50 Reacties

vorig jaar

Volgens mij wordt er vanuit Nibud aangeraden om 10% te sparen van je loon, dus jullie doen het echt super goed. 👍 snap wel dat het soms echt heel lastig is. Zeker als je een maand hebt met allemaal onvoorziene uitgaven. 🥴

vorig jaar

Je spaart 10%, dat is heel netjes! Hier komt er zo'n 3000,- netto binnen per maand, geen toeslagen en sparen ongeveer 300,- per maand.

vorig jaar

Hoi! Wij hebben een wisselend inkomen elke maand van mijn man, ikzelf werk niet. Wij sparen altijd 10% per maand. De kinderbijslag en kgb zetten wij op de spaarrekening van onze dochter zodat we een potje hebben voor de toekomst voor bijvoorbeeld een studie. 😊

vorig jaar

Hoi! Wij hebben een wisselend inkomen elke maand van mijn man, ikzelf werk ...
maar dan verdien je wel meer dan 2500 toch, als het mogelijk is om 10 procent te sparen en daarnaast ook kgb en kinderbijslag opzij te zetten?

vorig jaar

maar dan verdien je wel meer dan 2500 toch, als het mogelijk is om 10 proce ...
In de zomer verdient mijn man meer dan in de winter, een voorledig salaris komt neer op 2928 netto (dit komt weinig voor) , in de winter is dit soms op op z'n laagst 1428 netto per maand. Dus we zitten er steets een beetje tussen, elke maand is anders😊.

vorig jaar

Ondertussen zijn wij een paar jaar verder en verdienen wij meer dan die 2500 netto, maar sparen blijft met momenten lastig. Het is ook maar net wat je exact verstaat onder sparen. Is dat geld wegzetten voor lange termijn waar je niet aan 'mag' komen? Of is dat geld wegzetten met een doel wat na 2, 6, 12 of 24 maanden alsnog wordt uitgegeven? Daarnaast zijn er zoveel factoren van invloed. De hoogte van je vaste lasten zijn ook inmens verschillend per gezin. Ik vind het knap dat jullie met 2000 netto 10% per maand sparen en het al gelukt is om jullie buffer weer op te bouwen. Dat doen jullie echt goed.

vorig jaar

Ik verdien netto rond de €3000 en krijg (omdat ik alleen ben) ook best een fiks bedrag kgb. Het lukt mij de meeste maanden om zo'n €750 te sparen.

vorig jaar

Aan mij heb je niets want wij verdienen fors. Ik zou ook niet weten hoeveel we precies sparen (erg is dat eigenlijk, maar het is niet noodzakelijk om er echt zicht op te houden). Ik denk dat het heel knap is dat je zoveel kunt sparen hoor met dit inkomen. Het zijn dure tijden. Ga zo door 👍🏻

vorig jaar

Reactie op Zwaantjee

Ondertussen zijn wij een paar jaar verder en verdienen wij meer dan die 250 ...
ik zie sparen echt als langetermijn. naast die 10% zetten we nog een paar honderd euro apart in verschillende potjes, voor bvb de huisdieren, medische kosten, reparaties, etc.

vorig jaar

ik zie sparen echt als langetermijn. naast die 10% zetten we nog een paar ...
Als dat op deze manier kan, dan is dat toch heel netjes. Ik vind wel dat het beeld realistischer is als je kijkt naar jullie totale netto inkomsten (incl. toeslagen e.d.), want dat is uiteindelijk ook hetgeen waar je daadwerkelijk mee leeft. Ik zou lekker zo doorgaan met sparen zolang het kan.

vorig jaar

Ik lees je berichtje en wil even zeggen dat je trots mag zijn op jezelf ❤️

vorig jaar

Ik lees je berichtje en wil even zeggen dat je trots mag zijn op jezelf ❤️
Bedankt :)

vorig jaar

Wat anderen sparen doet er volgens mij niet zoveel toe. Ik vind het superknap dat je elke maand 200 tot 300 euro kan sparen. Respect! 💛

vorig jaar

Reactie op Karin2005

Wat anderen sparen doet er volgens mij niet zoveel toe. Ik vind het superkn ...
ik vind dat altijd wel interessant

vorig jaar

Ons inkomen is flink hoger dus ik kan niet meepraten, maar ik wilde even zeggen dat ik het super knap vind dat het jullie lukt om zoveel te sparen! Dat valt echt niet mee in deze huidige tijden, echt knap!

vorig jaar

Ons inkomen is flink hoger dus ik kan niet meepraten, maar ik wilde even ze ...
Bedankt! We zijn er ook flink mee bezig. moet wel zeggen dat we ook niet veel dingen doen die geld kosten, dus leven wat dat betreft wel echt in op luxe

vorig jaar

Als je elke maand een beetje spaart kom je er ook wel! Zou er niet teveel om stressen. Vind het heel knap dat je moeite doet om te sparen! Kunnen veel een voorbeeld aan nemen 💪 Ik heb 2300 netto per maand. Vind het zelf prima, maar ik open die topics over geld hier bewust niet meer haha lijkt wel een forum voor de rijken soms 😅

vorig jaar

Reactie op Ikigai

Als je elke maand een beetje spaart kom je er ook wel! Zou er niet teveel o ...
hahah Ja idd, maar moet ook zeggen dat ik al het inkomen boven de 3000€ netto riant vind. Dus misschien ben ik ook niet heel veel gewend 😂

vorig jaar

Respect dat jullie zoveel sparen! Mijn inkomsten zitten rond de 1750 p.m. Ik zet elke maand 100 euro op mijn spaarrekening zodra m'n loon binnen is. En 25 euro op de spaarrekening van de kinderen. En wat ik aan het eind vd maand over houd gaat ook naar de spaarrekening zodra er weer loon is gestort.

vorig jaar

Reactie op Lorreke

Respect dat jullie zoveel sparen! Mijn inkomsten zitten rond de 1750 p.m. ...
jij spaart ook wel lekker dan! Houd je vaak wat over aan het einde van de maand?