40 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje is net 5 maanden en gaat altijd gewoon mee als ik de hond uitlaat en er verder niemand thuis is! In de wagen of ik de draagzak, ook hartstikke goed voor hem om iedere dag een momentje naar buiten te gaan 😊

3 jaar geleden

Als hij slaapt ga ik wel eens een mini rondje om het huis heen. Ik loop dan zo dat ik altijd het huis kan zien en zorg dat ik er met 5-10 minuten weer ben niet ideaal maar het kan soms gewoon niet anders

3 jaar geleden

Wat maakt dat je hem niet mee wil nemen?

3 jaar geleden

Mijn moeder loopt met de hond om de slaapjes heen… dus dochter kon dan altijd mee.

3 jaar geleden

No way dat ze alleen thuis blijven, ook niet als ze slapen. Als het met middagslaap niet uitkomt laat ik haar even in de tuin en als de kleintjes wakker zijn met zn allen lopen. Als 1 van ons ‘s avonds weg is lopen we voor vertrek en na terugkomst.

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

No way dat ze alleen thuis blijven, ook niet als ze slapen. Als het met mi ...
Wij wonen wel landelijk dus plasje in tuin en wat rondlopen is prima als t moet

3 jaar geleden

Reactie op Evaa1991

Wat maakt dat je hem niet mee wil nemen?
Het gaat niet per se om niet willen. Maar als de hond 4 of 5 keer per dag uit moet vind ik het geen doen om mijn zoontje altijd mee te nemen. Zeker niet tijdens de laatste ronde. Dan slaap hij altijd al.

3 jaar geleden

Je kan misschien zover lopen dat je rondom het huis blijft en zicht hebt? Hooguit 5 of 10 minuutjes, dat moet voldoende zijn toch? De keren dat je kleintje meegaat of je partner thuis is kan je lekker uitgebreid wandelen.

3 jaar geleden

Reactie op Beanie85

Je kan misschien zover lopen dat je rondom het huis blijft en zicht hebt? H ...
Zo doe ik het nu soms. We zorgen dat onze hond regelmatig lekker mee naar het bos kan. En verder laat een van ons jaar uit. En als we dan alleen zijn een rondje in de buurt van tien minuutjes. We hebben een alarm met camera’s dus er is altijd zicht in ieder geval

3 jaar geleden

Wanneer mijn partner de vroege shift heeft gaat hij nog met de hond wandelen voor hij naar zijn werk vertrekt, heeft hij de late shift dan ga ik smorgens met de hond wandelen. Onze dochter is 1,5j en loopt nu vele liever rond dan altijd in de buggy te zitten. Dus combinatie kind en wandelen met de hond alleen lukt hier op dit moment minder goed. Daarvoor nam ik haar meestal mee in de draagzak. Zelf vond ik het niet zo prettig om de buggy te nemen en te wandelen met de hond ( hond trekt nogal fel aan de leiband, dus dat was hier vaak een geklungel 🙈)

3 jaar geleden

Ik heb zelf geen hond maar ik zou mijn kindje echt niet alleen thuis durven laten, ook niet als ze slaapt. Ik weet niet of je een achtertuin hebt maar misschien kun je de hond daar een keertje laten plassen als het echt nodig is?

3 jaar geleden

Mijn partner werkt in de zorg, en had 2 banen. Soms moest ik dan wel de hond uitlaten omdat hij dan om 14.00 van huis ging en pas de volgende ochtend 09.30 thuis zou komen. Ik heb een brave hond die absoluut niets in onze tuin wilt doen. Een baby kan je nog wel meenemen, maar op een gegeven moment kan dat gewoon niet meer. Dan slapen kinderen gewoon niet meer door als ze een jas etc aan krijgen. Naja, de mijne sliep nooit in de kinderwagen. Wij hebben een telefoon met simkaart erin, dan kon ik dat als babyfoon gebruiken. Overal bereik. En alsnog snel een klein rondje.

3 jaar geleden

Reactie op Jen076

Zo doe ik het nu soms. We zorgen dat onze hond regelmatig lekker mee naar h ...
Nou toch helemaal prima dan. Als je niet uit zicht gaat en het kort is, waarom niet.. Als hij slaapt en jij gaat bijvoorbeeld douchen, ben je ws langer "uit beeld" dan wanneer je even met de hond loopt.

3 jaar geleden

Ik heb mijn dochter altijd meegenomen en straks met 2 kinderen word het nog iets ingewikkelder. Maar voor mij voelt 10 minuten van huis zijn echt niet oke. Dusja ik neem het maar voor lief. Overdag vind ik het echt niet erg. Alleen als mijn man lange nachtdiensten heeft, is het wel echt ruk. Maarja niks aan te doen. In de winterperiode probeer ik nog wel eens iemand uit mijn netwerk te regelen op deze dagen, om de hond uit te laten of even op de kinderen te letten. 😊

3 jaar geleden

Reactie op Beanie85

Nou toch helemaal prima dan. Als je niet uit zicht gaat en het kort is, waa ...
Ja dat leek me ook. Hij ligt wel vaker in de box of bed dat hij me langer dan 10 minuten niet ziet inderdaad Voelt soms zo dubbel. Aan de ene kant denk ik van moet kunnen, een klein rondje. En aan de andere kant niet echt fijn om weg te zijn.

3 jaar geleden

Ik ga in de ochtend even gauw naar het einde van de straat met de honden. Zoon geef ik dan even wat te spelen in zijn ledikant. Verder houden de honden het op tot mijn partner in de middag thuis komt en dan lopen we met het gezin samen een ruime ronde. Gooi ze hooguit, als er een aangeeft te moeten plassen, tussendoor even naar buiten voor een snelle plas in de struiken recht voor onze voordeur, terwijl ik in de deuropening sta.

3 jaar geleden

Ik doe de draagzak om en ga lopen. Beestje moet er toch uit. Als vriendlief er in de avond/nacht niet is dan loop ik even naar het veldje hierachter kort terwijl de baby op bed ligt.

3 jaar geleden

Zoon (7 maanden) gaat altijd mee als man weg is. Meestal in de draagzak, soms in de wagen (we wonen landelijk). Hond wil er zelf voor bedtijd niet meer uit 😆 dus de laatste ronde is hier rond etenstijd. Overigens kan ik hem altijd op ons erf een plas laten doen als het nodig is. Maar het is een grote hond dus veel beweging nodig.

3 jaar geleden

Reactie op Tigerlilly

Ik doe de draagzak om en ga lopen. Beestje moet er toch uit. Als vriendlief ...
Mijn hond doet geen behoefte in de tuin. En even je hond in de avond laten plassen terwijl de kleine diep in dromenland is, is echt niets mis mee. Reacties als no way dat ik mijn kind alleen achter laat etc, in mijn geval geen keuze en zo zullen er meerdere moeders hier zijn. Dus dames, laat je niet gek maken als je even je hondje laat plassen en baby in diepe slaap dik ligt te doen in zn bedje. 😘

3 jaar geleden

Reactie op Jen076

Ja dat leek me ook. Hij ligt wel vaker in de box of bed dat hij me langer d ...
Je moet doen wat goed voelt, maar als je zo dichtbij blijft kan er toch echt weinig gebeuren!