9 Reacties

5 jaar geleden

Hoi! Mijn man werkt ook in ploegendienst, hij heeft alleen geen nachtdiensten. Ik werk zelf in de zorg en heb zelf wel nachtdiensten. Die van ons moet nog geboren worden, maar wij hebben het voor nu zo geregeld dat mijn man de eerste vier weken vrij is na de geboorte en daarna gaat hij gewoon aan het werk, die overige ouderschapsverlofdagen en nog vakantiedagen (hij heeft er heel veel over) zet hij dan flexibel in. Ze zijn daar niet zo gek op op het werk, maar wettelijk heeft hij daar gewoon recht op dus ze moeten maar niet zo piepen daar :) Qua opvang hebben wij een 24-uurs KDV benadert, aangezien wij allebei onregelmatig werken. Helaas zijn de wachtlijsten daarvoor echt enorm bij ons in de buurt (havengebied dus heel veel gezinnen maken hier gebruik van) dus waarschijnlijk ben ik genoodzaakt om na mijn verlof nog onbetaald extra verlof op te nemen als er dan nog steeds geen plek is. Ik lees dat jij alle tijd zal hebben voor de kleine. Ik denk dat dat heel fijn is! Ik zou er wel voor waken dat je niet alles van hem gaat overnemen qua zorg voor jullie kind en het huishouden en alles wat daarbij komt etc, puur omdat je niet werkt. Ik lees vaker situaties dat dit wel eens gebeurt namelijk. Zorgen voor een kind is al een fulltime job op zichzelf. Zorg dat ook jij vrije uurtjes voor jezelf in kan plannen naast het zorgen voor jullie kind. Verder zou ik niet zien hoe ploegendiensten voor een lastigere situatie zouden kunnen zorgen, al helemaal niet als je zelf thuis bent en dus niet afhankelijk van opvang. Juist fijn toch dat je ook wel eens de ochtenden vrij hebt samen bijv! Ipv dat hij altijd vroeg weg moet. Ik vind het zelf in ieder geval heerlijk in mijn geval dat we beiden onregelmatig werken.

5 jaar geleden

Reactie op zyzz

Hoi! Mijn man werkt ook in ploegendienst, hij heeft alleen geen nachtdienst ...
Heel fijn om te lezen, dankjewel!!

5 jaar geleden

Hoi, mijne werkt ook in ploegendienst en ik in de thuiszorg dus ook onregelmatige tijden. Het is bij ons echt een kwestie van ver vooruit plannen qua oppas. Kdv is voor ons niet handig omdat we geen vaste dag kunnen plannen.

5 jaar geleden

Mijn vriend werkt ook in ploegendienst. 7 dagen werken 4/5 dagen vrij. Ik werk ik de zorg. Zodra ik weer begin met werken ga ik in de flex werken zodat ik zelf mijn diensten kan inplannen. Wij zullen elkaar dan ‘aflossen’. Niet heel romantisch maar ik zal geen 5 dagen werken. 3 is meer dan genoeg voor ons. Uiteindelijk als zzp’er aan de slag zodat ik echt alles zelf kan beslissen.

5 jaar geleden

Mijn vriend werkt ook met ploegendiensten 6 dagen werken 4 dagen vrij, en zo het hele jaar door. Ik werk overdag en dus gaat mijn zoontje naar de opvang wanneer ik werk. De eerste maanden waren wel wennen, vooral de nachten wanneer mijn vriend aan het werk was. Ik heb ook wel is gezegd tegen mijn vriend dat hij maar ander werk gaat zoeken. Maar meer gezegd omdat ik het gevoel kreeg dat ik echt alles deed inclusief huishouden, boodschappen en noem maar op. Het zijn lange nachten zonder partner als die nachtdiensten draaien. Maar uiteindelijk word het wat makkelijker

5 jaar geleden

Mijn man werkt ook 5 ploegendienst! Hij werkt nu met middagdienst halve dag, dus van 18:00 tot 22:00. Hij was na de geboorte 2 weken vrij, want hij heeft naast zijn ploegendienst nog een zaak. Ik ben thuisblijfmama en help waar ik kan met de zaak!

5 jaar geleden

Reactie op wwmmtm

Mijn man werkt ook 5 ploegendienst! Hij werkt nu met middagdienst halve dag ...
Dat is heel fijn zo'n halve middagdienst! Die duren altijd zo lang..

5 jaar geleden

Reactie op Gjhoek

Dat is heel fijn zo'n halve middagdienst! Die duren altijd zo lang..
Jaa idd! Ik voel me dan zooo eenzaam ook al heb ik me zoontje naast me 🤣

5 jaar geleden

Reactie op Valeryfirstbaby

Mijn vriend werkt ook met ploegendiensten 6 dagen werken 4 dagen vrij, en z ...
Ja inderdaad! Gaat heel erg wennen worden ben ik bang