52 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Girafje
Zsm retour sturen voor het niet meer kan. Dan heb je geluk.
Kan al niet meer.. de site ligt er al uit. En begreep op een andere pagina dat retouren ook niet verwerkt worden. Ik kan mijn retour dus niet aanmelden;)
2 jaar geleden
Volgens google kan je contact opnemen met de curator en je als schuldeiser opgeven, maar aangezien je de producten wel gewoon kreeg en daarmee hun deel van de verkoop wel voltooid is, ... ik zou zo snel mogelijk bellen en voorlopig nog niets betalen of terug sturen! Neem ook even contact op met klarna zodat je geen boete krijgt!
Niet dat het me iets aangaad, maar hoezo moet je 500 euro aan kleding retour gaan doen 🙈 zal wel iets passen? Anders op goed geluk online verkopen? Vrienden die wat willen overnemen?
2 jaar geleden
Kun je hem misschien bij klarna retour melden? Dan pauzeren ze de betaling totdat de retour verwerkt is en dat gebeurt niet meer zo te horen..
Offtopic en uit pure nieuwsgierigheid: hoe kun je voor €500 kleren kopen en die allemaal retour moeten sturen? Ik heb even error in mn hoofd, haha
2 jaar geleden
Even bellen met juridisch loket of rechtsbijstand want nu handig is. Mijn zus heeft ooit zoiets gehad met een koffer. Die had ze al wel betaald. Koffer geretourneerd, bedrijf failliet en geen geld terug gekregen..
Als je gaat melden bij de curator (wat je zeker moet doen als je nog een openstaande vordering hebt), maar dat is in jouw geval denk ik niet? Je hebt namelijk nog niks betaald? dan is de kans groot dat je bijna tot niks terugkrijgt. Je komt namelijk helemaal onderaan de lijst na Belastingdienst en partijen met voorrang
2 jaar geleden
Ik zou het proberen zelf te verkopen. Als je je gaat aanmelden via de curator kom je op een ellendig lange lijst waarschijnlijk, wat ook jaren kan duren om af te werken.
2 jaar geleden
Welke maten heb je gekocht? Misschien zijn hier mensen die het willen kopen van je (deeltjes)
2 jaar geleden
Als ik Google zijn ze idd failliet 😕 Ik heb ook nog een pakket staan dat retour moet, maar ik vrees dat dit niet meer kan. Ik heb al wel betaald via IDeal. Vrees dat het verkopen via Vinted wordt…
Dit vond ik via Google:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/faillissement-voor-kinderkleding-groep-b-v/2023070557759
2 jaar geleden
Reactie op Ikigai
Volgens google kan je contact opnemen met de curator en je als schuldeiser ...
Haha neehoor ik heb voor 2 kinderen besteld. Aankoop bedrag was nog meer! Wat ik wilde houden heb ik al betaald. Maar dus 500€ wat terug moet. Veel dubbele maten :)
2 jaar geleden
Reactie op Roos-Roos
Als je voorachteraf betalen hebt gekozen dan is er toch nog geen probleem? ...
Probleem bij een failliet bedrijf is dat de kans groot is dat je je geld niet terugkrijgt van de retour. Maar als klant ben je niet plots vrij je openstaande rekening niet te betalen.
2 jaar geleden
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.happybee.nl
Meeste slechte revieuws gaan over niet verwerken van retours... Zou voor nu je retour aangeven op klarna zodat de betaalverplichting stopt, klarna contacteren en de curator contacteren, zou hier voor schriftelijk bewijs zorgen als ze aangeven dat je het nog mag opsturen als retour!
2 jaar geleden
Reactie op Ikigai
Probleem bij een failliet bedrijf is dat de kans groot is dat je je geld ni ...
Nee dat klopt. Maar in dit geval zou ze alleen het deel wat je houdt en dus koopt betalen. De rest moet wel retour anders heb je natuurlijk gewoon betalingsplicht. Zou wel wachten met retour sturen tot je weet hoe dit goed geregistreerd kan en dat je niet achter gezeur krijgt dst je alles hebt gehouden terwijl dit niet zo is.
2 jaar geleden
Reactie op Ikigai
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.happybee.nl
Meeste slechte revieuw ...
Verwerken van retouren duurt daar altijd heel lang! Soms wel ruime maand. Daarom voor achteraf betalen gekozen. Retour via klarna al aangegeven inderdaad! Las ergens dat hun garant staan als een bedrijf failliet gaat. Maar of dat klopt geen idee! Neem aan dat ik vanuit happy bee ook wel bericht krijg?
















