38 Reacties

5 maanden geleden
Reactie op Izzy92
Verkouden sinds half september 🙋♀️
Oooo wat lang al !! Beterschap !

5 maanden geleden
Reactie op Happymom5
Hier ook allemaal de griep gehad.. en ik daar bovenop nog een longontstekin ...
Zo dat is helemaal naar zeg ! Gelukkig weer opgeknapt jullie.

5 maanden geleden
Reactie op LindseyS2
Hier ook griep en mijn tweeling van gecorrigeerd 6 weken ook. Ik voel me al ...
Veel stomen! Mijn kindje heeft het ook gehad afgelopen week. Ik zette een badje op in de douche ruimte (ver genoeg van de douche af en dan zat ze lekker hoog) en zette de douche op standje mega heet en stomen maar voor zeker 15 min. Op z’n ergst deden we het zelfs twee keer per dag. Maar ze kon daardoor wel weer ademen.

5 maanden geleden
Hier is het de hele tijd op en af sinds november. Zelfde riedeltje: dochter van 2,5 lijkt wat uit haar hum, hangerig, krijgt na een dag of 2 koorts wat dan ook weer snel over is maar dan erna een week vol snot en met name s nachts hoesten (en wij dus max 5 uur slaap). Ondertussen word ik en/of mijn vriend ook ziek. Dit heeft zich echt al een keer of drie herhaald.
Vannacht ook weer een uur of 2 bezig geweest waarbij we alledrie omstebeurt hoestbuien kregen. Mijn stem is echt verrot ook. Ben op!
Ik wijd het aan de peuterspeelzaal, begonnen in september. En gewoon winter natuurlijk.

5 maanden geleden
Ik had in 6 weken tijd last gehad van : buikgriep, koorts + verkouden (paar dagen) en koorts (3 dagen), bijholtes, hoofdpijn, neusverkoudheid en hoesten. Die laatste was denk ik corona.
Vorige winter : 3 x buikgriep en 1 x bijholteontsteking.
Ik was er zo klaar mee. Heb op eigen kosten de griepprik gehaald. Afgelopen week laten zetten. Ben erg benieuwd hoe het de rest van het ziekteseizoen gaat.
Dochter is non stop verkouden, maar zelden zo ziek dat ze niks meer kan. Merken het soms ‘s nachts dat ze extra geborgenheid nodig heeft, maar overdag kan en wil ze alles ! Vooral partner en ik worden veel heftiger ziek dan voor het ouderschap.
Sterkte en beterschap allemaal!

5 maanden geleden
Oh verschrikkelijk! Ik heb zelf al anderhalve week koorts en verkouden. Blijf maar hoesten. En steeds flinke koorts. En nul energie. Jongste kind is deze dagen ook koortsig en aan het spugen. En beide kinderen hebben een vervelend hoestje, zo'n hoest die dus bij de jongste soms tot spugen leidt.
Ik probeer nu zelf op te knappen van ziek zijn. Merk dat ik dat heeeel moeilijk vind met (halfzieke) kinderen thuis . Ik heb veel geprobeerd en niets hielp. Man maakte gisteren een grapje dat hij me op zou sluiten in de slaapkamer. Ik blijf nu lekker in de slaapkamer en heb man gevraagd om crackertjes, verse jus d'orange, oplader en zakdoekjes. Probeer het nu maar zo. Heel veel beterschap iedereen!

4 maanden geleden
Reactie op Deliaaa
Wat vervelend. Hoe kwam je erachter dat je een longontsteking hebt?
Ik moest vooral veel hoesten en was kortademig.. op een gegeven moment toch maar de huisarts gebeld omdat het niet beter werd. Die wilde het toch even controleren. Toen een antibiotica kuur gehad en ging het gelukkig langzaam aan beter..