25 Reacties

5 jaar geleden
Ik geloof niet zo in die dingen. Een baby komt wanneer die komt, en hoe die komt. Ligt volgens mij meer aan hoe fit je bent, hoe je lichaam in elkaar zit, hoe lang je bevalling duurt, hoe de baby ligt. Niet aan welke thee je hebt gedronken en of je ananas hebt gegeten of dadels. 🙈 Ben daar iets te nuchter voor denk ik.

5 jaar geleden
Reactie op Alleenmaarliefde
Ik geloof niet zo in die dingen. Een baby komt wanneer die komt, en hoe die ...
ja zelfde, ik ben heel nuchter ook! maar vind het wel interessant ik zit voor mijn werk veel in Azie en daar is het allemaal traditie en bevallen ze veel thuis enzo ook. dus ben wel benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben. Wil sowieso graag alles zo natuurlijk mogelijk laten gebeuren

5 jaar geleden
Ik ben met beide bij 36 weken gestart... baat t niet dan schaadt t niet... 😏😁 vriendin van me heeft de dadels gedaan en had een voorspoedige bevalling iig!

5 jaar geleden
Ik ben met 35 weken begonnen met dadels eten haha. Heerlijk ook lekker vers van de AH.
Elke dag 5 of 6 stuks bij de koffie haha.
En ben bevallen met 39 weken en 5 dagen.
Ik had zeer weinig bloedverlies. Denk dat het wel effect heeft gehad.

5 jaar geleden
Zulke dingen geloof ik persoonlijk niet. Klinkt helemaal niet logisch. Die middelen zijn bedoeld om je stoelgang te versoepelen en bij veel gebruik, laxerend tot kans op diarree.

5 jaar geleden
Zulke dingen geloof ik persoonlijk niet. Klinkt helemaal niet logisch. Die ...
Frambozenbladthee is ook bekend om te drinken bij ongesteldheid en de krampen daarvan bijv ik weet niet of het werkt maar ik geloof wel in dat soort dingen vroeger werden allerlei dingen behandeld met kruiden en planten maar dat is iets persoonlijks

5 jaar geleden
Ik gebruik vsm druppels. Ik kan de naam er niet van onthouden, maar ze schijnen het verweken van de bmm te voorspoedigen en daarnaast weinig bloedverlies etc. Geen idee ofnhet werkt want vorige week begonnen, toen half verweekte bmm maar wel 2 vingers ontsluiting. Benieuwd naar het inwendig onderzoek van morgen.

5 jaar geleden
Reactie op eef123-24
Frambozenbladthee is ook bekend om te drinken bij ongesteldheid en de kramp ...
ja ik heb wel wat gelezen etc mbt wetenschappelijk onderzoek en denk nu probeer het gewoon! als het tijdens bevalling minder bloedverlies zou opleveren en dus een sneller herstel daarna zelf dan zou dat wel fijn zijn.

5 jaar geleden
Reactie op Ils_
Ik ga het wel proberen deze keer. Vorige zwangerschap wist ik het niet. Had ...
Ik ben dus vanaf week 37 gestart met elke dag 6 dadels eten. Ben met 41 weken bevallen.
Om 12.00 had ik 4cm ontsluiting.
Om 15.15 is ie geboren.
200 cc bloedverlies na de bevalling.
Wel een aantal hechtingen nodig gehad.
Hij is nu 3 dagen oud, ik eet nog steeds elke dag 6 dadels en vloei nog maar heel weinig.
Weet niet of dit door de dadels komt, maar dacht ik zal het hier wel neerzetten 😊

5 jaar geleden
Ik heb vanaf 37 weken elke dag frambozenbladthee gedronken (3 koppen) en 5 dadels gegeten, maar mijn ontsluiting vorderde niet. Ze is tot 42 weken blijven zitten, uiteindelijk ingeleid. Helaas dus geen resultaat.

5 jaar geleden
Reactie op chan-lie-557
Ik heb vanaf 37 weken elke dag frambozenbladthee gedronken (3 koppen) en 5 ...
zelfde verhaal hier.. ben wel benieuwd naar het herstel nu.. dat valt me nog niet tegen moet ik eerlijk zeggen aan bloedverlies (tijdens bevalling ook niet veel bloedverlies)

VRIEND
5 jaar geleden
Hi, ik ben vanaf week 39 veel frambozenbladaftreksel gaan drinken (is eigenlijk geen thee, alleen gedroogde blaadjes). Ik ben bevallen met 39.6 en volgens het ziekenhuis heb ik weinig bloed verloren. Wellicht puur toeval, maar ach het pakje gedroogde blaadjes was 4€ bij de reformwinkel.

5 jaar geleden
Reactie op Alleenmaarliefde
Ik geloof niet zo in die dingen. Een baby komt wanneer die komt, en hoe die ...
Alles wat je eet zie je toch ook terug in je lijf? Veel knoflook en kruiden eten ruik je ook aan je lijf. Veel wortels kan je zelfs oranje van worden haha. Vitamine gebrek door gebrek aan bepaalde voedingsmiddelen enzovoorts. Heeft niets met nuchter zijn te maken, het is wetenschappelijk aantoonbaar dat voeding effect heeft op mechanismen in je lijf. Dus het is niet onmogelijk om een gevolg te zien van wat je eet op bijv je herstel of bevalling, dit kunnen dingen zijn zoals bloeding (stolling) en hoe snel dat stopt, over hoe week je wordt bijv en hoeveel afscheiding je produceert. Kijk ook maar naar je ontlasting, dat een directe uiting is van wat je eet. Lijkt me dus ook dat niet alleen je darmen/huid op voeding reageren, maar ook zeker je baarmoeder en placenta enzovoorts.

5 jaar geleden
Tja, heerlijk die frambozenbladthee. Ik begon er pas met 40 weken mee en mijn bevalling was met 41 weken. Ik had gigantisch veel bloedstolsels maar verder wel een vlot herstel. Oja mijn bevalling duurde 3 dagen... 😅

5 jaar geleden
Er is al eerder een topic hierover geweest.
Ik heb beide gedaan en ben met 40+2 bevallen en had weinig bloedverlies volgens de verloskundige en kraamhulp.
Van de thee kun je ook ijsthee maken, zo vond ik hem lekkerder. Zeker nu met dit weer 😉.
Dadels zijn wetenschappelijk bewezen, de thee volgens mij niet.

5 jaar geleden
Ik heb vanaf 28 weken begonnen met dadels eten en hoe verder ik was in mijn zwangerschap hoe meer ik er at per dag. Ik begon met 2 per dag en met 36 weken 6 per dag. En heb frambozen blad thee gedronken. Ik had weinig bloedverlies en ben in 4 uur bevallen. Heb wel veel voorweeën en harde buiken gehad maar ineens kreeg ik regelmatige weeën om 8 uur. Om 9 uur was de verloskundige er, toen had ik 4 cm en om kwart over 11 heeft zij mn vliezen gebroken met 6 cm. 12 uur is mn dochter geboren.