44 Reacties
vorig jaar
Ik zou dan (als je drie kinderen wenst) voor de 5008 gaan, omdat je dan drie volwaardige autostoelen (met isofix-aansluitingen) hebt achter.
vorig jaar
Reactie op Rianneee16
Ik zou dan (als je drie kinderen wenst) voor de 5008 gaan, omdat je dan dri ...
Dat is inderdaad ook een idee!
vorig jaar
Reactie op EsBaby24
Sluit ik me bij aan, wij hebben die, heerlijke auto!
Heb je eenig idee wat het verbruik een beetje is?
vorig jaar
Ben zelf automonteur, zou het niet doen.
De eerdere modellen hebben een 1.6 THP, misschien wel het slechtste motorblok ooit gebouwd. Lijkt wel alsof ze alle ellende die je je kan voorstellen in een motorblok hebben gestopt.
Rekkende kettingen, EGR problemen, vervuilde inlaatkleppen, emissie gezeik, etc etc etc.
De modellen daarna hebben de 1.2 puretech, dit is ook geen wonder der betrouwbaarheid. Deze heeft een distributieriem die door de olie loopt. Deze slijt en brokkelt af, zeker als goedkope/verkeerde olie gebruikt word. Hierdoor kan hij klappen, maar de vervuiling kan ook de zeef van de banjo-bout onder in de carterpan verstoppen, dan heb je geen oliedruk en loopt ook alles de soep in. Verder hebben ze vaak hoog olieverbruik, verschuift de nokkenas soms en zijn er regelmatig wazige elektrische storingen.
Al met al auto's waar ik zelf met een grote boog omheen zou lopen.
vorig jaar
Reactie op Caatje🥰
Wij zijn nu voor een Renault Scenic uit 2020 gegaan…
En daar passen 3 autostoeltjes naast elkaar achterin ?
vorig jaar
Reactie op Jan073
De eerdere modellen hebben een 1 ...
Welke auto raad je aan ?
vorig jaar
Hier de 5008 en vinden hem super fijn. Wel een model van 2020 aangeschaft. Waar de problemen van zijn, zijn vooral van die van daarvoor.
vorig jaar
Reactie op Jan073
Geldt dit ook voor de 2008 en 3008 vanaf 2021? Ik had deze twee modellen ook op het oog voor een hogere gezinsauto.
vorig jaar
Ik heb een 2008 uit december 2021. Nog geen enkele keer problemen gehad en nooit ben ik door de auto in de steek gelaten!
Moet wel zeggen, kofferbak ruimte is niet veel, onderstel kinderwagen + bak en hij is vol😅
Het is onze "extra" auto (hebben trouwens beide een 2008). Maar manlief krijgt volgend jaar de model y. Dat wordt de gezinsauto, ook met zicht op een eventuele tweede kleine.
Mijn 2008 zal dan "de boodschappenwagen" worden.
De 3008 had ik ook naar gekeken, goede hoge instap, ziet er goed uit van binnen. Maar volgens mij is de kofferbak ruimte ook niet super groot.
3 isofix kinderstoeltjes.. hmm gaat denk ik krap worden in de 3008
vorig jaar
Reactie op Mamadev
Ik heb een 2008 uit december 2021. Nog geen enkele keer problemen gehad en ...
Heb je voorin wat ruimte als er een Maxi-Cosi of kinderstoel achter je staat?
vorig jaar
Reactie op Mamaleeuw2024
Heb je voorin wat ruimte als er een Maxi-Cosi of kinderstoel achter je staa ...
We hebben wel wat ruimte ja! Alleen wij zijn beide niet lang (ik 1,60) dus heb al gauw ruimte.
Base staat in mijn auto achter de bijrijder, lange mensen hebben niet veel ruimte.
Bij mijn man staat die achter de bestuurdersstoel, hij kan normaal zitten maar hij is ook maar 1.70
Als je langer bent dan 1,75 wordt het al wel wat krapper.
In ieder geval met de base erbij en daar de maxi cosi op.
Met de normale kinderstoel nog geen ervaring
vorig jaar
Reactie op Jan073
Ik ben geen monteur maar helaas ervaringsdeskundige en ik kan dit beamen. Drie jaar lang in een 508 gereden met een 1.6 THP-motor en het was een poel van ellende. Problemen met de turbo, continu bobines/bougies kapot, lekkende koelvloeistof, thermostaat kapot, uiteindelijk maar opgebouwd met alles laten repareren en mijn verlies genomen. Nu een trouwe Ford-fan geworden. In een Ford Focus station passen ook wel drie niet al te lompe stoeltjes op de achterbank en de kofferbak is heerlijk groot!