11 Reacties

6 jaar geleden

Ik wens je veel succes 🍀

6 jaar geleden

Het enige wat ik je kan vertellen over mensen met een verslaving is dat ze heel goed kunnen liegen. En vaak zelf niet inzien dat ze een probleem hebben. Mijn ervaring is (niet vanuit een relatie) dat ze overal een antwoord op hebben en of goed praten.. Het lijkt mij dat hij hulp nodig heeft. Wat je moet doen kan ik niet voor je zeggen. Maar denk vooral aan jezelf. Ga na wat voor jou belangrijk is en wat je wel en niet wilt. Wens je succes!

6 jaar geleden

Wat heftig om dit allemaal mee te maken en zeker als je zwanger bent. Iemand met een verslaving is helaas ook niet meer te vertrouwen. Liegen is dan iets wat je continue doet. Heel goed als hij hulp heeft gezocht, maar uiteindelijk moet hij het natuurlijk zelf doen. En dan is de vraag of hij daar wel echt klaar voor is. En als je zwanger bent dan wil je die onzekerheid natuurlijk niet hebben. Voor jezelf niet maar al helemaal niet straks voor die kleine. Ik denk dat het voor jezelf van belang is om afstand te nemen van hem en zelf weer happy te worden. Wie weet Wat de toekomst brengt...Maar ik zou me er niet aan vasthouden wat hem betreft. Teleurstelling op teleurstelling ga je anders krijgen en dat verdien je niet. Ik wens je heel veel sterkte toe!

6 jaar geleden

Hi, Wat ontzettend vervelend, ik snap je gevoel! Als "advies" kan je nu voor nu alleen maar zeggen dat je op jouw eigen gevoel moet vertrouwen. Je hebt het voor jezelf goed voor elkaar, dat is belangrijk, stabiliteit voor jou en je kindje. Als jij hem nu even niet wil spreken, dan is dat oké. Hij mag daar ook wel begrip voor hebben. Het is goed dat hij hulp zoekt, als hij daarmee gestart is, is het fijn als jij daar ook actief bij betrokken bent (als je samen verder wil). Geef jullie allebei wat tijd, sterkte 🌻

6 jaar geleden

Hoi Ilse, Wat een hele nare situatie! Zeker nu er een kleintje onderweg is waar je rekening mee moet gaan houden. Ik hoop dat de vader alles op een rijtje krijgt en je laat zien en vertrouwen geeft dat hij in staat is om een volwaardige partner voor jou te worden. En zo niet, dat hij zich wel verantwoordelijk opstelt voor/naar jullie kindje. Adviezen kan ik je niet geven, behalve dat ik er heilig van overtuigd ben dat wij vrouwen de sterkere zijn en het alleen kunnen doen als het nodig is. Sterkte en succes!

6 jaar geleden

Bedankt lady's🤗 dit geeft me weer kracht 💪🙏

6 jaar geleden

Ik heb het niet zelf meegemaakt maar wel in mijn omgeving gezien. Een verslaving is niet makkelijk over. Hoe lang zijn jullie al bij elkaar? Ik zou zeggen: geef hem het advies om eerst zijn eigen shit op de rit te krijgen, en daarna kan hij terugkomen. Hij heeft een mooie reden/motivatie lijkt mij..

VRIEND

6 jaar geleden

Jeetje wat rottig. 😨 Ik begrijp het heel goed dat je boos bent. Ik weet niet of je nog verder wil met deze man, maar dat lijkt me alleen mogelijk als hij de hele waarheid nu ophoest. Dus niet een klein deel, bijvoorbeeld dat hij geen spaargeld heeft. Inderdaad moet hij volledig eerlijk zijn over zijn gok en drugsverslaving en schulden. En dan nog ben je niet verplicht hem terug te nemen. Maar je kunt hem ook alleen maar helpen als hij zelf ook het probleem volledig inziet. En aangezien hij je zo erg heeft voorgelogen is dat nog niet het geval. In ieder geval moet je ervoor zorgen dat hij op geen enkele manier zeggenschap krijgt over jouw geld en huis. Maar dat was je geloof ik ook niet van plan.

6 jaar geleden

Wat een heftig verhaal! Goed dat hij hulp zoekt, maar vergeet niet dat een verslaving hardnekkig is en de weg naar herstel lang duurt. Hij kan ermee leren omgaan, maar zal nooit volledig genezen zijn. Verleiding ligt altijd op de loer. Denk goed na of je zo'n relatie wil voor jezelf en jullie kind. Gelukkig heb jij jouw zaken op orde en ben je niet afhankelijk van hem. Sterkte!

6 jaar geleden

Pfff wat een heftig moment om er achter te komen! Ik heb het niet meegemaakt en kan geen ander advies bedenken dan wat de andere dames al genoemd hebben. Ik hoop wel dat (voor zover dat gaat) je de komende maanden vooral kan focussen en zoveel mogelijk kan genieten van je zwangerschap, en niet dat het alleen maar in het teken staat van zijn problemen en / of het afkicken. Lijkt me moeilijk want je wil je partner uiteraard steunen, maar hou goed in de gaten dat het in balans blijft en indien nodig: kies voor jezelf en vooral natuurlijk voor je kindje! Heel veel sterkte!

6 jaar geleden

Hoi Ilse, Hoe gaat het nu met jullie?