dochter op pad wil. Het is echt een gedoe. Ik vind een fiat 500 wel echt een leuke auto! Als je alleen bent😜

3 jaar geleden

Ik zou zeker voor een vijfdeurs gaan!