21 Reacties

10 maanden geleden

Ik heb een elektische gazelle bloom fiets. Maat 49, ik ben 160cm. Is voor mij een prima maat, kan goed met de voeten bij de grond. Dus denk dat maat 50 voor jou goed is.

10 maanden geleden

50 is echt prima!

10 maanden geleden

Ik heb framemaat 57, maar ik ben 180. 😜 Dus ik denk dat 50 prima is. En zelf vind ik het belangrijk dat ik bij de grond kom ivm op- en afstappen met kinderen. 😁

10 maanden geleden

Te groot is echt onpraktisch en kan zelf onveilig zijn. Ik ben zelf 1.59 en heb framemaat 50. Kan met de voeten bij de grond een iets kleinere framemaat was voor mij beter geweest. Maar die bestond niet in dit merk

10 maanden geleden

Ik heb een Gazelle bloom, ik denk maat 53 of 57. Ik ben 173. Deze fiets is voor mij aan de grote kant. Aangezien jij 10 cm kleiner bent danik zou ik zeker niet voor 57 kiezen.

10 maanden geleden

Hoe groot ben je? Ik ben 164cm en heb de gazelle bloom in frame maat 53. Hij is idd te hoog om met mijn voeten aan de grond te kunnen maar ik vind het anders echt niet fijn zitten. Is denk ik ook wat je gewend bent als ik moet stoppen ga ik altijd mijn zadel af ipv van dat ik mijn voeten aan de grond zet. Maar als je dat gewend bent zou ik denk ik voor een kleinere maat gaan..

10 maanden geleden

Ik denk dat het heel belangrijk is om met een moederfiets met de voeten bij de grond te kunnen. Realiseer je vooral dat je een kind (wellicht soms twee kindjes) op de fiets hebt, waardoor je heel veel kilo’s extra mee hebt. Je moet goed en stevig kunnen staan en niet wiebelig zijn. Met al die extra kilo’s valt je fiets zoooo veel sneller en al helemaal als je niet stevig kunt staan/goed kunt corrigeren.

10 maanden geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Hoe groot ben je? Ik ben 164cm en heb de gazelle bloom in frame maat 53. H ...
163cm 😴

10 maanden geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Hoe groot ben je? Ik ben 164cm en heb de gazelle bloom in frame maat 53. H ...
Ja dat is waar ik ook een beetje bang voor ben. Mijn huidige fiets is 57cm en fietst heerlijk, ik heb mijn zadel altijd vrij hoog om niet zo bekrompen te hoeven zitten. Echter wil ik denk ik als onze dochter voorop gaat toch wel net wat makkelijker bij de grond kunnen kunnen puur voor de veiligheid.. Was daarom ook even benieuwd naar verschillende meningen, ik heb namelijk in mijn hele leven nog nooit zo specifiek naar de fiets grootte gekeken, gewoon gekocht wat goed fietste. Maar bij zo'n dure aanschaf als dit ga je wel even een extra nadenken..

10 maanden geleden

Reactie op Mrs01

Ja dat is waar ik ook een beetje bang voor ben. Mijn huidige fiets is 57cm ...
Ja snap ik! Even goed uit proberen bij de winkel. Ik ben dit keer voor een grotere gegaan omdat ik bij mijn vorige aankoop (gazelle van Stael) twijfelde en toen voor maat 49 ben gegaan, op aanraden van de fietszaak. Maar lange stukken zat ik echt niet meer lekker met mijn rug en schouders hoe ik m ook afstelde. Dat was wel een heel ander model dan een mama fiets waarbij je meer naar voren hangt.

10 maanden geleden

Ik ben 1.65 en heb de Gazelle Bloom, framemaat 53. Ik vind deze fijner fietsen ondanks dat ik dacht dat de fiets eigenlijk te klein zou zijn. Ik had eerst een fiets framemaat 57. Framemaat hoeft niet altijd iets te zeggen, let ook op de maat van je wielen. Ik kon bij allebei prima op de grond komen met mijn voeten .

10 maanden geleden

Ga echt testritten maken, ook met gewicht in de stoeltjes.

10 maanden geleden

Ga voor de 50! Met kindjes op de fiets wil je echt goed met je voeten bij de grond kunnen.

10 maanden geleden

Heel fijn om zoveel ervaringen te lezen. Online vond ik alleen maar een paar wielrenners ervaringen en in de winkel kwam het haast over alsof 50 bizar klein is en niemand ooit koopt...

10 maanden geleden

Ga voor de 50! Met kindjes op de fiets wil je echt goed met je voeten bij d ...
Dit! Ik ben zelf 168cm en had een fiets met frame maat 53, maar die was dus eigenlijk echt te hoog icm kindje op de fiets… moest altijd ‘hupsen’ om erop en eraf te komen en toen er een zitje voor op moest, was daar geen ruimte meer voor… en daarbij is het gewoon veiliger om gewoon met je voeten aan de grond te kunnen als je op het zadel zit, al helemaal met kindjes erbij op. Heb nu een fiets met frame maat 50 en dat is prima.

10 maanden geleden

Reactie op Mrs01

Heel fijn om zoveel ervaringen te lezen. Online vond ik alleen maar een paa ...
Nee hoor, niks geks aan. Ik ben 1.62 en heb framemaat 49 🙂

10 maanden geleden

Fietsenmaker hier! Je lengte heeft helemaal niks te maken met welk frame maat je moet hebben! Mensen denken van wel, maar je moet er op fietsen om te proberen. Gazelle is bijv een korte fiets. Vaak voor mensen met lange benen/korte rug. Waar Sparta/Batavus vaak langere fietsen zijn voor kortere benen/lange rug. Dus ga fietsen, probeer uit. Moederfietsen doe ik persoonlijk altijd 1 maatje kleiner. Je kan beter zadel beetje omhoog doen dan dat je niet lager kan na een val/onzekerheid enzenz. Ik ben 1.70m maar heb altijd op een 61cm gefietst. Volgens internet zou ik op een 53 moeten, maar dat vind ik vreselijk fietsen.

10 maanden geleden

Reactie op Mom Of Stars

Fietsenmaker hier! Je lengte heeft helemaal niks te maken met welk frame m ...
Ik heb nu een Cortina common family op het oog. Enig idee hoe die is qua maat? Ik vind het zooo moeilijk om tijdens zo'n korte proefrit goed te voelen wat het fijnst is, vaak merk je dat toch echt pas wanneer je vaker/langer fietst heb ik het idee..

10 maanden geleden

Reactie op Mrs01

Ik heb nu een Cortina common family op het oog. Enig idee hoe die is qua ma ...
Als je verschillende fietsen test op 1 dag merkte je all gauw wat je fijn en niet fijn vindt. Hier Cortina en Gazelle Bloom absoluut niet. Dat wist ik al na 1 rondje.

10 maanden geleden

Reactie op Mrs01

Ik heb nu een Cortina common family op het oog. Enig idee hoe die is qua ma ...
Als het goed is kan de desbetreffende fietsenmaker jou precies vertellen op welke punten je moet letten. Hoe de druk op je polsen/knieën en kont is. Of je niet laat krijgt van je rug enz.