96 Reacties

2 jaar geleden

Leuk! Ik volg even mee, ik ben dit jaar ook inspiratieloos, lijstjes hangen al aan het klaslokaal.. 馃珷

2 jaar geleden

Ik ga heel makkelijk. Witte bekertjes waar ik een gezicht op teken van een sneeuwpop en doe er popcorn in 馃槒 zwanger van de vierde en moet tot 16.30 op kantoor werken de dag van het kerstdiner. Makkelijk it is

2 jaar geleden

O handig topic dit! Voor ons is het de eerste keer en weet t ook even niet. Vroeger als kind maakten we altijd Surinaamse pasteitjes van bladerdeeg met kip en worteltjes met doperwten maar dat lust onze zoon niet 馃槄.

2 jaar geleden

Wij hebben gelukkig enkel ontbijt. En ik was toevallig heel snel en hoef alleen maar drinken te regelen 馃槆

2 jaar geleden

Mini quiche en dan met een sateprikker en reepjes komkommer een kerstboompje erop maken

2 jaar geleden

Heb je Pinterest? Daar staan echt superveel idee毛n op.

2 jaar geleden

Ik maak groene pannenkoeken spiesjes (courgettepannenkoeken met druppeltje groene kleurstof erin)

2 jaar geleden

Als leerkracht de ervaring dat cakejes, mini frindellen, gehaktballetjes, worstenbroodjes erg populair zijn.

2 jaar geleden

Reactie op MiekeBV

Wij hebben gelukkig enkel ontbijt. En ik was toevallig heel snel en hoef al ...
Grappig, ik was te laat en kon juist alleen nog maar drinken regelen. Vind het zelf super saai, haha. Had liever een leuk hapje gemaakt.

2 jaar geleden

Reactie op JusTaTwo

Als leerkracht de ervaring dat cakejes, mini frindellen, gehaktballetjes, w ...
Oja goede tips ! Ik moet voor 2 klassen hapjes maken en vanzelfsprekend rekening houden met de moslims in de klas. Kipgehakballetjes zou een optie zijn

2 jaar geleden

Reactie op SimonevdBroek

Ik maak groene pannenkoeken spiesjes (courgettepannenkoeken met druppeltje ...
Deze heb ik ooit gemaakt, met rode en groene pannenkoeken. Uren in de keuken gestaan en er was er eentje op. Doe ik dus ook nooit meer 馃ぃ馃ぃ

2 jaar geleden

Oja goede tips ! Ik moet voor 2 klassen hapjes maken en vanzelfsprekend rek ...
Wat lief dat je er rekening mee houdt! Voor ons is het wel belangrijk dat het ook van halal vlees is (dus niet alleen niet-varken). Ik bestel het zelf altijd gewoon bij de ah. Maar ik verwacht overigens niet dat iedereen daar rekening mee houd hoor. Dus ik maak zelf iets wat m'n zoon heel lekker vind en geef aan dat hij de gerechten met vlees moet overslaan

2 jaar geleden

Ik heb de fruitspiesjes getrokken. Dus ik denk dat ik zoiets ga maken:

2 jaar geleden

Dit wordt "mijn" eerste kerstdiner. Maar wat ik op het schoolplein hoor, is dat knakworstjes in bladerdeeg heel populair zijn. Ik eet zelf geen vlees en mijn zoon lust geen knakworsten, dus ik moet even iets anders bedenken.

2 jaar geleden

Bladerdeeg nutella kerstboompjes

2 jaar geleden

Ik zit nu aan kleine kipkerrie saucijzenbroodjes in de vorm van een kerstboom of kerstster te denken. Hebben hier ook veel verschillende culturen kindjes in de klas dus kipgehakt van de Turkse slager is dan sowieso goed en is nog goedkoper en lekkerder ook!

2 jaar geleden

Reactie op Twister2021

Ik heb de fruitspiesjes getrokken. Dus ik denk dat ik zoiets ga maken:
Getrokken? Hoe hebben jullie dat geregeld? Online lootjes trekken met alle ouders? Best een goed idee, voelt eerlijker dan een lijst met "wie het eerst komt slaat wat leuks aan de haak, wie het laatst komt is de Sjaak"

2 jaar geleden

Reactie op Sa--696

Wat lief dat je er rekening mee houdt! Voor ons is het wel belangrijk dat ...
Oja, daar had ik niet aan gedacht eerlijk gezegd. Ik zou het dan halen bij de kipslager maar deze zijn zover ik weet niet halal. Ik denk dat ik voor iets zoets ga, dat is voor iedereen een veilige keuze. Bedankt voor je toelichting.

2 jaar geleden

Vorig jaar deze gemaakt; reepjes komkommer, een zilveruitje en bovenop de ster is paprika. Dat kan ook met wortel oid. Viel goed in de smaak!

2 jaar geleden

Ik maak worstenbroodjes. Eigenlijk gewoon bladerdeeg met een knakworst erin. Wel in de vorm van een kerstsok! 馃槀馃槀