7 Reacties

gisteren

Ik heb ook de koper spiraal. Mijn menstruaties waren altijd heftig dus het werd mij afgeraden om de koperspiraal te nemen omdat die de klachten kan verergeren. Ik heb hem nu ook een jaar en overweeg hem eruit te laten halen en toch voor de mirena te gaan…

gisteren

En jij merkt ook niet dat het verminderd? Dit lees ik nl veel online, maar bij mij blijft het hetzelfde/pijn zelfs erger

gisteren

Hier nu precies een jaar een koperspiraal en sinds 2 maanden verbetert het aanzienlijk! 10 maanden lang pijn, erge menstruaties en lang (zeker 8 dagen). Nu begint het toch af te nemen en ben ik er na 5 dagen weer vanaf!

gisteren

Ik heb ervaring met beiden. Met de mirena was de ongesteld veel minder heftig. Met de koper erg pittig maar ik merkte na 9/10 maanden ongeveer dat het wel beter werd.

gisteren

Ik heb mijn koperspiraal na 11 maanden om deze reden verwijderd. Ruim een week mega aan het menstrueren en buikpijn. Ongekend in vergelijking met mijn pre zwangerschap mesntruatries (met pil minimaal ongesteld, mirene 5 jaar niks) toen was het 3 dagen max.
Helaas is dit de meest bekende bijwerking van een koperspiraal, vaak een reden dat mensen hem eruit halen. Kan zelfs leiden tot bloedarmoede
Ik ben misschien 1 van de gelukkige die met een koperspiraal maar 3 dagen ongesteld is. Wel kramp en de eerste dag heftig. Maar niet meer als normaal. Eerder minder.