14 Reacties

vorig jaar

Ik zou de auto ergens anders huren waar ze wel een kinderstoel beschikbaar hebben. Bij kinderen onder de twee jaar oud kun je meestal gratis een autostoel meenemen in het vliegtuig. Ik weet niet of dit voor oudere kinderen ook geldt. Dat zou anders ook een optie zijn, om er hier één te kopen of te huren en die gewoon in te checken.

vorig jaar

Ik zou er via marktplaats één kopen. Dat is inderdaad normaal niet aan te raden i.v.m. veiligheid, maar ik denk dat de twijfel over de veiligheid daarvan net zo groot is als de twijfel over een autostoeltje van een autoverhuurder. Een autoverhuurder kan ook niet weten wat er met het autostoeltje precies gebeurt. (En zelfs als ze het wel weten, betwijfel ik of ze het vervangen.)

vorig jaar

Ik zag toevallig laatst een autostoel van Maxi Cosi voorbij komen die mee te nemen is met handvat. Geen idee hoe duur hoor

vorig jaar

Reactie op esmee11

Ik zou de auto ergens anders huren waar ze wel een kinderstoel beschikbaar ...
Heb al rondgekeken naar andere verhuurders maar met de meeste heeft Sunny sowieso contracten of ze zijn vele honderden euro's duurder helaas.

vorig jaar

Reactie op JVM8

Ik zag toevallig laatst een autostoel van Maxi Cosi voorbij komen die mee t ...

vorig jaar

Ja die hebben wij als autostoeltje thuis, omdat we geen auto hebben en dus gebruik maken van deelauto’s. Het is een redelijk compacte stoel, nog steeds wel vrij zwaar. Makkelijk te installeren met de gordel. Nadeel is dat je kindje vrij rechtop zit en dus niet zo makkelijk kan slapen. Wij lossen dat op door hem iets te kantelen, maar dan komt hij wel iets losser te zitten en dat is wellicht niet optimaal veilig. Maar goed, wij rijden eens in de 1-2 maanden en dan nooit langer dan 30 minuten enkele reis.

vorig jaar

Als je hem overweegt mee te nemen, zou ik hem niet in het ruim meenemen, maar gewoon het vliegtuig in, hij kan gewoon op de stoel vastgemaakt worden. En dat mag dan gratis mee. Alleen moet je wel rekening houden met hoe je hem tilt tot aan het vliegtuig.. Eigenlijk wel gek en zou je denken dat zo een verhuurder van een auto er aansprakelijk voor is en dan moet zorgen voor meer voorraad.😅 zeker als ze zover van tevoren al een tekort zien.

vorig jaar

Spanje vasteland?
Hii, misschien kan je van de transfer van het vliegveld naar je verblijf een taxi of zo’n speciale service nemen. Als ik het zo lees ga je samen met je partner. Misschien kan je partner de huurauto ophalen en een goedkoop autostoeltje kopen. Ik weet dat ze bij de Carrefour of Mercadona de grotere dan buiten de stad vaak stoeltjes verkopen. Mocht je in een stad verblijven zijn er heel veel verhuur services aanwezig waar je onder andere campingbedjes/ rolators etc kan huren. Misschien van te voren checken of ze ook autostoeltjes verhuren? Ik ben een trouwe Spanje ganger, ga bijna elk jaar en ga dit jaar voor het eerst met mn zoontje samen. Wij huren de auto wel bij een plek waar ze direct stoeltjes hebben. Via cheaptickets kon ik het direct mee aanklikken.

vorig jaar

Ik zou een goedkoop stoeltje kopen en meenemen of idd eentje van marktplaats, normaal niet perse aan te raden, maar ik denk niet dat dat echt onveiliger is dan eentje van een autohuur bedrijf. Ik zou normaal ook nooit voor een stoeltje van marktplaats gaan, maar toen mijn man een aantal weken naar Engeland ging voor werk heb ik wel een stoeltje van marktplaats gehaald, bij een gezin uit de buurt. Die heeft mijn man toen meegenomen zodat we daar een stoeltje hadden als we op visite kwamen. Niet ideaal, maar voor mijn gevoel even veilig als een huurauto met gehuurd zitje.

vorig jaar

Via Babonbo kun je op locatie in heel Europa allerlei babyspul huren. Brengen ze dan naar je toe.

vorig jaar

Reactie op Liese2023

Spanje vasteland?
Yes, Girona

vorig jaar

Reactie op AnneEZ

Via Babonbo kun je op locatie in heel Europa allerlei babyspul huren. Breng ...
Dit klinkt ideaal, ga het uitzoeken!

vorig jaar

Wij zijn naar Tenerife gevlogen toen ons dochtertje 2 maanden was (Nu is ze 9 maanden). Wij hadden ook een auto gehuurd en hadden onze hele kinderwagen (wagenbak + onderstel + maxicosi) meegenomen. Hiervoor hadden wij een speciale kinderwagenzak gekocht. De wagen ging mee in het ruim en was gewoon nog heel bij aankomst.