21 Reacties

9 uur geleden

Kan toch ook gwn.

9 uur geleden

Reactie op Kiimi

Kan toch ook gwn.
Kans op krimp van kleding is dan wel heel groot toch?

9 uur geleden

Reactie op Kizim

Kans op krimp van kleding is dan wel heel groot toch?
Als iets hier echt vies is gaat het op 60 graden. Beetje kijken naar de stof natuurlijk, maar heb hier nog nooit wat gekrompen. Voelt wel extra fris vind ik.

9 uur geleden

Ik was alleen handdoeken en washandjes op 60 graden. Verder eigenlijk niets. Wordt altijd prima schoon moet ik zeggen. Zelfs de ergste poepvlekken kwamen er met 30/40 (en ossengalzeep) prima uit.

9 uur geleden

Reactie op Ikigai

Als iets hier echt vies is gaat het op 60 graden. Beetje kijken naar de sto ...
Oo fijn! Helaas heb ik n man die al klaagt over krimpende kleding bij 40 graden was 😩 uiteraard katoenen kleding. Maar wel handig om te weten mocht mn dochters kleding te vies zijn
Bij 30 graden wordt alles toch gewoon hartstikke schoon? Zweetvlekken even een beetje azijn op sprayen en vooral geen synthetische kleding kopen. 60 graden is niet vriendelijk voor het milieu, je kleding en je portemonnee...

9 uur geleden

Alleen poep ongelukjes op 60, de rest op 30. Bacteriën worden gewoon niet afgerond bij 30 graden, dus dat vind ik dan wel zo fijn

8 uur geleden

Ik was bijna alles op 60 graden. Als je dat een lekkerder idee geeft gewoon doen.

8 uur geleden

Ik gebruik biotex wasmachine, als tip gekregen voor het wassen van wasbare luiers. En dat werkt juist op maximaal 40 graden, omdat het met enzymen werkt. Alle kleding van de dreumes gaat daarin al sinds dat hij een paar weken oud is. Werkt echt heel goed met vieze was. Gewoon een korte cyclus met die enzymen en dan en normale cyclus erna op 40 ofzo

8 uur geleden

Toen kids kleiner waren waste ik minimaal op 40 en dan intensief programma. Nu was ik alleen op 60 als er in geplast is omdat ik dat na wassen nog vind ruiken. Vlekken spoel ik goed uit met shout en laat ik een dagje weken in een badje. Dan is het er eigenlijk altijd wel uit. Alle kleren zijn van katoen en meer dan de helft is tweede hands dus heb geen emotionele waarde als iets kri’pt. Maar dat gebeurt bijna nooit.
Ik was doekjes op 95 graden. Beddengoed en handdoeken op 60 en poepongelukjes. Verder alles op 30!
Nee, want dan is je kleding zo kapot. Qua zweet doe ik dat pas als de geur er niet uitgaat, niet elke keer dus. Modder en vlekken gaan met 60 juist 'vastzitten', dus die kan je beter een koud voorweekbadje geven. Wat ik wel op 60 doe: beddengoed, handdoeken, keukendoeken, onderbroeken kids, sportsokken. En op 90 de handdoeken die bij het openbaar zwembad of sporthal geweest zijn.

Reactie op AffectieveBeuk567327

Bij 30 graden wordt alles toch gewoon hartstikke schoon? Zweetvlekken even ...
Zweetgeur gaat er wel oprecht beter uit met 60 graden wassen tov azijn. Alleen is je kleding zo kapot, dus niet te vaak. Eens in de week heet wassen is voor de machine goed om wasluis te voorkomen. En dingen als voetschimmel dienen ook met minstens 60 wasjes behandeld te worden. De rest inderdaad prima op 30. Wasmiddel maakt ook schoon.

Reactie op Ikigai

Als iets hier echt vies is gaat het op 60 graden. Beetje kijken naar de sto ...
Als je wasmachine goed de 60 haalt merk je dat wel aan kleur uitloop en krimpen, zeker bij katoen
Ongelukjes trouwens ook voorspoelen en 60. Maar etensresten zijn in principe niet vies. Je kan beter je telefoon goed reinigen, dat vergeten mensen vaak

4 uur geleden

Ik doe het gewoon, zeker als iets extra vies is. Sowieso baddoek, handdoeken, keukendoeken, en alle beddengoed.

3 uur geleden

Nee, ik heb dat niet. Een beetje modder of etensvlekken was je er over het algemeen prima uit op 30 graden. Eventueel 40 als het echt flinke vlekken zijn. Maar beter nog werkt om het dan even te laten weken in een emmertje met Biotex. Daarna kan het gewoon op. 30 graden. Of om een voorwas te doen. Handdoeken gaan hier wel op 60 graden, lakens wel eens op 90 (maar dat is meer omdat het goed is af en toe je machine een hete was te laten draaien), dweilen e.d. ook.

3 uur geleden

Hier gaat veel op 60 graden. Merkkleding kan heelaas echt niet. Handdoeken,sokken, washandjes, keukendoeken en beddengoed en goedkopere ondergoed op 90 graden .

3 uur geleden

Hier alles op 60 en handdoeken op 90

3 uur geleden

Nee joh.. met 30 of 40 wordt het ook gewoon goed schoon. Voor de bacterieen doe ik ondergoed, beddengoed en handdoeken wel 60. Ben je bang voor bacterieen of iets anders?? Wist je dat we veel te schoon leven in NL met astma etc tot gevolg? Meer buitenspelen in de modder en aarde is heel goed en dus niet iets ongezonds. En je kleding wordt echt lelijk van wassen op hoge temperaturen. Tenminste wel bij duurdere merken en zachte stoffen.