23 Reacties
5 jaar geleden
Zegt je verloskundige of gynaecoloog dat het niet goed zit? Nee? Dan is er niets aan de hand. Bij mij verbazen mensen zich er ook over dat mijn verlof volgende week begint. Maar de spruit maakt het prima. Geniet er vooral van dat er niet zo veel in de weg zit.
5 jaar geleden
Die vervelende mensen altijd met hun opmerkingen.. heb dat ook gehad. Oo wat heb je een klein buikje. Ik zei daar dan op hoe groot hoort een zwangerschapsbuik dan te zijn ?? En dan zeiden ze niks meer. De grootte van je buik heeft NIKS te maken met hoe je baby groeit! En inderdaad als alle metingen bij de vk goed zijn, lekker niet druk om maken. Geniet er lekker van dat je met een bescheiden buikje loopt 🥰🥰🥰🥰
5 jaar geleden
Zolang je baby goed groeit en de verloskundige niks zegt, zou ik er niks van aantrekken. Ik ben nu 37 weken zwanger en iedereen reageert verbaasd dat ik zo’n klein buikje heb. Je weet zelf hoe je baby groeit en iedereen is anders en heeft een ander referentiekader. Vervelend blijft t wel dat mensen dan ongegeneerd hun mening geven, maar trek er niks van aan!!
5 jaar geleden
Het zegt helemaal niks de grootte van je buik! Ik heb bij mijn 1e diverse extra groei echo’s gehad omdat ze dachten dat hij aan de kleine kant zou zijn omdat mijn buik ook ‘klein’ bleef. Hij werd met 40+4 geboren met een gewicht van 3985 gram en was 52 cm 😅. De 1e reactie van de vk was ook zo dit hadden wij niet verwacht! Nu inmiddels 22 weken zwanger van de 2e en weer een kleine buik. Gewoon lekker genieten van het getrappel in je buik en mensen lekker laten kletsen 😉
5 jaar geleden
Ik heb alles gehoord. Mensen die vonden dat ik een heel bescheiden buikje had en ook vaak genoeg de welbekende vraag of er nog een tweede verstopt zit.
Mensen zijn bijzonder slecht in inschatten hoe groot een buik moet zijn met een bepaalde termijn, zeker ook omdat dat echt per vrouw verschilt. Als je verloskundige/gyn zegt dat het goed zit, dan zit het goed. 😊
5 jaar geleden
Hoe staat het nu met jullie buiken? Vandaag te horen gekregen van de verloskundige dat ze mijn buik echt veeel te klein vindt. Ook na het meten. Moeten morgen naar t ziekenhuis voor een groeiecho bij de gynaecoloog 😔 best wel een beetje spannend..
5 jaar geleden
Hoe staat het nu met jullie buiken? Vandaag te horen gekregen van de verlos ...
Mijn buik is nog steeds niet heel erg groot volgens de verloskundige. Ik heb 3 weken terug een groei echo gehad en daarop was te zien dat het inderdaad een kleine baby is. Hij is klein maar niet te klein. Komt misschien ook omdat mijn man en ik ook niet heel groot zijn. Als ik zou bevallen met 40 weken schatten de ze kleine 2900 gram. Dus dat is niet heel groot , maar verder niet iets om zorgen over te maken. Hoef ook niet terug te komen voor nog een groei echo.
Succes morgen met de echo! Laat je even weten hoe het was?
5 jaar geleden
Mensen zijn zo ongevoelig. Ik had juist een enorme buik en kreeg dat van iedereen te horen. Meerdere groei echo’s gehad, maar hij is geboren met 3555 gram na 40 weken en 4 dagen (p36), wel 55 cm lang. 🤣 Zo lang de verloskundige zich geen zorgen maakt hoef jij dat ook niet te doen!!
5 jaar geleden
Aan mij vragen mensen of er echt geen tweeling in zit🙄😒.
Het lijkt ook wel of mensen dingen roepen gewoon om het roepen.
Ik zou lekker vertrouwen op echo's. Natuurlijk kunnen ze er met metingen ook iets naast zitten maar die inschatting is een stuk betrouwbaarder dan het oordeel van bemoeiende omstanders haha.
5 jaar geleden
Oh geloof mij; buikgrootte zegt NIETS.
Ik heb teveel vruchtwater en een baby die extreem te groot is, loopt 4 weken voor op groei..
Mijn buik loopt 1 week achter op wat ik daadwerkelijk ben! (Nu 32 weken, baby meet 36, eigen buik meet 31) De gynaecoloog zei dat buik opmeten achterhaald is en totaal niet betrouwbaar. Ik heb dus een kleine buik maar een veel te grote baby. Het zegt niks.
5 jaar geleden
Ja mijn twee andere kindjes waren ook gewoon 3,5 kilo. Maar mijn buik nu is dus nog 7 cm kleiner dan 2 jaar geleden toen ik even ver was in de zwangerschap. Mijn man en ik zijn 178 en 175 cm lang dus ook niet heel klein ofzo.
Deze verkoskundige heeft al bijna 30 jaar ervaring dus vond het toch wel lastig dat ze dat dan zo zei.
Hopelijk is morgen inderdaad alles goed, ik zal een berichtje schrijven als ik meer weet.
Fijn om te lezen dat bepaalde opvattingen over jullie buiken het ook niet bij het rechte eind hadden.
5 jaar geleden
Het blijkt na vandaag dus wel helemaal mis. Hij zit op P1 en is veeel te klein. Hij zou nu (met 34+4) 2,5 kilo moeten wegen en weegt maar 1,5 kilo. Morgen meer onderzoeken omdat hij dus wel actief is en zijn hartje goed klopt. 🙁
5 jaar geleden
Het blijkt na vandaag dus wel helemaal mis. Hij zit op P1 en is veeel te kl ...
Jeetje wat is dat schrikken zeg! Wel fijn dat ze hem nu goed in de gaten gaan houden. En ook goed te horen dat hij wel actief is!
Toevallig ben ik vandaag zelf aan de ctg gegaan vanwege minder leven. En ook zijn groeilijntje is weer gedaald.
Wat een spanningen zijn dat dan he!
Succes morgen met de verdere onderzoeken! 🍀