14 Reacties

6 jaar geleden

Er zit vaak wijn in de bereiding. Lijkt mij het enige bezwaar.

6 jaar geleden

Reactie op boysmup

Er zit vaak wijn in de bereiding. Lijkt mij het enige bezwaar.
Maar de alcohol kook je eruit neem ik aan? Dan zou dat geen bezwaar meer moeten zijn toch?

6 jaar geleden

Je hebt een app zwangerhap (daar zie ik de uiensoep alleen niet tussen staan) maar daar staat wel een hoop van wat wel en wat niet

6 jaar geleden

Vaak kook je tijdens het bereiden van eten niet al het alcohol weg denk dat daar inderdaad het bezwaar ligt

6 jaar geleden

Reactie op francesca-24

Vaak kook je tijdens het bereiden van eten niet al het alcohol weg denk dat ...
Nooit geweten dat je niet alles eruit kookt... 😱🙈

6 jaar geleden

Nooit geweten dat je niet alles eruit kookt... 😱🙈
Ja, schijnt inderdaad niet zo te zijn. Efficiëntste is om het eruit te stoven/bakken, dus bij relatief droge massa voegen. Als je het toevoegt na water blijft het zeker in het gerecht hangen. Lol 🤭

6 jaar geleden

Reactie op francesca-24

Vaak kook je tijdens het bereiden van eten niet al het alcohol weg denk dat ...
Klopt helemaal! Na 2 uur koken of stoven schijnt er 90% ongeveer verdampt te zijn. Dus voor 100% moet het nog langer 🤷‍♀️

6 jaar geleden

Ik heb nu wel zin in uiensoep gekregen🙈😫

6 jaar geleden

Reactie op R.mse

Ik heb nu wel zin in uiensoep gekregen🙈😫
Hoeft toch niet met wijn! Met een lekkere bouillon komt het ook helemaal goed, hoor!

6 jaar geleden

Ik maak nooit uiensoep met wijn! Gewoon goede bouillon doet vaak voldoende, lekkere kruiden erbij. Maar als je gaat uiteten kun je het best even navragen :)

6 jaar geleden

Reactie op boysmup

Hoeft toch niet met wijn! Met een lekkere bouillon komt het ook helemaal go ...
I know. Maak hem zelf altijd zonder. Zeg alleen dat ik er zin in heb gekregen.. alleen te lui om te maken😂

6 jaar geleden

Reactie op R.mse

I know. Maak hem zelf altijd zonder. Zeg alleen dat ik er zin in heb gekreg ...
Herkenbaar ☺️

6 jaar geleden

Na twee uur stoven met wijn blijft minimaal vijf procent alcohol over. Een handige berekening laat zie dat als je een halve liter rode wijn van 12 procent gebruikt op 2,5 liter uiensoep, de verhouding al flink verdund is. Van die 12 procent alcohol op die onverdunde halve liter zou ongeveer 0,6 procent alcohol overblijven (zonder vermenging met 2,5 liter soep!). Men neme een rijp stuk fruit. Zeg een banaan, of sinaasappelsap... Minimaal tot 0,5 gram alcohol op 100 gram banaan. Of 0,70 en een beetje gram op een liter sinaasappelsap. De Uni in Kaiserslautern heeft een interessante studie gedaan naar alcohol in voeding etc. Net zelfgemaakte uiensoep op. Die veeeel langer dan twee uur heeft staan pruttelen. Want uiensoep is toch het ultieme slowfood for comforting, right? 😉

6 jaar geleden

Na twee uur stoven met wijn blijft minimaal vijf procent alcohol over. Een ...
Zo hele berekening joh😂 dacht hou het simpel