40 Reacties
vorig jaar
Je kan zelf al gaan rekenen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinderopvangtoeslag/bedragen-kinderopvangtoeslag-2025
vorig jaar
Reactie op Ekein
Je kan zelf al gaan rekenen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinde ...
Thanks! Keek alleen steeds op de proefberekening website. Daar kan je t/m 2024 maar selecteren 😊
vorig jaar
Reactie op Lies90g
Thanks! Keek alleen steeds op de proefberekening website. Daar kan je t/m 2 ...
Zal niet veel verschil maken.
vorig jaar
Moet je dit trouwens opnieuw aanvragen voor 2025 of wordt dit automatisch berekend en weer uitgekeerd?
vorig jaar
Reactie op Ekein
Zal wel veel verschil kunnen maken. Leg de tabel van 2024 maar eens naast ...
Oh dat zou mooi zijn 😂😂
vorig jaar
Reactie op Linnie2024
Moet je dit trouwens opnieuw aanvragen voor 2025 of wordt dit automatisch b ...
Niet opnieuw aanvragen, wel wijzigingen doorgeven. Dat kan zijn in aantal uren per maand en/of uurtarief.
En misschien een wijziging in je (gezamenlijke) inkomen.
Als je kind 4 wordt moet je de opvang stoppen en eventueel bso aanvragen.
Als je wisselt van opvang moet je ook de ene stoppen en de andere aanvragen.
vorig jaar
Reactie op Lace
Je toeslag inderdaad wel, maar ik vermoed dat TS vooral benieuwd is hoeveel ...
Onze opvang zit altijd op het maximum tarief van de overheid 😊. Heb het al uit kunnen rekenen en gaan door de nieuwe percentages voor kind 1 minder betalen. Ook als de baby naar de opvang gaat, plus we krijgen dan kindgebonden budget 😁.
vorig jaar
Ik vind het een mooie stijging wat er beloofd is, maar jammer dat dit altijd gedaan wordt voordat de kinderopvang organisaties hun tarieven voor 2025 bekend maken. Ik weet helaas vanuit de oudercommissie dat een opvang dit gewoon meeneemt in de uurprijs dus eind van de rit scheelt het voor een ouder niets. Daarnaast gaan ze in 2025 de maximale uurtarieven bij ze belastingdienst bevriezen, die een kinderopvang mag en waarschijnlijk ook zeker zal verhogen, waardoor het in 2025 nog minder wordt dan nu. Blijft een bijzonder iets die toeslagen en toch zijn we er (bijna) allemaal afhankelijk van😅
vorig jaar
Reactie op Annette19901
Ik vind het een mooie stijging wat er beloofd is, maar jammer dat dit altij ...
Dat dus.. hier ook om advies gevraagd ivm verhoging van de tarieven voor 2025. Het is inderdaad jammer dat de tarieven later worden vastgesteld. Het zou andersom moeten zijn😅
vorig jaar
Alsje 96 proc vergoed krijgt. Doe je je maandbedrag gedeeld door 100 en dan x 4
Bijv. Opvang kost 10.72 per uur, je neemt 100 uur af. Dat is 10.72 x 100 is 1072 euro per maand.
Dan doe je 1072:100x4 dat is dan bijna 43 euro wat je dan zelf moet betalen.
vorig jaar
Met name het percentage middeninkomen scheelt veel zie ik. In 2024 zou ik voor 91 uur met een inkomen van 62.000 (91x10,25)=932,75 moeten betalen. Ik krijg dan 79,8% vergoed dus 188,75 voor mijzelf (932,75x0,202).
Als ik uitga van de 2025 prijzen is dit 91x10,71=974,61 maar is de vergoeding verhoogd naar 89,2%. Dus 974,61x0,108 kom ik uit op eigen kosten van 105,25
Woehoee🎉 (sorry voor de sommen maar misschien helpt dit)