73 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee. Hier nog maar een kindje van 2 maanden maar het enige moment dat ik schoon kan maken/op kan ruimen of me time heb is als mijn partner ons meisje vast heeft. Dus ik ben benieuwd naar goede tips!

2 jaar geleden

Leuk topic! Wij hebben een kruimeldief gekocht, zodat we na iedere maaltijd even snel kunnen zuigen en de meeste viezigheid weg is. Tafel afruimen, schoonmaken en zuigen doe ik terwijl mijn dochtertje nog in haar eetstoeltje zit. Ze krijgt van mij een schoon doekje om ‘mee te helpen’. Dan is ze wel een tijdje zoet. Was opvouwen doe ik in de woonkamer terwijl mijn dochtertje speelt (desnoods met wat schone theedoeken). Ik verzamel de schone was in twee kratten, vouw alles aan de eettafel en stop alles dan netjes terug in de kratten. Als mijn dochtertje gaat slapen, maak ik even snel een rondje door het huis en zorg ik dat alle schone was weer netjes op zijn plek ligt. Verder doen wij het ‘s avonds na het eten altijd als volgt: de ene vermaakt de kleine en brengt deze naar bed, de ander ruimt de tafel af en de keuken op. Vervolgens samen even het speelgoed aan de kant en eventueel nog even met de stofzuiger en dweil (we hebben een dweilspray, ideaal!) door de woonkamer en dan ploffen we tussen zeven en half acht op de bank en is de woonkamer weer schoon en opgeruimd voor de avond en de volgende dag :) Alleen de bovenverdieping schoonhouden vind ik soms echt lastig.. Dat kan alleen als mijn dochtertje slaapt, maar van stofzuigen wordt ze dan weer wakker.. hoe doen jullie dat?

2 jaar geleden

Bijhouden kost mij minder moeite als alles telkens opnieuw schoonmaken een x aantal keer per week. Ik heb tegenwoordig een allesreiniger spray, zo maak ik tafels/stoel enz snel schoon zonder sopje. De keuken maak ik schoon nadat ik 'savonds heb afgewassen. Neem ik dat altijd meteen allemaal eventjes mee. Vaak met die spray. Een robotstofzuiger!! Gewoon zo een van €20. Voor het geld is het perfect. Verwacht geen wonderen, maar haalt wel een hoop kruimels/haren etc weg voor tussen de dagen door. Vooral na het middageten enz zet ik hem vaak aan waar mijn zoontje heeft gegeten. Wil ook graag zo'n kruimeldief, lijkt me ook handig voor de stoel/tafel/kleed even snel te doen. Ik ga zo'n simpele vloerenduster halen voor €4 (dweil) met gaatjes er in waar je van die wegwerp natte doekjes in kunt doen. Ik dweil te weinig, want geen zin in elke keer sopje te maken, uitwringen. Nu kan ik dan telkens snel zo'n doekje pakken, ook bij kleine vlekken. Badkamer en wc hou ik bij met natte badkamerdoekjes (vd jumbo, ruikt heerlijk). Vaak na het douchen heb ik bodylotion op gedaan, moet dan toch wachten met aankleden dus even snel overal een doekje overheen. Ik merk dat ik te weinig de stofzuiger pak omdat ik het veel te zwaar en te veel moeite vind🤣 Zit te kijken voor een snoerloze (evt dus met kruimeldief) of gewoon zo'n steelstofzuiger. Is minder moeite, voelt lichter aan en je komt lveral makkelijker bij. Wel is de zuigkracht vaak wat slechter. Hopelijk heeft iemand hier iets aan, haha'

2 jaar geleden

Leuk topic! - Het ikea karretje kun je gedurende de dag gebruiken om alle rommel te verzamelen en dan op een later moment in één keer opruimen. - een draadloze stofzuiger - kruidvat oxi poeder om de was weer echt wit te krijgen. - kledingkast organiseren met bakken - "gevonden voorwerpenbak" 1 bak voor ieder lid van het huis, ook jezelf en je partner. Alle rommel doe je in die bak en ze mogen het zelf opruimen.

2 jaar geleden

Ik probeer onze zoon te betrekken in alle taken. Hij is 19 maand en wil overal bij zijn. Hij helpt bijvoorbeeld de vaatwas uitladen (het service bakje) ik zet hem op het aanrecht en hij gooit alles in de 'juiste' lades. Tijdens het koken staat hij op een stoel naast mij en mag hij in een pot roeren of krijgt hij een eigen ongevaarlijk kinder mes en helpt hij groenten snijden. Natuurlijk gaat alles veel trager zo, maar ik heb op z'n minst iets gedaan en de kleine vind het nog leuk ook. Wasmachine in en uitladen vindt hij ook geweldig. Wij hebben recent een stofzuiger robot gekocht en dat was de beste aankoop sinds lang! Smorgens of na zijn dutje gaan wij wandelen of eens weg en dan doet de robot het hele huis. Hemels! Dweilen gebeurt hier eerlijk gezegd minder vaak, maar als mijn man eens buiten is met onze zoon dan doe ik snel een rondje. Zo swiffer afstoffer vindt hij ook geweldig hij doet het hele huis om mama te 'helpen'. Alle kleine beetjes zijn goed toch he 🤷🏼‍♀️😁

2 jaar geleden

De keuken ruim ik op terwijl ik kook, de rest vd dag is het gewoon een werkplek. Badkamer inderdaad als ik zelf douche Ik verzamel bonte was in de machine. Zit hij vol, draai ik gelijk een was. Ik loop dus nooit achter. Voorkomen is beter dan genezen dus Wat ook echt geholpen heeft is ontspullen ontspullen ontspullen. Bv. Als je maar een paar onbijtbordjes in de kast hebt staan kan t zich eigenlijk niet opstapelen en pakken we voor het ontbijt en lunch hetzelfde bordje.

2 jaar geleden

Reactie op Merel-25

Leuk topic! Wij hebben een kruimeldief gekocht, zodat we na iedere maalti ...
Ik doe de boven verdieping als mijn zoontje net wakker is. Zet hem dan in zijn bed met speelgoed en dan kan ik zijn kamer doen en snel de rest. Hij kan zich dan best eventjes vermaken.. en als ik op zijn kamer ben maak ik er een beetje een spelletje van. Wij hebben een steelstofzuiger van Samsung Jet 75 vlgm... beste aankoop ever! Dus mocht iemand er een zoeken, hij is al je geld waard!

2 jaar geleden

Ohhh leuk! - Je kan met de swiffer ook de muren in de badkamer doen. Insprayen en met een nieuwe doek alles schoonmaken. - Persil powergel maakt alles hier alle was vlekvrij. Nu in de aanbieding bij de Dirk en AH - Wij hebben twee katten, we doen bakingsoda onder het grid. Gaat het minder snel stinken! (We blijven wel even vaak verschonen natuurlijk 😂) - Cif disinfect en shine, zonder bleek en alcohol maar maakt de keuken en kinderstoel meteen schoon

VRIEND

2 jaar geleden

Ik sluit mij aan bij de super tips die hier al staan. Wij hebben nu een aantal weken een draadloze stofzuiger van Hoover: het is GEWELDIG. Meerdere keren per dag 3 minuten zuigen scheelt zo veel. En verder gebruik ik een grote ronde wasmand om speelgoed in te bewaren en zijn wij nu flink bezig met ontspullen. We hebben altijd veel was en als er veel gevouwen moet worden neem ik daar een uurtje voor met een theetje en een podcast terwijl mijn vriend mijn zoontje vermaakt. En de badkamer schoonmaken doe ik nadat mijn zoon in bad is geweest. Terwijl ik hem bad doe, ruimt mijn vriend beneden op.

2 jaar geleden

Reactie op Merel-25

Leuk topic! Wij hebben een kruimeldief gekocht, zodat we na iedere maalti ...
Hier speelt hij even in z'n eigen bedje. We hebben dan geen boven maar ik kan niet altijd weg van hem (sommige dagen verlatingsangst) Als ik z'n kamer schoonmaak kijkt hij hoe ik alles doe. En dan overige taken doe ik ook op zn kamer. Met was vouwen 'helpt' hij altijd mee

2 jaar geleden

Weet iemand toevallig ook een steelstofzuiger die niet al te duur is, maar wel goed werkt?

VRIEND

2 jaar geleden

Bijhouden kost mij minder moeite als alles telkens opnieuw schoonmaken een ...
Nou, ik ben dus groot fan van de steelstofzuiger! Ga ervoor zou ik zeggen. De voordelen die je noemt zijn heel erg waar. En hij zuigt gewoon alle zooi op. ☺

VRIEND

2 jaar geleden

Weet iemand toevallig ook een steelstofzuiger die niet al te duur is, maar ...
Wat is je budget? Ik heb er een van Hoover van 200€, zeer tevreden, maar volgens mij heb je al behoorlijke van rowenta voor zo'n 150€

2 jaar geleden

Ik doe gewoon veel als m’n zoontje ook wakker is. Ik kan prima strijken als hij op de grond speelt. Het duurt natuurlijk allemaal wat langer maar so be it. Ik laat hem helpen met schone was aangeven, wasknijpers aangeven. Koken doet mijn man tegenwoordig. Maar toen ik dat no deed bereidde ik het gewoon ‘s middags al voor, even groentjes snijden bijvoorbeeld. ‘S avonds de rest, zoontje gaf ik gewoon wat speelgoed en moet ik even goed in de gaten houden. Maar was prima te doen. Verder hou ik gewoon alles bij. Na het koken even de keuken schoon maken, na het eten direct de tafel afruimen en in de vaatwasser. Als ons zoontje op bed ligt ‘s avonds doe ik al zijn speelgoed weer in de lade en kist en dan plof ik op de bank 😅 ‘S nachts draait de vaatwasser, onze robotstofzuiger en eventueel een wasje. Het is hier ‘s morgens altijd gewoon weer opgeruimd en schoon eigenlijk. Dat houd bij ons in dat er een doekje door de keuken is gegaan en opgeruimd is, de vaat schoon en opgeruimd is, de eet- en salontafel opgeruimd en schoon zijn en er geen prullaria/speelgoed meer door huis slingert. Eens in de zoveel tijd doen we de grotere dingen zoals de badkamer soppen, dat doen we dan vaak wel even als ons zoontje slaapt.

2 jaar geleden

Wij hebben ook een robotstofzuiger wel echt een goede ook die dwijlt. Echt top ik hoeft nooit meer te stofzuigen. Verder doe ik veel samen met mijn kindje. Ze is 14 maanden. Ze helpt met de was in de wasmachine doen. Knijpers, boodschappen etc. aangeven. Vind ze echt prachtig

2 jaar geleden

- de robotstofzuiger gaat s avonds aan als mijn zoontje op bed ligt en al zijn speelgoed is opgeruimd (of s ochtends terwijl wij ons aankleden) en eventueel ook op dweilstand meteen - de was vouw ik meestal beneden op als mijn zoontje slaapt, en ondertussen staat de tv aan - zoontje van bijna 18 maanden helpt mee met de vaatwasser uitruimen (ik zorg dat de messen etc er dan al uit zijn) - en tijdens het koken zit hij in zijn kinderstoel tv te kijken (ben een alleenstaande moeder dus niemand anders die hem bezig kan houden) De rest doe ik gewoon lekker tussendoor. Als je alles bijhoudt is het zo gedaan. S avonds zodra hij op bed ligt, dan is het even mamatijd en plof ik heerlijk op de bank voor de tv met wat kaarsjes aan. Als hij overdag slaapt dan doe ik ook wat voor mijzelf. (Al bestaat dat momenteel uit verhuisdozen inpakken)

2 jaar geleden

Wat een seksistisch topic 😳😬 Vaders en moeders kunnen toch samen voor het huishouden zorgen? Zelf heb ik een poets, dan houd ik tijd over voor leuke dingen. Dat zou mijn enige tip zijn 😅

2 jaar geleden

Leuk topic! - Het ikea karretje kun je gedurende de dag gebruiken om alle ...
Haha zoiets hadden wij ook maar dochterlief haalt alles eruit. En nu hebben we het hogerop staan maar enkel mama ruimt haar bende op 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Peachie

Wat een seksistisch topic 😳😬 Vaders en moeders kunnen toch samen voor het ...
Zeker! Maar ik zie veelal vrouwen op dit forum.. Elke hulp is mooi mee genomen natuurlijk😜

2 jaar geleden

Was vouw ik op tijdens zijn middagslaapje, tv aan en gaan... Er staat wat playmobile in zijn slaapkamer dus als ik boven de badkamer moet schoonmaken of de was moet opbergen dan speelt hij even in zijn kamer. Tijdens het koken mag hij van ons max half uurtje tv kijken. Na het eten helpt hij mee afruimen of speelt mijn man even met hem. Dan doe ik alles in de vaatwasser en doekje over de tafel en stoel. Mijn man ruimt savonds het speelgoed op als ik ons zoontje naar bed breng. Kleine dagelijkse dingen (vaatwasser, wc poetsen) doe ik gewoon tussendoor. Grote dingen (ramen lappen) doe ik in het weekend als mijn man thuis is. Nu is het bij ons ook echt niet altijd spik en span. Als hij slaapt probeer ik eerst een uur voor mezelf iets te doen en daarna doe ik iets in het huishouden. Slaapt hij een keer wat langer dan kan ik dus ook wat meer doen.