73 Reacties

2 jaar geleden

Weet iemand toevallig ook een steelstofzuiger die niet al te duur is, maar ...
AEG! Is hier jaren meegegaan. Wel goed de filters etc schoonhouden, dan zuigt ‘ie echt wel sterk.

2 jaar geleden

Steelstofzuiger en robotstofzuiger zijn hier echt life savers. Elke nacht gaat de robotstofzuiger aan waardoor ik nog maar 2x per week zelf stofzuig, eerst deed ik dat haast elke dag..

2 jaar geleden

Oh en na jaren kwam ik er pas achter dat als je de shutters/lamellen dicht (of open?) draait, je ze super makkelijk met een doekje af kan nemen. Dan hoef je niet elke individuele shutter te stoffen… Maar ben waarschijnlijk de enige die hier niet al aan had gedacht 😂😂

2 jaar geleden

Reactie op Prinses Jyoti

Mijn kleine is nu 6 weken en ik kan pas dingen in huis doen als vader haar ...
Probeer draagzak is hier een uitkomst geweest in haar prille baby tijd nu slaapt ze smiddags altijd alleen boven en doet ze daar haar dutjea

2 jaar geleden

Als mijn dochter een middag slaapje doet (slaapt meestal 2uur) doe ik stofzuigen de keuken en de badkamer schoonmaken en wasjes draaien als ik overal mee klaar ben kan ik iets voor me zelf doen meestal doe ik ff sporte en als mijn dochter in de middag een flesje drinkt kan ik nog overal een doekje langs halen

2 jaar geleden

1 tip die ik kreeg toen, voor dat je naar bed gaat de wasmachine vullen en dan dat het over x tijd gaat draaien, je wordt wakker en klaar. Hup alleen nog maar ophangen.

2 jaar geleden

Ik heb met mezelf afgesproken zoveel mogelijk huishouden te doen als de kinderen wakker zijn. Zo zonde van je me time als je kleintje lekker slaapt en je moet dan ineens van alles. Echter de 2e doet allang geen middagslaapje meer, dus me time is tegenwoordig sowieso niet echt meer van toepassing haha. Wat ik doe is de kinderen mee laten helpen (als ze dat willen) met schoonmaken. Als ik bv de badkamer schoonmaak krijgen ze een droog doekje en mogen ze mee doen. Of de oudste mag de douche sproeien en heeft zo het idee dat hij enorm hard aan het helpen is. Soms is hij dan na een schoonmaaksessie wel nat, maar hey... toch al 3 x per dag een kledingwissel... stofzuigen vinden ze leuk om gewoon achteraan te lopen. Vroeger mochten ze er dan wel eens op zitten of het laatste stukje zelf stofzuigen maar sinds kort een steelstofzuiger dus die vind ik iets te duur om in peuterhanden te geven.. Bedden verschonen vinden ze het toppunt van de week. Ze denken te helpen, maar zitten uiteraard alleen maar in de weg. Echter is het zo'n feestje dat dat helemaal niet erg is. We zijn soms een half uur met 1 bed bezig en als aan t einde van de dag papa dan thuiskomt zeggen ze dolenthousiast als eerste: PAPA! VANDAAG MOCHTEN WE BEDDEN VERSCHONEN ! 🤣 Als de jongste ligt te slapen dweil ik vaak even en ga ik met de ander op de bank de hele boekenkast uit lezen. En tussendoor ruim ik zo'n 2 a 3 x het speelgoed op, de bedoeling is ook samen maar dat vinden ze dan ineens níet leuk... Ik kan niet tegen troep dus wordt onrustig als alles vol ligt. Mn man doet het alleen aan t einde van de dag. Maar de allerbeste tip: sinds 2 weken hebben we een hulp in de huishouding ☺️☺️☺️ heerlijk! Mijn huis is in jaren niet meer zo schoon geweest..

2 jaar geleden

Oh en na jaren kwam ik er pas achter dat als je de shutters/lamellen dicht ...
Hahaha nou het is dat ik mijn moeder dit vroeger al met grof geweld heb zien doen anders had ik t ook niet geweten 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Manny06

1 tip die ik kreeg toen, voor dat je naar bed gaat de wasmachine vullen en ...
Dat doe ik ook idd! Ik doe dan een “droger”-was (ondergoed, slaapshirts, sokken enz) erin. Die schuif ik bij het wakker worden dus meteen door naar de droger. En dan een “ophang”-was (t-shirts, broeken enz) erin en die dan later ophangen :) dan is meteen de droger ook klaar met die eerste was 😅😛

2 jaar geleden

Reactie op Ro-Lo

Hahaha nou het is dat ik mijn moeder dit vroeger al met grof geweld heb zie ...
😂😂😂

2 jaar geleden

Ik ben door jullie verhalen overtuigd geraakt van het nut van een steelstofzuiger. We zijn wel vrij slecht in regelmatig onderhoud hier, dus liefst wel een die tegen een stootje kan. Welke raden jullie aan?

2 jaar geleden

Reactie op anoniemietje

Ik ben door jullie verhalen overtuigd geraakt van het nut van een steelstof ...
Ik las bij iemand in het topic dat deze echt geweldig blijkt te zijn!

2 jaar geleden

Reactie op anoniemietje

Ik ben door jullie verhalen overtuigd geraakt van het nut van een steelstof ...
Ik heb er nu ook een aangeschaft dit weekend! Bosch readdyy (ofzo?) serie 2. €170 Heeele goede zuigkracht, en er zit een kruimeldief bij. Vond ik heel belangrijk ivm "even snel" broodrestjes etc op te kunnen zuigen. Enige nadeel, het tuutje is best groot. (Ik kan daardoor bijv onder zo'n triptrap net niet bij alle plankjes om alles op te zuigen.) Hij weegt niks, blijft uit zichzelf staan en het stofzuigen kost écht geen moeite meer. Zo blij ermee!!