732 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

De oefeningen vallen mee. Ze mag gewoon niet op een plek liggen waar het le ...
Oh dat klinkt inderdaad wel te doen. Hopelijk heeft het voldoende effect.

7 maanden geleden

Reactie op junesky

Ohhh dit topic moet echt even beter in m’n systeem komen 🫣 heb helemaal ni ...
Fijn dat het bij jullie ook goed gaat. Bij ons doen ze op de opvang ook fruit en ook brood nu (scheelt mij weer een keer ellende met oefenen haha). Wij hebben korstjes, geroosterde stukken volgens de solid start app of kleine zachte stukjes geprobeerd. En dan als beleg boter en olijfolie. Maar ze vind het nog niet geweldig. Heb nu ook een paar keer een dip van avocado gemaakt voor erbij (gepureerde avocado met olijfolie en dan wat kruiden zoals rozemarijn of oregano). Nou die dip vindt ze helemaal het einde en dan lukken de korstjes of geroosterde stukken wel beter als ik die dip gebruik erbij. Tijgeren doet ze ook al wel een tijdje. En kruipen lukt nog niet echt maar is ze wel mee bezig. Maar staan verbaasde me wel. Dat omrollen is inderdaad zo leuk om te zien hoe ze dat doen haha! Zo leuk dat het haar zo snel groeit en je ook van die schattige kapsels kan maken.

7 maanden geleden

Reactie op Sunshine-

Leuk dat Rhodé zo van het eten geniet en al zoveel eet. Wat heb je al allem ...
Ik heb echt al zo veel gegeven. Echt heel veel soorten groenten en fruit, ook aardappelen, pasta, brood, zoete aardappelen etc, zalm vandaag geprobeerd, verschillende kruiden (rozemarijn, oregano, basilicum). Losse smaken aangeboden, gemixte smaken. En nu steeds meer verschillende structuren. Rhodé houd vooral van wat apartere smaken en niet te basic merk ik. Ik kruiden zijn echt een hit haha. Dit zijn de favorieten tot nu toe (misschien wat leuke inspiratie ook voor jou): - avocado/pasta/zalm mix - avocado rozemarijn dip voor brood - soort baby guacamole: avocado/tomaat/ei/basilicum/oregano mix - zoete aardappel met elke keer een andere groente als stamppot en dan omelet reepjes - aardappelpuree met zelfgemaakte tomatensaus (Roma tomaten en Italiaanse kruiden) - pastinaak hapje En zo zijn er nog genoeg andere dingen maar deze hapjes doen het hier goed. En wat meer volgens de Rapley aanbieden lijkt soms ook beter tr werken dan gepureerd maar blijf het wel echt eng vinden. Steeds die stil angst. Ze heeft nu 3 echt goede nachten gehad sinds de geboorte (hebben we bijgehouden hahah). En ook wel eens een redelijk goede nacht. Voor de rest echt drama. Haha hopelijk duurt het lopen nog even. Vind het al druk zat. En hopelijk voor jou dat ze straks van haar opa kapsel af is en je ook leuke dingen met het haar kan doen (al is dat opa kapsel ook ergens wel weer schattig vond ik haha) Wat vervelend dat die tandjes zo’n invloed op het drinken hadden zeg. En jij hebt dus ook nog steeds wat mindere nachten en vaker voeden. Ook wel vermoeiend zeg om de 3 uur voeden nog steeds lijkt me? Ik vind om de 4/5 uur soms al pittig met borstvoeding

7 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

Lise heeft een enorme kale plek op haar achterhoofd door het overmatig over ...
Wat sneu zeg dat Lise zo blijft overstrekken. Hopelijk gaan de oefeningen helpen. Jullie blijven wat dat betreft ook maar druk met Lise. Elke keer iets wat er speelt. En zo sneu dat dit voortkomt uit pijn die ze heeft gehad. Hopelijk komen jullie straks eindelijk in rustiger vaarwater. Fijn dat het eten zo goed gaat! Misschien ga ik ook maar brood met pindakaas proberen. Misschien wil Rhodé het dan wel…

7 maanden geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Ik heb echt al zo veel gegeven. Echt heel veel soorten groenten en fruit, o ...
Oh super leuk de tips qua eten. Weer wat inspiratie. Hoe eet ze dat? Voeren jullie het of kan ze het zelf al. Dat is inderdaad wel heel weinig. Hoelang duurt sprong 6 nog? Hebben jullie al overwogen om haar een keer uit logeren te doen om bij te slapen? Kan ik mij heel goed voorstellen. Met tijgeren is ze waarschijnlijk al heel snel ergens anders, en straks met lopen al helemaal. Mijn man vind het heel schattig dat ze nog zo weinig haar heeft haha. Ik moet zeggen dat ik het ook wel lief vind. Ben vooral ook heel benieuwd naar haar haarkleur. Ik heb donker bruin haar, mijn man blond en ze lijkt nu rossig. Het kan dus echt nog alle kanten op. Ik heb een haat liefdes verhouding met het vele voeden snachts. Enerzijds vind ik het intiem en geniet ik ook snachts van het momentje samen. En ze slaapt dan vaak snel weer. Anderzijds merkte ik toen ze een tijdje minder kwam snachts dat ik wel echt uitgeruster was smorgens. Maar ze drinkt vaak nog effectief en best lang, dus gok dat ze het ergens nog wel nodig heeft. Vooral nu ze overdag een tijd echt minder dronk. Ze kan namelijk prima in slaap vallen zonder drinken (zowel overdag als snachts) dus ik heb niet het idee dat het echt een slaap associatie is.

7 maanden geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Ik heb echt al zo veel gegeven. Echt heel veel soorten groenten en fruit, o ...
Wat maak je lekkere dingen voor Rhodé! Heel leuk dat je daar zo mee experimenteert. Heb een sceeenshot gemaakt van je receptjes haha. Echt respect hoe je het volhoudt. Maar aan de andere kant, je moet natuurlijk wel. Wat sunshine zegt, wil je niet eens een nachtje bijslapen? Even een avondje met je vriend, alles even kunnen laten. Geef je nog volledig borstvoeding naast de hapjes, of ook kunstvoeding? En jij sunshine? Ik heb besloten eerst toch bv volledig te geven. Het kolven vind ik wel een hele saaie bedoeling, maar tot nu toe werkt het nog wel.

7 maanden geleden

Reactie op Sunshine-

Oh super leuk de tips qua eten. Weer wat inspiratie. Hoe eet ze dat? Voeren ...
Ik herken het wel wat je zegt over de nachtvoedingen. Ik vind het heerlijk als hij doorslaapt, maar die momentjes mis ik soms wel. En aan de andere kant ben ik echt soms chaggie als hij zich meldt haha. Maar heb ook bij hem niet het gevoel dat het alleen maar een associatie is. Wat leuk die haarkleur! Even afwachten. Heeft iemand van jullie al een andere oogkleur gespot dan blauw?

7 maanden geleden

Ik zag gisteren een topic over seksdrive van een oma haha en ik moet bekennen dat ook mijn vriend nu heeft geklaagd over de weinige actie in de slaapkamer. Ik moet me er echt toe zetten en vrees dat de borstvoeding ergens toch wat invloed heeft. Ondanks dat ik nooit een compleet beest ben geweest in de slaapkamer 😅 herkennen jullie dat borstvoeding invloed heeft?

7 maanden geleden

Reactie op junesky

Ik zag gisteren een topic over seksdrive van een oma haha en ik moet bekenn ...
Ik geef geen borstvoeding, maar mij niet bellen hoor. 😅 maar hormonen kunnen zeker invloed er op hebben.

7 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

Ik geef geen borstvoeding, maar mij niet bellen hoor. 😅 maar hormonen kunn ...
Hahahaha 🤣 ja zo gaat het bij mij ook. Soms zit ik op de bank en denk ik… we zouden iets kunnen doen. Of we kunnen gewoon slapen 🤪 In de maand februari volgens mij de hele maand niks gebeurd in bed 🫣 en heb het niet gemist om eerlijk te zijn. Je zou verwachten na een halfjaar weer wat actie

7 maanden geleden

Reactie op junesky

Hahahaha 🤣 ja zo gaat het bij mij ook. Soms zit ik op de bank en denk ik… ...
Volgens mij staat de teller hier op 3 of 4 keer in de afgelopen 7 maand 😂 vermoeidheid en doodsangst om weer zwanger te worden is wel echt moodkiller 😝 mis het echt totaal niet.

7 maanden geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Ik heb echt al zo veel gegeven. Echt heel veel soorten groenten en fruit, o ...
Wat leuk dat je zo creatief met voeding bezig bent en dat het lekker gaat. ☺️ Dat je nog overeind staat zeg met al die gebroken nachten. 😅 Ben erg benieuwd naar de komende maanden in maand 8 en maand 9 ging Joas zich optrekken, zitten, tijgeren en kreeg zijn eerste tandjes. Uiteindelijk zou ik blij zijn als we het eerste jaar gewoon hebben gehad 🙈🙈 er zitten hele leuke kanten aan een baby, maar het is ook echt wel buffelen. 😅

7 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

Volgens mij staat de teller hier op 3 of 4 keer in de afgelopen 7 maand 😂 ...
Nee ik mis het ook totaal niet. Het is bij mij ook wel gek alsof ik me er niet aan kan overgeven. Het is tijdens de daad ook niet alsof ik er van geniet ofzo, heb dat sowieso sinds zwangerschap niet echt gehad. Alsof ik blokkeer en daardoor ook niet kan klaarkomen zeg maar. Dat maakt het ook minder dat ik ernaar verlang haha. Is dit herkenbaar of zou dit iets zijn waar ik wat mee moet?

7 maanden geleden

Reactie op junesky

Nee ik mis het ook totaal niet. Het is bij mij ook wel gek alsof ik me er n ...
Volgens mij allemaal niet gek hoor. Het kan ontzettend hormoon gevoelig zijn en je zit nog midden in je ontzwangerperiode. Bovendien is het eerste jaar ook gewoon heel intensief. Zal het gewoon even de tijd geven.

7 maanden geleden

Reactie op Sunshine-

Oh super leuk de tips qua eten. Weer wat inspiratie. Hoe eet ze dat? Voeren ...
Hoe ze het eet is wisselend. Probeer haar ook zelf te laten eten want dat vindt ze leuk. Maar soms hebben we niet zo veel tijd en dan voeren we het uit gemak. Maar probeer zo veel mogelijk zelf te laten doen. Sprong 6 is net begonnen helaas en duurt nog 4 weken. Logeren vind ik lastig. Voor m’n gevoel kan ik het bijna niet maken naar anderen tot haha. Ja ben ook benieuwd. Rhodé is ook een klein beetje rossig. Licht blond en dan rossig licht blond zegmaar. Nou ik vind het echt knap dat je er zo in kan staan met de nachtvoedingen. Vind het zelf wel pittig. Klinkt inderdaad niet perse als slaapassociatie

7 maanden geleden

Reactie op junesky

Wat maak je lekkere dingen voor Rhodé! Heel leuk dat je daar zo mee experim ...
Ja vind het wel leuk om dingen te bedenken/te maken dus geniet er maar van zo lang ik het nog leuk vind haha. Ik geef ook deels kunst. In principe geef ik Borstvoeding op verzoek + tussen de middag een hapje en ‘s avonds een hapje en dan 1 tot 2 keer kunstvoeding. Heb niet meer genoeg voor helemaal volledig borstvoeding voor m’n gevoel en vind het ook wel zwaar

7 maanden geleden

Reactie op junesky

Ik herken het wel wat je zegt over de nachtvoedingen. Ik vind het heerlijk ...
Ik heb het idee dat de ogen van Rhodé wel heeeel iets verkleuren. Ze zijn iets minder blauw blauw maar lijkt heel licht groenige tint in te komen. Ben benieuwd. Zelf heb ik echt groene ogen dus… Voor nu is ze dus licht rossig blond met blauw/groene ogen.

7 maanden geleden

Reactie op junesky

Ik zag gisteren een topic over seksdrive van een oma haha en ik moet bekenn ...
Haha mijn seksdrive die heb ik nog steeds niet gevonden. Sowieos heegt

7 maanden geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Haha mijn seksdrive die heb ik nog steeds niet gevonden. Sowieos heegt
Ho klikte te snel…. Maar borstvoeding schijnt wel invloed te hebben en denk bij ons dat mijn pittige herstel ook niet helpt en de slapeloze nachten/pittige baby ook niet. Moet er echt niet aan denken. Een massage kan ik wel gebruiken maar verder… m’n man heeft gewoon pech 🤣

7 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

Wat leuk dat je zo creatief met voeding bezig bent en dat het lekker gaat. ...
Ik ben ook benieuwd naar de komende maanden maar zie er ook wel een beetje tegenop als ze gaat lopen etc. Elke keer als ik denk dat het niet drukker kan denk ik daarna… oh het wordt alleen maar pittiger/drukker… haha