17 Reacties
5 jaar geleden
Je kan toch verder kijken naar andere / verdere afstand / informeren vanaf wanneer het wel kan? Desnoods gaat je kindje wat later en overbrug je die periode. Je hebt nog genoeg tijd, relax.
5 jaar geleden
Hey!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Je verhaal komt me bekend voor. Ik had dit helaas ook met 7 weken zwangerschap. Uiteindelijk bij 3 locaties op de wachtlijst waarvan ik bij 1 locatie met 34 weken hoorde dat ze voor 2 dagen plek hadden. Ik had er 3 nodig en ook nog eens op andere dagen dan ik wenste dus heb de hele boel ook qua werk moeten omgooien.
Je hebt er niets aan maar ik wens je heel veel succes toe en hopelijk vindt je alsnog opvang voor je kleintje.
5 jaar geleden
Hebben jullie in Vlaanderen zoiets als gastouders? Zou dat wat kunnen zijn of zitten die dan ook volledig vol? Bizar hoor dat het nu al vrijwel onmogelijk is goede opvang te vinden. Heel veel succes!
5 jaar geleden
Hier ook hetzelfde probleem! Nergens was plaats voor onze dochter en we stonden al vanaf ik 7w zwanger was op de wachtlijst. Ergens nog een geluk dat corona uitbrak en de oma moest telewerken zodat die altijd kon oppassen. Ik was al snel opnieuw zwanger en om medische redenen meteen moeten stoppen met werken. Nu is mijn dochtertje dus gewoon bij mij maar heb ik later dus wel plaats nodig voor 2 kindjes. Dat wordt helemaal een ramp. Mijn vriend is nu op zoek naar ander werk en we gaan bekijken met de grootouders hoe we de puzzel kunnen leggen en afhankelijk daarvan zal ik misschien mijn job ook moeten aanpassen. Echt een gedoe hier ook (regio kempen). Ik begrijp je helemaal, heb hier al veel nachten van wakker gelegen.
VRIEND
5 jaar geleden
Wat vervelend! Snap dat je daar stress van krijgt! Kan je iets regelen met een vriendin met kinderen oid? Of hebben jullie gastouders in Belgi毛? Succes met je zoektocht!
5 jaar geleden
Zorg dat je in ieder geval op de wachtlijst geplaatst wordt! Hier (NL, mogelijk is dat anders in Belgi毛) zie je dat ouders zich op veel verschillende plekken inschrijven juist omdat het overal onzeker is of je nog wel een plekje kan krijgen, maar dat betekent ook dat vlak voor de ingangsdatum weer heel veel plekken beschikbaar komen.
Bij ons werd initieel ook gezegd dat het helemaal vol zat, uiteindelijk mochten we zelfs nog dagen kiezen!
5 jaar geleden
Hier in onze regio werkt het met 1 dienst waar je je moet inschrijven en die staan dan in voor alle cr猫ches en onthaalmoeders in onze en de omliggende gemeentes. Je kan je dus nergens meer appart voor op geven. Heel vervelend vind ik want zo heb je ook geen overzicht meer over waar je kindje allemaal terecht kan komen. Nu spreken ze ook van de corona babyboom dus zullen de plaatsen vrees ik nog beperkter worden. Vorige week ook nog een artikel gelezen in de krant dat er steeds meer onthaalmoeders stoppen en er amper andere in de plaats komen. Gelukkig kunnen wij nog rekenen op hulp van familie en hopen dat we toch ergens 1 of 2 vaste dagen een plekje vinden.
5 jaar geleden
Van waar ben je precies? Ik ben van Brugge en heb via de dienst onthaalouders van de blauwe lelie opvang gevonde voor mijn zoontje. Is niet bij iemand thuis maar 2onthaalmoeders die samenwerken op een externe locatie, dus eigelijk weinig verschil met cr猫che, buiten dat het kleinere groepen zijn 馃槉
5 jaar geleden
Vervelend zeg dat je in deze positie zit :( Misschien had je hier nog niet aan gedacht, maar mocht je in een situatie belanden dat je pas 2-3 maanden later bij een opvang terecht kan, wellicht is het een optie om die tijd onbetaald verlof te nemen indien je werkgever daarvoor open staat. Niet optimaal natuurlijk, maar wel beter dan je baan opgeven.
5 jaar geleden
Reactie op Mom0110
Van waar ben je precies? Ik ben van Brugge en heb via de dienst onthaaloude ...
Ik heb net mijn aanvraagformulier hier ingediend dus ik hoop op een positief antwoord 鈽猴笍 wij zijn van regio Kortrijk maar Brugge is beter omdat we familie hebben die altijd 鈥榮 avonds beschikbaar kunnen zijn om ons kindje af te halen in noodgevallen. Bedankt voor de tip!
5 jaar geleden
Ooh ja idd zou tof zijn馃ぉ
Waar is die vestiging? Weet je of ze met een variabel uurrooster/dagenschema werken ?鈽猴笍
5 jaar geleden
Dat zou ook een hele goede optie zijn voor ons.
Ruddershove zou wel ideaal zijn door de ruime openingsuren. Normaal weten we midden maart of ze ergens een plaatsje hebben 馃檹馃徑 spannend 鈽猴笍