73 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb een poetsvrouw! Tussendoor wel stofzuigen, en de keuken en badkamer bijhouden.

2 jaar geleden

- Ik gebruik nu veel een kruimeldief, dan hoef ik niet telkens de stofzuiger te pakken - avondeten opruimen doe ik nu de volgende ochtend pas - wij hebben een schoonmaker - we hebben een nieuwe vloerkleed gekocht en doen nu de schoenen binnen uit (visite ook!) - we hebben stapels van die spuugdoekjes van de hema gekocht..elke dag geruiken we een verse natte bij het eten. - we hebben een groot slabschot waar ik de plank van de kinderstoel overheen klik, zo is het meteen een opvangreservoir (stokke) - ik leg in de middag (als ik nog de tijd heb) alvast even de etensspullen op het aanrecht klaar voor het avondeten en lees alvast even het recept

2 jaar geleden

Weet iemand toevallig ook een steelstofzuiger die niet al te duur is, maar ...
Wij kochten een Dyson voor €299. Niet heel goedkoop, maar werkt goed en kost uiteindelijk toch minder dan gelijkaardige steelstofzuigers van andere merken (terwijl wij dachten dat Dyson het duurst was). Wat een gemak is een steelstofzuiger zelfs zeg! Heb er spijt van dat we dat niet véél eerder hebben aangeschaft.

2 jaar geleden

Ik heb in elke ruimte wel iets van speelgoed in de buurt. Op zolder bijvoorbeeld waar ik de was doe, heb ik heel ander speelgoed dan beneden. Mijn Kids van 3 en 1 vinden het dus superleuk als we daar heen gaan en dan zijn ze daar wel even zoet mee. En mijn tip is om iedere dag iets te doen. Zo blijft het behapbaar. Schoonmaakster had ik, maar ben ik voorlopig mee gestopt. Ik vond het zo stressvol om dan alles opgeruimd te hebben en ben ook een pietje precies qua schoonmaak. Ik doe het het liefste zelf, zodat ik weet dat het op mijn manier is gedaan. Ik probeer ook veel te doen op de dagen dat ze op de opvang zitten, dan ben ik echt zo klaar. Nu met het thuis werken, moet ik af en toe even een break van het scherm. Dan ga ik bijvoorbeeld snel een wasje vouwen of opbergen.

2 jaar geleden

Mocht iemand een tip hebben om zwarte jaloezieën vlotjes af te stoffen dan zou dat heerlijk zijn! Dat vind ik nu echt een kutkarweitje, het duurt zo lang en de dag erop zie je alweer nieuw stof liggen…

2 jaar geleden

Ik doe echt te weinig een ‘grote’ schoonmaak🙈😅 wil voor mezelf ff een lijstje maken, wanneer de wc is gedaan en de badkamer bijv. Tuurlijk haal ik wel ff een schoonmaakdoekje langs de wc bril, maar echt de tegels schoonmaken zie je mij niet vaak doen (oeps..) Hier is mijn favo ook de robotstofzuiger, heeft ook een dweil functie, ideaal. Zo nu en dan doe ik zelf ook nog wel even stofzuigen, ff goed de hoekjes is dat ook weer meegenomen. Helaas heb ik geen vaatwasser, ik probeer het netjes bij te houden. Al helemaal met het avond eten, als ik het niet gelijk opruim heb ik er eigenlijk al geen zin meer in😅 Dus zoontje lief gaat na het eten even spelen, ga ik ff afwassen, doekje over de keuken en klaar. Was vouw ik lekker op als zoontje lief slaapt, anders trekt hij alles zo weer van de bank. Tv aan en ben ik toch goed bezig. Strijken doe ik eigenlijk nooit dus dat scheelt weer werk😂

2 jaar geleden

Geweldige tips zijn hier al genoemd, maar toch wil ook ik nog even benoemen dat een steelstofzuiger echt FANTASTISCH is! Ik heb van de zomer een dyson gekocht en het is me iedere euro waard! Hij was 350 euro, dus echt niet de duurste, maar met mijn 3 katten en een dreumes dat de grond over gaat is het een verademing hoe gemakkelijk is alles weer even opzuigt! Maar ook met de verschillende opzetstukjes de stoelen en bank haarvrij maken! Kost amper moeite! Ik wou dat ik hem eerder had aangeschaft 😂😍

2 jaar geleden

Was vouwen, aardappels schillen op de bank voor de tv in mijn me-time. Elke week pak ik iets aan: Woonkamer/gang Keuken/wc Badkamer Bovenverdieping Dus alles komt 1×per 4 wkn goed aan de beurt. Tussendoor uiteraard wel de wc schoon maar dan niet de tegels, keuken ook schoon maar dan niet de kastjes overal achter etc. En ik stofzuig beneden elke dag wel als ze in de box ligt. Boven doe ik 2x per week. Dweilen wanneer nodig. Grotere klusjes, ramen lappen, tuin,zolder etc wel is in het weekend bv. Hier hou ik zoveel mogelijk bij.

2 jaar geleden

Leuk topic! - Het ikea karretje kun je gedurende de dag gebruiken om alle ...
De gevonden voorwerpen bak, geweldig! Ga ik voorstellen aan m'n man, denk dat ie binnen 1 uur vol zit hij hem 😂

2 jaar geleden

Reactie op fleetwoodmam

Mocht iemand een tip hebben om zwarte jaloezieën vlotjes af te stoffen dan ...
Ik doe dit gewoon met de stofzuiger op een lage stand

2 jaar geleden

Reactie op fleetwoodmam

Mocht iemand een tip hebben om zwarte jaloezieën vlotjes af te stoffen dan ...
Kan je ze niet dicht maken en dan met een swiffer er over heen? Dan hoef je niet elke jaloezie per keer af zeg maar.. Heb ze zelf niet dus weet niet of het werkt maar ik zou denken van wel🤣

2 jaar geleden

Reactie op Muisje D

Kan je ze niet dicht maken en dan met een swiffer er over heen? Dan hoef je ...
Jaaa dat klinkt dus als dé oplossing maar dat probeerde ik eerder al en werkt helaas niet 😂 door dat ze ook zwart zijn, zie je echt al-les liggen van stof. Dus het moet echt met water afgeveegd worden ook 🥴

2 jaar geleden

Ik ben wel wat perfectionistisch denk ik, maar vind het dan ook niet erg om te doen. Ik heb ongeveer vaste dagen voor veel dingen al schuif ik daar weleens mee omdat ik onregelmatig werk. Dat werkt hier goed omdat ik dan dingen in haar middagslaapje kan doen en dingen als ze wakker is de tijd heb om het samen te doen. De normale dingen doen we sowieso iedere dag, dus iedere avond alles aan kant qua speelgoed, vaat en aanrecht, iedere ochtend de dyson beneden door het huis. - maandag : wassen, stofzuigen beneden, dwijlen - dinsdag: boodschappen, badkamer en wc - woensdag: was opvouwen, strijken , boven stofzuigen - donderdag: bedden verschonen - vrijdag: boodschappen en wassen - zaterdag: markt en stofzuigen Verder doe ik extra klusjes op een lijstje schrijven die ik binnenkort wil doen zoals de ramen en keukenkastjes of de auto, dan doe ik dat in de avond een keer of als ik tijd over heb 😀

2 jaar geleden

Reactie op fleetwoodmam

Mocht iemand een tip hebben om zwarte jaloezieën vlotjes af te stoffen dan ...
Van jemako heb ik zo’n soort stick waarvan ik de buitenkant kan wassen waar de stof aan blijft plakken! Ik wil gerust even het linkje voor je zoeken als je interesse hebt. Werkt ook super voor radiator en dat soort plekjes of gewoon even plinten stoffen.

2 jaar geleden

Ik ben er echt slecht in maar maak het mezelf wel graag gemakkelijk dus: - alles dat in de droger kan in de droger gooien en geen ingewikkelde kledingstukken die op handwas moeten kopen - je man leren strijken zodat je dat nooit hoeft te doen voor hem - leer je kind opruimen. Hele dag mag alles rotzooi zijn maar voor t slapengaan moet kind alles in de Speelgoedbak gooien. Hij vind dat leuk, wij starten de avond niet met Duplo door t hele huis.

2 jaar geleden

Reactie op Mama van Eva 🥰

Van jemako heb ik zo’n soort stick waarvan ik de buitenkant kan wassen waar ...
Och ja dat zou handig zijn 😄

2 jaar geleden

Ik stofzuig als de kleine slaapt of aan het spelen is. Hij vindt het leuk om de stofzuiger te duwen en met me mee te lopen. Was ophangen doen we ook samen. Hij geeft graag aan en ik hang op.

2 jaar geleden

Haha opruimen en poetsen de hele dag door maar vooral ergens tussen 19.00 en 22.00 maak ik de meeste meters.

2 jaar geleden

Oke na alle positieve reacties over een draadloze steelstofzuiger ben ik denk ik overtuigd 1 aan te schaffen. Mijn man roept het al een paar jaar maar ik zei steeds nee is geldverspilling onze gewone stofzuiger doet het hartstikke goed. Hij is namelijk echt van de gadgets en onnodige aankopen doen als het gaat om elektronica dus ik moet hem vaak remmen.

2 jaar geleden

Ik ben mama van 5 oudste is 5, en in verwachting van ons 6e kindje 🥰 Voor mij is een opgeruimd huis rust in m’n hoofd dus erg belangrijk! Ik begin eigenlijk aan m’n dagelijkse poetstrondje na het ontbijt. Dus we ontbijten gezellig samen, dan is het oorlog onder de keukentafel met al die kruimels 🤣 dan ruim ik af en hebben de kids energie om gezellig te gaan spelen en zichzelf en elkaar bezig te houden. Ik heb in m’n hoofd een soort schema. Elke dag : sopje, alle kasten tafels etc schoonmaken, stofzuigen dwijlen en het toilet. 2x per week de bedden bovenverdieping en badkamer. 1x per maand alle keukenkastjes herorganiseren en alle meubels even aan de kant. Ben er zelf van overtuigd dat het bijhouden makkelijker is dan alles eens in de zoveel tijd grondig te moeten doen. Wat ook zeker helpt is dat wij een bijkeuken hebben waar het speelgoed van de kindjes staat dus vaak als bezoek voor het eerst langskomt zijn ze een beetje verbaast dat ons huis zo “kindloos” lijkt 🤣 In de avond als de kindjes in bed liggen stofzuig ik meestal nog een 2e of 3ex en doe ik de was , die ik dan door de dag heen even in de kasten leg. De kindjes helpen door hun eigen bedje op te maken en hun kamertje netjes te maken na het spelen. (De oudste 3 dan) En hun was zelf in de wasmand te doen. Die kleine taakjes vinden ze leuk en helpt mij weer enorm🥰 Zo heb ik de rest van de dag vrij om heerlijk te knuffelen spelen puzzelen en knutselen met de kids , tot het tijd wordt voor het avond eten . Maar dat vinden ze altijd heel gezellig om aan mee te helpen dus dat is ook een “gezamenlijke” klus Ik moet er wel bij zeggen dat ik best van een “lege” inrichting hou wat poetsen en opruimen dan ook weer makkelijker maakt 🥰