732 Reacties

7 maanden geleden

Leuke begin post haha. Leuk dat Rhodé zoveel eet en haar voorkeur daarin heeft. Zoet gaat ze vanzelf wel lekker vinden dus fijn dat nu juist het andere favoriet is. Wij zijn toch maar met de rapley methode begonnen. Of mijn eigen variatie erop. Ze snapt het echt veel beter en vind het eten nu super leuk. Heel veel krijgt ze nog niet binnen maar dit werk zoveel beter voor haar dan gepureerd eten. Ze heeft alleen de eerste keer wat opgehoest/soort van verslikt. Verder helemaal nog niet. Vervelend dat Rhodé nog steeds niet goed slaapt. Hopelijk houden jullie het een beetje vol. Proberen jullie ook wat af te wisselen? Juna heeft haar eerste twee tandjes. Of nouja nog meer puntjes. Dinsdag kwam het eerste puntje tevoorschijn en vanmorgen zag ik overduidelijk de tweede. Al gok ik dat die al eerder deze week door is gekomen. Super schattig. Ze kwijlde echt al sinds december en ook hele rode wangen. Dus had het eigenlijk eerder verwacht.

7 maanden geleden

Haha slim gedaan miss ongeduld! Fijn dat het bij beide meisjes zo’n feest is het eten! Heerlijk. Zit Juna ook in haar eetstoel nu met Rapley? Joris zit nu nog in zijn newborn schaal haha. Dus dat zou dan ook omgewisseld moeten worden. Heb er zin in, maar ik houd er rekening mee dat hij eerst vrijwel niets binnenkrijgt haha. Heeft Juna het zelf opgelost of moesten jullie ingrijpen? Wij hebben twee hele slechte nachten gehad. Joris werd de hele tijd wakker en wilde niet slapen meer. Gelukkig afgelopen nacht beter en ook de avond nu lijkt weer goed te gaan. Ik denk dat ik de boosdoeners heb gezien onder in z’n mondje 🥲 leuk dat Juna haar tandjes (ook) heeft! Ze heeft er niet heel veel last van gehad dus?

7 maanden geleden

Reactie op Sunshine-

Leuke begin post haha. Leuk dat Rhodé zoveel eet en haar voorkeur daarin ...
Oh wat spannend lijkt mij dat haha! Maar wat fijn dat het goed gaat. Wat hebben jullie tot nu toe geprobeerd met de rapley? En hoe hebben jullie dat aangepakt. Ik wil het ergens ook wel proberen maar echt die angst dat ze stikt houdt me zooo tegen. We doen veel dingen samen dus dat helpt. Ik heb alles sneller door want m’n man slaapt overal doorheen. Maar als ik al een tijd bezig ben en het niet trek dan maak ik hem gewoon wakker. Hij probeert zo veel mogelijk te helpen. Oh weer een mijlpaal! De eerste tandjes! Ben echt benieuwd hoe lang het hier nog duurt. Merk je het ook met borstvoeding?

7 maanden geleden

Reactie op junesky

Haha slim gedaan miss ongeduld! Fijn dat het bij beide meisjes zo’n feest ...
Oh Joris ook tandjes ja 😱. Gaat snel opeens allemaal voor m’n gevoel haha!

7 maanden geleden

Reactie op junesky

Haha slim gedaan miss ongeduld! Fijn dat het bij beide meisjes zo’n feest ...
Ja ik had de stoel gewisseld met verkleiner er in. Eerste keer hing ze nog beetje naar voren maar daarna leek ze het te snappen en nu zit ze echt super goed. Nee las ook dat je juist moet proberen om in te grijpen omdat je daarmee het reflex verstoord. Klinkt logisch en was ook niet heel heftig. Meer hoesten dan stikken. Met de gepureerde hapjes ging ze het juist heel dramatisch uitspugen haha. Ze heeft er amper last van gehad. Deze week wel twee dagen dat ze iets minder zichzelf kon vermaken en iets minder vrolijk was. Maar ze was ook verkouden en was niet huilen oid. Dus kan ook gewoon toeval zijn. Balen van de slechtere nachten. Hopelijk komt het inderdaad door de tandjes en slaapt hij snel beter.

7 maanden geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Oh wat spannend lijkt mij dat haha! Maar wat fijn dat het goed gaat. Wat he ...
Peer, komkommer en brocoli. Gewoon in lange reepjes zodat ze het kan vastpakken. Ze vind nog beetje lastig pakken omdat peer en komkommer natuurlijk erg glibberig zijn. Dus daar help ik soms een beetje mee door het aan te geven. Ze kauwt er echt op en spuugt niks meer uit. Met de hapjes werd echt vrijwel alles uitgespuugd. Het lukt meestal maar om een deel van het reepje op te eten. Ze heeft ook ontdekt dat ze dingen op de grond kan gooien haha. Dus er beland ook heel veel op de grond. Fijn dat jullie het wel samen kunnen doen. Maar blijft natuurlijk erg pittig. Ze bijt gelukkig nog niet. Nu kan dat volgens mij sowieso niet als ze goed aanhappen en drinken. Ben wel iets alerter aan het eind. Dan sabbelt ze soms nog en kon ze met haar kaak al stevig vastpakken en heel had haar hoofd wegtrekken. Dus ik haal haar nu wel sneller van mijn borst af om dat te voorkomen.

7 maanden geleden

Nog een mijlpaal hier trouwens. Ze slaapt het eerste gedeelte van de avond/nacht op haar eigen kamer. Eigenlijk ben ik er zelf nog niet echt aan toe want heb haar liever bij mij. Maar wij merkte dat ze altijd wakker werd als wij naar bed gingen, ongeacht hoelaat dat was. Als ze dan wakker wordt nemen wij haar mee naar onze kamer voor de rest van de nacht.

7 maanden geleden

Lise lijkt weer opgeknapt al blijft ze voor haar doen veel poepen, maar misschien is het wel het nieuwe normaal. 😅 Wat fijn dat het eten bij iedereen goed of steeds beter gaat. Het eten gaat hier ook goed. Inmiddels ei en pindakaas geïntroduceerd. Brood gister ook geprobeerd en vind ze lekker heel lekker. Gepureerd of stukjes ze eet het eigenlijk allemaal wel. Laatst stukjes ei en broccoli gegeven. Ze zit nog wel in de babyschaal, maar ze verslikt zich niet dus laat het maar even zo.😅 Wat blijft het slapen soms een dingetje hè. 🙈 hier gaat het de laatste tijd zo goed dat we eregister zijn gestopt met de 22:00 fles. Ze heeft van 19:00 tot 06:00 geslapen en vannacht van 19:30 tot 06:30. 🥳 dus een denk een goed moment en goede keuze dat die fles er nu af is. Het geeft wel echt een vrij gevoel dat we nu ook gewoon eerder het bed in kunnen stappen, maar ik lig er nog wel heel erg op. Denk elk moment dat ze kan komen. Die tandjes zijn inderdaad zo schattig 😍 Ik vermoed dat ze net zoals bij onze zoon in maand 7 te voorschijn komt dus deze maand, maar wel ergens aan het einde. 😝 bij hem kwam de eerste echt met geweld door. Allemaal bloed en los tandvlees. 🙈gelukkig heeft hij altijd weinig last van zijn tanden en kiezen gehad. Heel enkel keer halve dag huilen en dat we dachten 🤷‍♀️🤷‍♀️ met een zetpil ging het dan altijd goed en volgende dag was er dan meestal een tand door.

7 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

Lise lijkt weer opgeknapt al blijft ze voor haar doen veel poepen, maar mis ...
Fijn dat eten ook goed gaat bij Lise. Ei en pindakaas moet ik ook echt gaan doen. Dit weekend denk ik maar zodat wij daarna allebei thuis zijn als er iets gebeurd. Wat fijn dat ze al meerdere keren helemaal heeft doorgeslapen. En dat je goed hebt ingeschat dat die fles niet meer nodig is. Maakte je hiervoor wakker voor de fles of kwam ze zelf nog? Ze had hier ook echt al al sinds december rode wangen, kwijlen en bobbeltjes. Dus heeft eigenlijk heel lang geduurd. Van Joas klinkt echt heel zielig zeg.

7 maanden geleden

Reactie op Sunshine-

Fijn dat eten ook goed gaat bij Lise. Ei en pindakaas moet ik ook echt gaan ...
Vriendin van mij moest vorige week naar de huisarts om tegen medicatie te krijgen voor ei. Haar baby reageerde er echt heel erg op, maar die heeft KMA en daarmee ook meer kans op. Voor 8 maand moet het dus je hebt nog even, maar nooit verkeerd om op tijd te beginnen. 😅 heb het ene weekend ei gedaan en andere weekend pindakaas verspreid over twee dagen en vroeg begonnen. Wat je ook zegt wel fijn als je allebei thuis bent. Ze werd in begin onrustig rond 22:00 of ze sliep heel licht, maar de laatste tijd was ze echt diep in coma. Toen dronk ze de flessen nog wel goed, maar voordat we stopte had ze een paar avonden maar 80 ml gedronken en vond ik het echt onzin worden. Dat bleek dus ook het geval te zijn. 😝 Jaa tandjes kan echt eindeloos duren en dat van Joas was ook echt wel even zielig 😅

7 maanden geleden

Ik ben ook wat dingen van rapley toe gaan passen. Heb een soort plan van aanpak gemaakt om m’n angst voor stikken te overwinnen en van gepureeerd uit te bouwen naar steeds meer structuur. En probeer nu toch ook meer van de rapley toe te passen waar haalbaar. Gaat verrassend goed. Ze vind eten leuk, wordt steeds handiger in alles en ze eet ook veel. Alleen brood blijft drama. Moet ze niks van weten. Ondertussen zitten we ook in sprong 6 en zijn de nachten nog dramatischer geworden (wist niet dat het mogelijk was) en heeft ze behoorlijk wat dwarse buien. Wel weer even pittig zo. Ik vind dat het nu ook echt hard gaat. Het baby is er wel vanaf. Ze kan even staan als ze bijv de rand van de tafel vasthoud. Ze doet van alles na wat wij doen en ze krijgt ook steeds meer haar (ze had eerst echt zo’n opa kapsel 👴🏼 ) Hoe is het bij jullie?

7 maanden geleden

Ohhh dit topic moet echt even beter in m’n systeem komen 🫣 heb helemaal niet gereageerd op de rest van de berichten. Wat leuk miss ongeduld dat ze het zo goed doet! Hier zijn we ook begonnen en Joris vindt het ook geweldig. We zijn vanwege de tijden van de opvang ook al begonnen met fruit. Dat vind ik zelf wat spannender haha maar gaat ook prima! Hij schuift alles zo naar binnen 😅 brood hebben wij nog niet geprobeerd. Doe je zachte stukjes of korstjes? Woow! Kruipt/tijgert ze ook al? Hier is Joris druk met rollen beide kanten op. Heel leuk om te zien maar soms eindigt hij op de vloer haha. Minder comfy. Het haar groeit hier ook hard. Zo nu en dan doe ik wat gel (van Zwitsal) in. Zo schattig haha.

7 maanden geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Ik ben ook wat dingen van rapley toe gaan passen. Heb een soort plan van aa ...
Leuk dat Rhodé zo van het eten geniet en al zoveel eet. Wat heb je al allemaal gegeven? Ik vind het nog wel lastig en spannend soms. Gepureerd eten spuugt ze uit dus dat werkt ook niet haha. Ik hoop zo voor je dat het slapen keer beter gaat 😬. Heeft ze wel eens een prima nacht? Of is het echt elke nacht drama? Wat leuk dat ze al kan staan. Kan niet anders dat ze voor haar eerste verjaardag al gaat lopen. Wat leuk dat haar jaar ook begint te groeien. Hier nog steeds een opa kapsel en lijkt mij zo leuk om haar haar te gaan doen. Hier gaat het wel prima, ze is overdag echt heel vrolijk en veel aan het kletsen. De nachten gingen eventjes beter, maar dat was van korte duur. Meestal wil ze elke 3 uur drinken, en komt ze tussen het drinken door nog een keer. De twee ondertandjes zijn nu echt door. Heel schattig. Ze wilde daardoor alleen 1,5 week niet uit de fles drinken. Heel vervelend, want kon daardoor ook een paar keer geen hele dagen naar mijn werk.. Gelukkig lijkt ze nu wel weer iets te drinken.

7 maanden geleden

Lise heeft een enorme kale plek op haar achterhoofd door het overmatig overstrekken. 😅 dat blijft altijd wel dingetje van de week nog even fysio gehad en wat oefeningen gekregen zodat we haar kunnen helpen met trainen van de juiste spieren. Hier blijft het eten lekker gaan. Brood vind zij juist super lekker 😂 groente gepureerd of stukjes ze eet het allemaal wel. Wat blijft het slapen een ding Miss-ongeduld ☹️we hebben nu alleen door de rode fase dat we de 22:00 fles weer even geven, maar verder slaapt ze minstens tot 06:00. Vanochtend zelfs moeten wakker maken.

7 maanden geleden

Reactie op Sunshine-

Leuk dat Rhodé zo van het eten geniet en al zoveel eet. Wat heb je al allem ...
Hoe doet ze het slapen overdag? Misschien dat dat de invloed heeft op de nacht? Hier heb ik ook zulke nachten met Joris. Maar vaak 1/2 nachten en daarna weer normaal. Merk dat het vooral is na een onrustige dag bijv of juist een dag waarin hij 3,5 uur heeft geslapen in 1 ruk. Wat heb jij al gegeven? Wij hebben nog niet heeel veel verschillende dingen gedaan, rustig opbouwen. 😄 bloemkool, spinazie, worteltjes en banaan 😊

7 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

Lise heeft een enorme kale plek op haar achterhoofd door het overmatig over ...
Kan dat nu nog het overstrekken? Wat kan het gevolg zijn, omdat je spieren moet trainen? Ook enig idee waarom ze dat doet? Doe je gewoon kale stukjes brood of ook iets erop? Hier nog niet mee gestart. Waarschijnlijk rond een maand of 7 korstjes proberen als alles zo goed blijft gaan 😊

7 maanden geleden

Reactie op junesky

Kan dat nu nog het overstrekken? Wat kan het gevolg zijn, omdat je spieren ...
Ik gebruik binnenkant van het brood (bruin) met boter of pindakaas! Ze zeggen vaak korstjes maar durf dat niet zo goed. Joas kon daar juist niet mee omgaan en is toen behoorlijk in gestikt. Ik trek gewoon kleine stukjes er vanaf en stop het in haar mond. Ze eet het super goed! Maar zij verslikt of kokhalst echt maar heel weinig. Heb idee dat ze wel goed controle heeft over wat ze doet. Jaa dat overstrekken kan nog steeds en het is echt verschrikkelijk. Je kunt haar eigenlijk niet vast houden. Ze kronkelt de hele tijd in je armen om te kunnen overstrekken en op haar buik te kunnen liggen. Het is haar comfortabele houding geworden en doet er ook alles aan om in die houding te kunnen liggen. Het is allemaal voortgekomen uit de pijn die ze toen langere tijd heeft gehad. De pijn zit er echt niet meer, maar het blijft voor haar een vertrouwde houding. Hierdoor kan ze niet zo goed haar kin op de borst doen of haar armen naar voren strekken. Die spieren zijn gewoon zwak. Oppassen dus dat het geen kontschuiver wordt. 🙈Ze draait bijvoorbeeld ook maar één kant op. Haar vroegere pijnlijke kant vermijd ze nog steeds.

7 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

Lise heeft een enorme kale plek op haar achterhoofd door het overmatig over ...
Lijkt mij lastig die oefeningen met een kleintje. Lukt dat een beetje?

7 maanden geleden

Reactie op junesky

Hoe doet ze het slapen overdag? Misschien dat dat de invloed heeft op de na ...
Slapen overdag gaat opzich wel prima. Ze valt meestal heel makkelijk zelf in slaap (wij blijven er wel bij zitten en soms hand op haar). De dutjes wisselen heel erg qua lengte. Maar minimaal 1 of 2 langere dutjes. En 1 of 2 dutjes van 30 a 40 minuten. In totaal zit ze op 3 dutjes en wakkertijd van tussen de 2 en 2,5 uur. Op de opvang slaapt ze wel langer, en die nachten slaapt ze even slecht. Dus heb niet het idee dat het daar aan ligt. En soms thuis ook langere dutjes overdag en ook dan slaapt ze snachts niet beter. Pas sliep ze juist amper bij mijn schoonouders en toen hadden wij een best goede nacht.. Ik hoop dat het gewoon vanzelf beter wordt. Ik gok wel dat ze veel snachts verwerkt. Zoals de tandjes en sprongetjes merk ik overdag helemaal niks van. Ze is echt zelden hangerig of humeurig. Mango, appel, peer, meloen (was voorgesneden en vond het te klein dus heel snel weer afgepakt 😂), avocado, broccoli, bloemkool, komkommer, aardappel en zoete aardappel. Courgette ook 1 keer geprobeerd maar dat vond ik de spannend dus ook maar weer afgepakt. En dan nog pap en maisvingers. Vind het moeilijk om veel te variëren. En soms vind ik het opeens eng en pak ik dus weer wat anders wat eerder al goed is gegaan. Eergisteren had ik niet echt wat in huis dus had ik tijdens ons eten 2 maisvingers gegeven. Dat had ze natuurlijk zo op en toen merkte ik voor het eerst dat ze echt dacht hallo jullie eten, ik wil ook. Hoe gaat het verder met Joris en jullie nieuwe huisje?

7 maanden geleden

Reactie op Sunshine-

Lijkt mij lastig die oefeningen met een kleintje. Lukt dat een beetje?
De oefeningen vallen mee. Ze mag gewoon niet op een plek liggen waar het leuk is achter haar maar juist wel bij haar tenen, we moeten haar aan haar armpjes omhoog trekken zoals ze bij consultatiebureau ook doen, haar neerzetten op de grond en als ze gaat overstrekken haar laten schrikken door pas op laatste moment op te vangen en elke dag even in de kinderstoel zitten met elke maaltijd.