68 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Karindg
Je hebt nu een leaseauto. Die zorgt ervoor dat je geen hyootheek kunt krijg ...
We moeten van de leaseauto af, het afkopen is dus het contract waardoor we de auto in moeten leveren
3 jaar geleden
We moeten van de leaseauto af, het afkopen is dus het contract waardoor we ...
Waarom zou je dit doen? Dit volg ik niet helemaal
3 jaar geleden
Waarom zou je dit doen? Dit volg ik niet helemaal
Omdat met een leaseauto ben je bkr geregistreerd en dat scheelt 100.000 op de hypotheek wat we dan minder kunnen lenen
3 jaar geleden
Ik snap het niet zo goed. Ik neem aan dat je bedoelt dat je een minder hoge hypotheek kan krijgen als je een leasecontract hebt staan? En het dan niet rond krijgt? Bij zakelijk leasen heb je geen probleem trouwens, alleen bij privé lease.
Ik zou echt voor het huis gaan en qua auto:
- een tweedehands auto kopen van eigen geld. Als je geen eigen geld hebt is het sowieso niet slim om een huis te kopen.
- tijdelijk een auto huren.
- greenwheels pakken op de dagen dat je naar je werk moet.
- het openbaar vervoer een optie?
3 jaar geleden
Hoi, kunnen jullie niet een tweedehands auto kopen? Wij hebben laatst een tweedehands gekocht van 5 jaar oud met nog niet zoveel op de teller. Dan heeft het geen invloed op je hypotheek. Maar misschien is dit voor jullie helemaal geen optie hoor. Of kunnen jullie misschien zakelijk leasen? Dan heeft het geloof ik weer geen invloed.
Ik weet niet of er handige weggetjes zijn, want wij hebben geen lease-auto. Maar misschien kan een goed financieel adviseur met jullie meedenken?
3 jaar geleden
Omdat met een leaseauto ben je bkr geregistreerd en dat scheelt 100.000 op ...
En hoeveel moet je betalen om je contact af te kopen? De looptijd is dus niet lang meer?
Een bank werkt niet zwart wit, dus als dit zo kort is / kan afkopen zal t ook minder zwaar mee kunnen wegen als je beetje goede financieel adviseur/hypotheek verstrekker hebt
3 jaar geleden
En hoeveel moet je betalen om je contact af te kopen? De looptijd is dus ni ...
1800 euro zijn de kosten hiervoor
3 jaar geleden
En hoeveel moet je betalen om je contact af te kopen? De looptijd is dus ni ...
Looptijd is overigens nog wel 3 jaar
3 jaar geleden
Hebben wij ook gedaan. Ik had ook een private lease auto. Ik hoefde gelukkig niet af te kopen, want ik mocht na een jaar maandelijks opzeggen. Een tip: doe het op tijd. Er ging vij mij echt veel tijd overheen voordat ie eindelijk niet meer als schuld geregistreerd stond.
Ik heb ipv de auto een elektrische bakfiets gekocht. Hierin vervoer ik m'n zoontje van 2 en m'n baby in maxicosi. Enige nadeel waren de eerste maanden na de geboorte, want dan is fietsen nog niet echt aan te raden voor de baby. Maar dan hoef je ook nog niet te werken.
In deze tijd zou ik er alles aan doen om een huis te kunnen kopen. Zou zonde zijn als je het vab een lease auto laat afhangen.
3 jaar geleden
Niet vervelend bedoeld maar het klinkt alsof jullie niet veel eigen geld hebben en het kopen van jullie droomhuis jullie aardig vast zet (begrijp uit je verhaal dat afkoop auto 1800 euro is en er geen geld is voor een andere tweedehands auto). Zou je dan echt aanraden te overwegen of het financieel een slim plan is dit huis te kopen. Bij een koophuis komen altijd onverwachtse zaken naar boven waarvoor je geld achter de hand moet hebben.
Als ik het verkeerd heb geïnterpreteerd snap ik het probleem niet. Dan afkopen en een andere tweedehands auto kopen.
3 jaar geleden
Omdat met een leaseauto ben je bkr geregistreerd en dat scheelt 100.000 op ...
Dat was bij ons helemaal niet zo! Scheelde iig niet zóveel geld.
Heb je dit met een hypotheek adviseur laten uitrekenen?
3 jaar geleden
Heb je al met een financieel adviseur van de bank gepraat? Het is niet altijd zo zwart wit.. Ja je hebt een bkr registratie, maar het is het totaal plaatje wat telt.
Verder als je de lease auto wel de deur uit doet: is het een optie om tijdelijk te huren? Of een auto van een van jullie ouders/vrienden te lenen tot de hypotheek rond is en je weer kan leasen? Let wel op dat jullie 9f de gene van wie jullie lenen dan een goede verzekering afsluit.
3 jaar geleden
Reactie op Ro2020
Hebben wij ook gedaan. Ik had ook een private lease auto. Ik hoefde gelukki ...
Hoelang duurde het voor de schuld niet meer geregistreerd stond weet je dat?
3 jaar geleden
Dan kun je toch met dit verhaal naar de bank/ tussenpersoon? Heb je al met iemand gesproken (informatief)? Voordat je iets gaat doen wat misschien niet handig is?
Ik heb destijds een lijstje gemaakt met al m’n vaste lasten en te verwachte kosten met gewenste hypotheek. Daarnaast wat opties verwerkt van als dit gebeurd, dan kan ik dit doen (bijv dus contract afkopen tegen dat bedrag en welke termijn je dan van kosten af bent). Vaak is er stiekem toch meer mogelijk als je goed voorbereid bent voor een gesprek. Ik kreeg toen 40% meer geleend dan officieel mogelijk was volgens de regeltjes.
Andere opties worden hier ook al genoemd, maar wie weet: misschien is t niet nodig als je eerst in gesprek gaat😉
3 jaar geleden
Reactie op Also
Niet vervelend bedoeld maar het klinkt alsof jullie niet veel eigen geld he ...
We hebben wel spaargeld anders zouden we er niet aan beginnen alleen kopen we liever niet tweedehands doordat je daar natuurlijk ook een miskoop kan doen en dan ineens heel veel geld moet inleggen om hem te maken, dit stoppen we liever in ons huis dan. Als het niet anders is doen we het natuurlijk wel op die manier
3 jaar geleden
Ik kon toen mijn lease contract op iemands anders naam zetten zodat ik van de bkr registratie af was. Het scheelt inderdaad heel veel geld voor je hypotheek wij konden 70.000 meer lenen als ik van de auto af was. Toen hebben we de hypotheek afgesloten en daarna het lease contract weer op mijn naam gezet. Want dat kon nog steeds finacieel gezien. Betaalde wel €500 adminstratie kosten. En je moet iemand hebben die hem een tijdje op zijn naam wilt hebben staan