20 Reacties

vorig jaar

Ik voel eigenlijk nooit aan mijn lymfeklieren, dus geen idee hoe ze er voor staan. Maar als jij recent ziek/verkouden bent geweest, dan zijn ze daarvan nog wat groter,kan best even duren voor ze weer hun normale formaat hebben. Er is bloedonderzoek gedaan, dat was goed, dus Hodgkin zal het zeer zeker niet zijn(zal ook meer symptomen hebben). Dr. Google is echt niet je vriend, volgens hem ga je bij drie keer niezen al dood aan kanker, ik zou echt proberen om daar bij weg te blijven. Geloof je dokter in dit geval, het is allemaal echt niet zo erg als je denkt.

vorig jaar

Heb er ook 1 net onder m’n kaak die ik altijd al voel, maar ineens zat t me niet lekker.. hier ook een hypochonder hoor! Dokter erna gekeken en precies als wat ze bij jou zeggen het voelt goed en niks aan de hand. Later met een bezoekje toch weer gevraagd en heeft er een andere dokter naar gekeken die zei precies hetzelfde. Ik schaamde me 🙈🙈

vorig jaar

Als hypochonder gewoon niet meer googlen

vorig jaar

Heb ook al zeker 4 jaar een opgezette lymfeklier in mijn hals. In het begin ook bij de dokter geweest en meerdere keren een echo gehad, maar nooit wat uitgekomen. Had hier in het begin wel moeite mee omdat ik dacht het moet wel iets zijn, kan toch niet niks zijn? Voelde er ook constant aan. Maar heb het ondertussen naast me neergelegd en denk er bijna niet meer aan, af en toe valt het me in en voel ik er weer aan maar maak me er geen zorgen meer om.

vorig jaar

Heb er 2 of 3 die opgezet zijn. Zitten er al langere tijd. Geen idee hoelang inmiddels. Maar niks mee aan de hand! Soms als ik verkouden of ziek wordt dan worden ze nog iets groter. Ik ben ook bij de huisarts geweest en ze kunnen wel voelen of het goed is of niet. Als ze het niet zeker weten sturen ze je echt wel door. ☺️

vorig jaar

Reactie op Kusjesmij

Heb ook al zeker 4 jaar een opgezette lymfeklier in mijn hals. In het begin ...
Ik heb geen echo gehad en de dokter stuurt me niet door omdat hij het niet nodig vind omdat ze goed beweegbaar zijn en rond en klein zijn. Dus past precies in t plaatje maar ik maak me toch zorgen bloed zagen ze niks in

vorig jaar

Reactie op Livelli

Heb er 2 of 3 die opgezet zijn. Zitten er al langere tijd. Geen idee hoelan ...
Ja toch? 🥹

vorig jaar

Hier ook een hypochonder! Ik heb er een hele boel in mijn nek en hals. Ook in mijn sleutelbeen en liezen. Volgens de huisarts was er idd niks aan de hand, ben ook in het ziekenhuis geweest voor een echo bleek niks te zijn. Ik loop er inmiddels 9 jaar mee rond, maar heb destijds ook behoorlijk lopen stressen :)

vorig jaar

Reactie op 610180

Hier ook een hypochonder! Ik heb er een hele boel in mijn nek en hals. Ook ...
Is het misschien dat ik ze toevallig heb ontdekt en misschien ookal jaren heb? 🙈

vorig jaar

Reactie op vlindertje12

Ik heb geen echo gehad en de dokter stuurt me niet door omdat hij het niet ...
Eerste keer werd ik ook niet doorgestuurd omdat het volgens de dokter niks was. Na 2 weken heb ik zelf voor een doorverwijzing gevraagd omdat ik het toch niet vertrouwde. Zelfs een jaar later nog een keer opnieuw terug gegaan omdat de knobbel nog steeds niet weg was en opnieuw voor een echo gevraagd. Misschien voor de zekerheid toch voor een echo vragen voor je eigen geruststelling?

vorig jaar

Reactie op Kusjesmij

Eerste keer werd ik ook niet doorgestuurd omdat het volgens de dokter niks ...
Zou kunnen.. maar je hebt over een knobbel hoe voelt het dan als je eraan zit?

vorig jaar

Reactie op vlindertje12

Zou kunnen.. maar je hebt over een knobbel hoe voelt het dan als je eraan z ...
Precies zoals jij het omschrijft, rond en beweeglijk.

vorig jaar

Reactie op Kusjesmij

Eerste keer werd ik ook niet doorgestuurd omdat het volgens de dokter niks ...
En wat zagen ze dan op de echo?

vorig jaar

Lymfeklieren zetten ook op als je lichaam een infectie aan het bestrijden is. Dat is heel normaal… zeker in dit seizoen. Er hebben echt heel veel mensen kraambezoek afgezegd omdat ze ziek zijn. Als het heel lang aan blijft houden gewoon terug naar de dokter natuurlijk!

vorig jaar

Reactie op Pittig

Lymfeklieren zetten ook op als je lichaam een infectie aan het bestrijden i ...
Hoi, nee dat is waar hoor! Ik had dan geen hoge onstekingwaarden dus of dat nou zo is weet ik niet maar ben wel verkouden gewerst paar week terug

vorig jaar

Ik had dit jaren geleden ook. Merkte dat het groter werd. Steeds terug naar de huisarts en kreeg allerlei redenen dat het niks ernstigs was. Uiteindelijk doorgestuurd voor een echo en bleek het wel een goedaardige tumor te zijn, die wel operatief verwijderd moest worden.

vorig jaar

Reactie op Geurwolkje

Ik had dit jaren geleden ook. Merkte dat het groter werd. Steeds terug naar ...
Maar was het dan eentje of meerdere opgezet?

vorig jaar

Reactie op vlindertje12

Maar was het dan eentje of meerdere opgezet?
Nee bij mij was het er 1! Die is tijdens de operatie ook wel uit voorzorg verwijderd. Maar bleek achteraf allemaal wel gelukkig goedaardig. Maar ben echt een jaar ermee bezig geweest omdat de huisarts dacht dat het mee viel.

vorig jaar

Heb ik ook gehad, nu heb ik al snel dat ze opzetten maar nu bleven ze opgezet. Ik heb bloedonderzoek gehad en een echo. Gelukkig niks aan de hand. Wat ik wel als tip kreeg is dat je er niet teveel aan moet zitten anders blijven ze opgezet.

6 maanden geleden

Reactie op Kusjesmij

Heb ook al zeker 4 jaar een opgezette lymfeklier in mijn hals. In het begin ...
Mijn dochter heeft hetzelfde binnenkort word hier een echo van gemaakt, is de klier bij jou ook groot en altijd zichtbaar?