40 Reacties
4 jaar geleden
Heb je al zooltjes?
Ik draag sowieso al steunzolen. Maar die musschien maar aan die kant inwisselen voor andere zool?
4 jaar geleden
Reactie op M1987
Niet teveel op blote voeten lopen. Steunzolen in schoenen en zelfs 's nacht ...
Oja das 'n goeie. Ik zet m'n schoenen inderdaad maar naast m'n bed denk ik.
4 jaar geleden
Ik draag sowieso al steunzolen. Maar die musschien maar aan die kant inwiss ...
Het is belangrijk dat je je hiel ophoogt. Dus echt halve zooltjes die alleen onder je hiel zitten.
En anders een doorverwijzing vragen naar een podoloog of een orthopeed.
4 jaar geleden
Ja heel lang last van gehad.. wat kloten zeg.. en zooo pijnlijk. Ik heb een aantal behandelingen bij de fysio gehad ( shockwave) maar dat hielp niet. In 9 van de 10 gevallen helpt het wel. En daarna heeft mijn huisarts er 2 x een spuit in mijn voet gezet en nu gaat het steeds beter. Bijna geen last meer.
3 jaar geleden
Reactie op LLMH
Hoi
Een oud topic… maar wie weet lezen jullie dit nog. Ik heb nu ook zoveel ...
Volgens mij kan je er niet zo veel aan doen. Ik heb ook hielspoor, gek genoeg was t tijdens de zwangerschap weg en na de zwangerschap weer terug gekomen. Bij mij deed de huisarts destijds niks aan. 🤷🏻♀️ hopen dat t nu weer vanzelf weggaat
3 jaar geleden
Reactie op LLMH
Hoi
Viscospot zooltjes!
https://hielspoorinfo.nl/webshop/product/bauerfeind-viscospot-hielkussen
Is echt het enige dat bij mij hielp. Niet direct, maar uiteindelijk verdween het wel. En ze gaven wel meteen verlichting.
Wel even opletten dat je niet een of ander flutmerk koopt. Die zijn goedkoper, maar minder effectief.
3 jaar geleden
Reactie op LLMH
Hoi
Hey! Ik ben benieuwd hoe het bij jou is en of je iets gevonden hebt dat helpt. Of of anderen misschien nog tips hebben?
Mijn zoontje is nu 8,5 maand en ik kreeg 1,5 maand na de bevalling last van hielspoor. Ik loop al bijna een half jaar op steunzolen via de podotherapeut (ook in huis) en heb shockwave therapie gehad maar het helpt tot nu toe niet, na 7 maanden amper verbetering dus alle tips of positieve verhalen zijn welkom!
Kregen jullie ook het advies om zo min mogelijk te lopen? Best een uitdaging met een baby maar ik probeer mijn voet zo min mogelijk te belasten, loop bijv niet met de draagzak en maak alleen hele korte wandelingetjes.
3 jaar geleden
Skechers heeft een goede lijn voor hielspoor. Ook de gewone skechers (zonder die hele zachte zooltjes) lopen heerlijk. Je hebt wat meer steun aan de binnenkant van je voet nodig Ik heb er jaren mee gelopen met hiespoor, zooltjes, steunzolen voor gehad etc. Maar de overstap naar skechers was uiteindelijk de oplossing. Het gaat trouwens niet over in 1 dag 🤓
3 jaar geleden
Skechers d'lux walking heb ik nu en de archfit slippers, het is bijna zomer 😏😉 De hielspoor lijn van skechers heet archfit 🤓

3 jaar geleden
Uiteindelijk heeft mij geholpen om onder mn steunzool n gel zooltje ( die halve dan die tot halverwege de voet komen) te gebruiken. ook die van de Kruidvat werken top.
In een stevige sneaker met niet te platte zool.
De tip van de gel zool kwam van de huisarts. Vond het een beetje een flut tip van de arts omdat ik al fysio behandeling en steunzool had. maar was er na 1,5 jaar wel helemaal klaar mee dus toch maar geprobeerd. Maar t bleek voor mij de gouden tip. Na ongeveer 19 maanden na mn bevalling er vanaf. Had deze tip graag eerder willen horen van de fysio.
3 jaar geleden
Reactie op Mrl1
Thanks, ik heb meteen een paar archfits besteld! Heb jij ze met je steunzol ...
Ik zou ze wel ff van te voren passen of ze lekker zitten... er zit verschil in, elke voet is anders en de maten zijn ook anders. 🤓 ik droeg ze zonder steunzolen. Succes!