80 Reacties

3 jaar geleden

Hoewel scheren echt nog wel de norm is zie ik zeker dat het steeds meer geaccepteerd wordt om het te laten staan! Schaamhaar maar ook oksel- en beenhaar. Vind het zelf een positieve ontwikkeling! Iedereen lekker zelf weten wat ze doen 😊 Denk niet dat ik per se onder de categorie ‘jonge meiden’ val, maar ik scheer van onder eigenlijk nooit (hoogstens beetje knippen) en zit ook een stuk minder bovenop de rest dan vroeger.

3 jaar geleden

Ja dat schijnt zo te zijn! Ik juich het echt zo toe! Zo veel relaxer voor iedereen als het niet zo belangrijk wordt gevonden om glad geschoren te moeten zijn.

3 jaar geleden

Zo lijkt het wel. Al moet ik zeggen dat hygiëne (niet dat niet scheren onhygiënisch is) bij de jeugd wat verder te zoeken is heb ik gemerkt afgelopen weken. Waar ik als tiener het huis niet uitging met vet haar of slordige kleding zie ik dit nu toch wel gebeuren. Deze ochtend nog stond er een meisje met de "kroten" (geen idee wat het juiste woord is) in haar ogen aan de kassa. Denk dat het naast "we zijn goed zoals we zijn" ook een beetje luiheid en gemakzucht is die in de jeugd is gekropen.

3 jaar geleden

Ik zie bij vrouwelijke leeftijdsgenoten ook regelmatige harige enkels onder de broek uitkomen. 👌 Dat was toen ik op de middelbare ging echt een no go. En toen ik studeerde alleen voor hippies.

3 jaar geleden

Unpopular opinion: ik vind het nog steeds een 'no go' vind het erg onverzorgd. Ondanks mijn mening, moet iedereen natuurlijk lekker weten wat hij/zij wel/niet met lichaamsbeharing doet.

3 jaar geleden

Ik merk juist het tegenovergestelde. Misschien ligt dat aan grote steden zoals rotterdam waar de jeugd juist super onzeker is door social media. Mijn nichtje was al onzeker over haar beharing vanaf haar 11e. Die wou ook geen rokje of broekje aan in de zomer omdat ze der zo erg schaamde voor haar beenhaar. Daar schrok ik juist heel erg van. In mijn tijd was er niemand op de basisschool die wat zei over beenhaar of okselhaar. Volgens mij wist ik geeneens wat een scheermes was op die leeftijd.

3 jaar geleden

Dit. Vind het géén positieve ontwikkeling als mensen zich minder scheren, kvind het ook onhygiënisch en ook gewoon vies eruit zien. Vooral okselhaar. En volgens mij is het nog helemaal niet relaxter onder de jeugd, denk dat t toeval was. No offense!

3 jaar geleden

Misschien is het een overblijfsel uit de coronatijd? Dat veel mensen erachter kwamen dat scheren veel gedoe oplevert en soms irritatie geeft? Wat mij betreft prima als mensen haar laten staan, zolang het maar verzorgd wordt. Ik vind het echt een no go als er plukken haar uit een bikini steken of als er een bos haar onder de oksels hangt waar sommige mannen van middelbare leeftijd jaloers op zouden zijn

3 jaar geleden

Reactie op Kiimi

Dit. Vind het géén positieve ontwikkeling als mensen zich minder scheren, k ...
Ja bah

3 jaar geleden

Reactie op Pinkapple2

Ja bah
He bah, lichaamshaar! 😉

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

He bah, lichaamshaar! 😉
😆 precies. Ik was de deken met lichaamshaar dagelijks onder de douche... het haar op mijn hoofd maar 2x pw... wat is nu eigenijk viezer he😆

3 jaar geleden

Reactie op Kiimi

Dit. Vind het géén positieve ontwikkeling als mensen zich minder scheren, k ...
Dus alle mannen zijn onhygiënisch omdat ze hun oksels en benen niet scheren?

3 jaar geleden

Dus alle mannen zijn onhygiënisch omdat ze hun oksels en benen niet scheren ...
Er zijn ook genoeg mannen die zich helemaal glad scheren 🤷‍♀️ de ene vind het onhygiënisch terwijl de ander een bos onder de oksels heerlijk vind. Lekker belangrijk.

3 jaar geleden

Mijn vriend is maar 2x per maand een weekend thuis, toch scheer ik om de paar dagen alles weg. Ik hou er zelf gewoon niet van. Ik ben 26 en eigenlijk doen al m’n vriendinnen dit ook! Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten, maar bij mijzelf gaat het jeuken. 😅

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem Nr Zoveel

😆 precies. Ik was de deken met lichaamshaar dagelijks onder de douche... h ...
Gatver! In dat geval zal ik al je hoofdhaar afscheren en al het andere haar laten groeien. Wat zeg ik! WOEKEREN!!! 😉

3 jaar geleden

Ik merk juist het tegenovergestelde. Misschien ligt dat aan grote steden zo ...
Geen idee of we van dezelfde leeftijdscategorie zijn (ik ben 32) maar ik scheer mijn benen en oksels ook al vanaf groep 7. Toen was social media ook nog niet aan de orde 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Geen idee of we van dezelfde leeftijdscategorie zijn (ik ben 32) maar ik sc ...
Ik ben 31 en k kende niemand die het weg haalde op de basisschool. Maar zo zie je maar hoeveel het verschilt per persoon en ervaring.

3 jaar geleden

Naja als mijn man een mondelinge overhoring wil, dan is de grens toch echt zodra er krulletjes inzitten: geef jezelf maar een hand. Andersom is de eis als ik een mondelinge overhoring wil, moet het er kaal zijn. Geen problemen mee. Met penetratie maakt het mij geen biet uit. Okselhaar ligt ook een beetje aan de man, de een staat het erg mannelijk en bij de ander niet. Maar een t-shirt aan haar 🤢 of een harige spleet 🤢 Bij een vrouw vind ik Okselhaar er niet mooi eruit zien. Eerlijk het is ook wel heerlijk niet te scheren. Ik ben te lui om het continue bij te houden. 😄 dus ik snap het wel

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Gatver! In dat geval zal ik al je hoofdhaar afscheren en al het andere haar ...
😆😆

3 jaar geleden

Reactie op LenaNoa

Unpopular opinion: ik vind het nog steeds een 'no go' vind het erg onverzor ...
Ik kan me wel vinden in deze hoor. Maar goed ik denk dat ik in een andere generatie hoor en me oud begin te voelen. 😂 Ik heb dat ook met ondergoed dat ik soms de enige ben die nog een string draagt ipv hipsters/boxershorts/andere onderbroeken die over je billen vallen.