16 Reacties
2 jaar geleden
Ik zeg regelmatig tegen mijn bestie dat ik van haar hou. Maar wij kennen elkaar al jaren. In een relatie vind ik 1,5 maand al vrij snel om het zo uit te spreken 😅
Maar je kunt het bijvoorbeeld ook anders inkleden, door te zeggen dat je zo blij bent met haar vriendschap of jullie contact zo fijn vindt.
2 jaar geleden
Ik had/heb dit ook met iemand. Ongeveer dezelfde situatie. Ik deel die gevoelens dan ook graag. Dus ik heb gewoon gezegd dat ik heel blij ben dat we elkaar hebben leren kennen en dat ik echt veel aan haar heb. Volgens mij komt dat op hetzelfde neer, althans het is wel duidelijk zo dat ik in zekere zin van haar hou, vriendschappelijk uiteraard!
2 jaar geleden
Soms heb je meteen een klik met iemand en voelt alles heel goed en comfortabel, maar waarom heb je het gevoel haar te moeten zeggen dat je van haar houdt? Kan je niet beter zeggen dat je veel om jullie vriendschap geeft en het heel fijn vindt haar beter te leren kennen? Of vanwaaruit komt je gevoel vam houden van?
IK zou er wat op letten dat jullie niet te snel een hechte vriendschap hebben tot het punt dat het verstikkend wordt. Ik heb het gevoel dat "ik houd van je" na anderhalve maand daar wat bij in de buurt komt?
2 jaar geleden
Ik hou ook van mijn beste vriendin, maar wij zijn al 14 jaar erg close. En zelfs tegen haar heb ik dit nooit gezegd, het voelt ook alsof dat niet uitgesproken hoeft te worden, we weten van elkaar wat we voor elkaar betekenen.
Als dit na 1,5 maand tegen me gezegd zou worden, zou het me eerlijk gezegd enorm benauwen en ongemakkelijk laten voelen. Voor mij zou de vriendschap na zo’n korte tijd niet meer gelijkwaardig voelen (als in, we beleven het hetzelfde) en dit zou reden zijn om een stap terug te doen.
Maar, ik kan natuurlijk niet voelen hoe het bij jullie voelt. Als je het idee hebt dat dit is wat je moet doen, doe het dan. Maar probeer wel te kijken of het ook voor de ander passend lijkt.
2 jaar geleden
Je kunt ook zoiets zeggen van
We kennen elkaar nog maar kort maar ik ben al erg op je gesteld
Zoiets
Even kijken hoe dat valt en hoe de vriendschap zich verder ontwikkelt
In mijn ervaring is alles wat heel snel en intens gaat niet per se duurzaam
2 jaar geleden
Rustig aan, dit kan een hele mooie vriendschap worden. Maar eigenlijk moet je elkaar nog veel beter leren kennen. Houden van komt pas als die eerste fase van herkenning voorbij is. Zorg dat je eerst alles voor jezelf op een rijtje hebt hoe je je voelt. Wat vind je zo leuk aan haar, wat miste je dat zij nu invult? Maar vis ook een beetje of zij die klik ook zo merkt. Uiteraard kan je dingen zeggen als 'ben blij dat wij vriendinnen geworden zijn' en 'het was super gezellig' en je kunt haar complimenten geven (zonder te overdrijven). Als je een partner hebt, pas op dat het niet tussen jullie in komt te staan. De lijn tussen vriendschap en emotionele affaire is soms dun. In een vriendschap moet je echt elkaar de ruimte kunnen geven, low maintanance moet het wel blijven..
2 jaar geleden
Voor mij zou het te snel zijn om dat te zeggen maar misschien is dat ook persoonlijk en afhankelijk wat je allemaal al samen mee hebt gemaakt en gedeeld. Ik had een hele goede vriendin (al 13 jaar) en toen overleed zij afgelopen jaar na een ziektebed. Nooit heb ik letterlijk gezegd dat ik van haar hield we dachten allebei dat er nog tijd zat was, wat helaas toch niet zo was. Ik denk wel dat ze dit wist en anderen zeggen mij dit ook. Echter heb ik wel nog steeds spijt dat ik dit niet op een of andere manier vaker duidelijk had gemaakt dat ik haar enorm waardeerde en ook van haar hield maar misschien niet in die woorden. Nu ik dit heb mee heb gemaakt ben ik wel van mening dat het goed is om dit soort dingen wel te delen maar wellicht in andere woorden :)
2 jaar geleden
Na 1,5 maand vind ik dat echt heel erg snel. En ook best ongepast. Het zou mij enorm benauwen in elk geval, haha. Met mijn beste vriendin zeg ik dingen als ‘je voelt als familie, zo blij met jou als vriendin, waardeer je enorm’ etc. Maar houden van heb ik nog nooit gezegd.
2 jaar geleden
Voor mij zou het te snel zijn om dat te zeggen maar misschien is dat ook pe ...
Ja precies! Je kan beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebt, dan spijt hebben van iets wat je niet gedaan hebt denk ik. Heftig van je vriendin, veel sterkte! Ik denk dat ik het nu zo laat, idd met andere woorden zeggen dat ik haar/onze vriendschap waardeer. Dat zou voor nu voldoende moeten zijn. Echter is het geen “standaard” vriendschap. We delen en bespreken echt alles met elkaar.
2 jaar geleden
Na 1,5 maand vind ik dat echt heel erg snel. En ook best ongepast. Het zou ...
Denk dat het ook per persoon verschilt met wat je uberhaupt uiteindelijk zegt. De een zegt namelijk wel van diegene te houden, en de ander zegt dingen zoals dat je diegene waardeert. Dat is tenminste wat ik hier lees!
2 jaar geleden
3 jaar geleden werd ik weduwe en na een tijdje was ik de eenzame avonden op de bank meer dan zat. Ik ging online op zoek naar vriendschappen puur en alleen om te kletsen. Één iemand is blijven plakken en is inmiddels mijn beste vriend geworden. We slepen elkaar door de moeilijke tijden heen en zeggen regelmatig dat we van elkaar houden. Volgens mij was de eerste keer dat we het naar elkaar uitspraken wel wat later, na een hele heftige periode. Maar hij is ook in een hele korte tijd een hele goede vriend geworden. Dat is dus helemaal niet gek. Soms ontmoet je iemand en dan is die klik er gelijk.
Misschien kun je eens een balletje opgooien en haar laten weten hoe fijn je de vriendschap vindt en hoe blij je bent met haar als vriendin.
En daarbij, als het voor jou goed voelt.... Wie zijn wij dan om jou te vertellen dat je het niet mag doen.
2 jaar geleden
Reactie op Zebra2021
Jaa zij merkt die klik ook, dat was al bekend haha. Dat benadrukt ze zelf s ...
Daar bedoel ik mee dat je met haar closer wordt dan met je partner. Dat je meer met haar kan bespreken of dat liever doet. Dat je gaat denken van, ik wou dat mijn partner me zo goed begreep. Dat is het moment dat zij iets opvult maar waar je eigenlijk aan moet werken in je relatie. Té close kan ook in vriendschap, soms zie je vriendinnen waarbij het zo dik aan is dat ze niks meer 'alleen' doen en super vaak samen zijn. En als je nu al het gevoel van houden van hebt, wat je blijkbaar niet bij anderen had, en het voor beide zo is, iets om in de gaten te houden dat ieder zichzelf blijft en het gezin op nr. 1 houdt.