33 Reacties

vorig jaar
Reactie op LisasiL
Ik heb tijdens mijn 1e implanon 3 jaar geen klachten gehad, misschien een p ...
Hij moet er toch na 3 jaar sowieso uit? Of bedoel je driekwart jaar?🫣

vorig jaar
Bij mijn eerste implanon heb ik 2 jaar nergens last van gehad. Het derde jaar was ik op gegeven moment 10 weken achter elkaar ongesteld. Heb hem er toen uit laten halen en paar maanden later weer laten plaatsen maar toen was ik ook constant ongesteld. Eruit gehaald en ben overgestapt op wat anders.

vorig jaar
Reactie op Lucie93
Ik heb hem ook ooit gehad, maar ik bleef ruim 5 maanden lang ongesteld en h ...
Na die 5 maanden?

vorig jaar
Ik heb weinig andere opties. Pil mag niet, spiraal word ik ziek van, prikpil wil ik absoluut niet en ik heb al een durex baby 😅

vorig jaar
8 maanden een implanon gehad en 8 maanden lang gebloed... Toen laten verwijderen

vorig jaar
Hier ook lang mee gebloed en daarna 2 weken niet 2 weken wel wat ook maar zo doorging. En toen ook weer laten verwijderen.. huisarts zei dat het na een half jaar tot jaar beter kon worden. Maar ik was het na 9/10 maanden zat.

vorig jaar
Reactie op DeMamavanRens
Ik heb weinig andere opties. Pil mag niet, spiraal word ik ziek van, prikpi ...
Implanon staat wel bekend om klachten als aanhoudend bloedverlies. Super vervelend voor je!
Welke spiraal wordt je ziek van? Eventueel is er ook nog koper (in plaat van mirena/kilena). Staat wel bekend om heftigere menstruaties te geven, maar dus niet elke dag.
En excuus als dit ongevraagd advies is 😉

vorig jaar
Implanon staat wel bekend om klachten als aanhoudend bloedverlies. Super ve ...
Nee advies is juist welkom!
Geen enkele spiraal is een optie, helaas:(
Dankjewel voor het meedenken🙂

vorig jaar
Reactie op DeMamavanRens
Nee advies is juist welkom!
Geen enkele spiraal is een optie, helaas:(
D ...
Ah jammer. En anders nuvaring of Evra (pleisterpil)?

vorig jaar
Ja heb ik ook gehad. Eerste drie maanden nergens last van en daarna nog 4 a5 maanden bijna dagelijks. Mijn huisarts noemde het spotting omdat het met een paar inlegkruisjes op te vangen was. Ik vond het reuze irritant en heb de implanon laten verwijderen. Daarna was het vrijwel meteen over… de menstruatie trouwens ook maar dat is een heel ander verhaal 😅🫄🏻

vorig jaar
Ik heb hele slechte ervaringen met het implanon.. heel veel haarverlies & ook constante bloedingen.. mijn gynaecoloog zei destijds dat die bloedingen kunnen komen doordat je eigen hormoonspiegel hoger is dan wat het implanon afgeeft. Ik heb ‘m er uiteindelijk uit laten halen..

vorig jaar
Ik krijg hier niet echt hoop van…😂
Wel fijn om ervaringen te horen. Bedankt!

vorig jaar
Hi!
Inmiddels heb ik ook regelmatig fysiek last van de implanon, ik voel hem zitten en het voelt oncomfortabel.
Welke anticonceptie hebben jullie hierna genomen?
Ik ben er even he-le-maal klaar mee..

vorig jaar
Hier ook gehad. Heb m er van ellende uit gehaald weer.. meer ongesteld dan niet. Ruim 6 maanden aangekeken en toen was ik er echt helemaal klaar mee. Voor mijn zwangerschap had ik ook een implanon, nergens last van gehad toen alleen toen raakte ik door de implanon heen zwanger dus je kan zeggen dat het absoluut niet de anticonceptie voor mij is 😂 desalniettemin was mijn zoontje meer dan welkom 🩵

vorig jaar
Reactie op SalamHallo0492
Hier ook gehad. Heb m er van ellende uit gehaald weer.. meer ongesteld dan ...
Ik ben het ook meer en meer aan het overwegen, maar heb weinig andere opties. Pil, spiraal, en condoom vallen af. Pil vanwege afgeraden door de gynaecoloog, spiraal ivm traumatische ervaring + 1.5 jaar ziek van geweest, condoom omdat we al een durex baby hebben🙃