49 Reacties

5 jaar geleden

Ik zou de school even bellen met de vraag of ze een protocol hebben opgesteld en of ze je dit willen toesturen

5 jaar geleden

Ik zou de GGD even bellen, dan kun je advies krijgen wat specifiek in jullie situatie geldt. Als de GGD aangeeft dat ze wel naar school mag, kan je dat met school bespreken zodat ze weer kan gaan

5 jaar geleden

Ik ben zelf leerkracht. Uitgangspunt is de groep; dus ze zit in groep 3 en daar gelden die regels. Als je de "beslisboom corona" opzoekt, zie je daar bij staan dat de groep leidend is. Het is wel de bedoeling dat als iemand verkouden is, de leerkracht daar ook wat mee doet, ongeacht de groep.

5 jaar geleden

Ik heb mijn dochter van 9 gisteren laten testen, voor de zekerheid, ook ivm verkoudheid en school. Ik wacht nog op de uitslag. Is deze negatief dan gaat ze weer naar school. Het doet haar geen goed dat thuisblijven

5 jaar geleden

Reactie op dxmi

Ik ben zelf leerkracht. Uitgangspunt is de groep; dus ze zit in groep 3 en ...
En als ze 24 uur klachten vrij is mag ze weer gewoon

5 jaar geleden

Reactie op ANH

Ik heb mijn dochter van 9 gisteren laten testen, voor de zekerheid, ook ivm ...
Ja idd, daarom wil ik haar ook graag weer heen hebben. Ze heeft verder geen klachten of symptomen dus testen ga ik niet doen. Ik overleg wel even met ze. Ik hoop dat jullie uitslag negatief is!

5 jaar geleden

Reactie op dxmi

Ik ben zelf leerkracht. Uitgangspunt is de groep; dus ze zit in groep 3 en ...
Oke, bedankt voor je reactie!

5 jaar geleden

En als ze 24 uur klachten vrij is mag ze weer gewoon
Ja klopt!

5 jaar geleden

In onderstaande foto’s zie je een beslisboom die je kunt toepassen RSV verkoudheid en het gaan naar school. Succes! Het is een erg nare situatie op dit gebied.

5 jaar geleden

Reactie op MirandaIvf

In onderstaande foto’s zie je een beslisboom die je kunt toepassen RSV verk ...
Bedankt! Ik had hier idd al naar gekeken. Ik heb net gebeld en ze gaven aan dat ze 6,5 is dus ze mag niet naar school met verkoudheid.

5 jaar geleden

Er is een 'beslisboom' waarin duidelijke regels beschreven staan. Deze hanteren wij op school. Als je even googled naar de beslisboom van BOINK en navraag doet of de school deze hanteert moet er duidelijk zijn

5 jaar geleden

Reactie op ANH

Ik heb mijn dochter van 9 gisteren laten testen, voor de zekerheid, ook ivm ...
Het lijkt me dat ze wel werk meekrijgt om thuis te kunnen maken?

5 jaar geleden

Het is TOT 6. Dus 6+ moeten thuis blijven. Achterlijke regels, i know....

5 jaar geleden

Het is TOT 6. Dus 6+ moeten thuis blijven. Achterlijke regels, i know....
Voor kinderen van 7 tot 12 jaar is er ook een beslisboom

5 jaar geleden

Waarom moet ze thuis blijven als ze nu nergens meer last van heeft? Iedereen is nu mega geraakt door het virus corona maar inmiddels beginnen andere griepverschijnselen ook te komen.. Ik zou gewoon de school gaan bellen, en ze aangeven met wat je constateerd, en wat de school nu nog gaat verwachten.. Vind belachelijk dat ze geen duidelijke lijn trekken, gezien de overdracht van jongeren kinderen kleiner is als dat van oudere kinderen!

5 jaar geleden

Ik werk op school en bij ons wordt aangegeven dat kinderen boven de 6 die verkouden zijn weer mogen terugkeren na een negatieve coronatest. De meeste ouders waarvan de kinderen laten hun kids dezelfde dag of de dag erna testen en meestal is de uitslag binnen anderhalve dag dan al bekend. Misschien is dat een idee?

5 jaar geleden

Hier ook een leerkracht en de groep (bij jou dus groep 3) is leidend. Snotneus is een van de symptomen en dus genoeg reden om haar te laten testen. Bij een negatief resultaat zou ze bij mij op school weer mogen komen. Daarvoor niet. Dan zou ze 24 uur klachtenvrij moeten zijn. Ik zou haar dus laten testen, dat gaat misschien sneller dan wachten tot de snotneus voorbij is.

5 jaar geleden

Ik zou overigens mijn kind niet laten testen bij slechts verkoudsheidsklachten. Het is voor een volwassene al een opgave om het te ondergaan, laat staan voor een kind. Mijn kind zou ik er nooit heen krijgen. Zo wel, dan heeft ze er een trauma bij. Dan maar niet.

5 jaar geleden

Reactie op EvaVos

Het lijkt me dat ze wel werk meekrijgt om thuis te kunnen maken?
Nee ze heeft niks gekregen, ik heb net de juf ook gemaild dus ik hoop dat ik snel antwoord krijg. Ik ben nu met haar aan het oefenen met letters en woordjes die ze al heeft gehad.