27 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Anoniem _

Zelf niet geprobeerd en weet niet of deze er al tussen stond, maar bij een ...
Ja dit heb ik ook gedaan! Appelstroop in ee ziplock bag in de vriezer. Helpt echt. Ik heb ook van die gel coldpacks en die zijn ook heel prettig.

één jaar geleden

Op schaafplekken kun je beter Calendulan zalf gebruiken in plaats van sudocreme of vaseline, dat kalmeert de huid.

één jaar geleden

Reactie op Boubou

Wat vervelend! Ik denk dat er al goede tips zijn om de schaafwonden te verz ...
Ja ik vind wasbaar maandverband ook erg fijn! Het schuurt niet omdat het zachte stof is.

één jaar geleden

Het klinkt heel vervelend! Hopelijk herstelt het snel met al deze tips! Sterkte 🍀

één jaar geleden

Laten luchten helpt ook. Gaat het sneller van dicht. Desnoods met een handdoek onder je

één jaar geleden

Ik heb van men gyneacoloog homeoplastine gekregen om er aan te smeren. Dit helpt goed

één jaar geleden

Ik heb een huidziekte op de vulva waardoor mijn huid regelmatig geschaafd/kapot is en kloofjes heeft. Het beste wat je kunt doen is inderdaad slapen zonder ondergoed en insmeren met vette zalf zoals vaseline, cetomacrogol of lanettecreme/zalf. Zinkzalf kreeg ik ook als tip van de gynaecoloog. Zou verder wel oppassen met zalfjes die je normaal op wondjes smeert (zoals een schaafwondenzalf of calendula), de huid van je vulva heeft echt een andere verzorging nodig dan je "gewone" huid.