58 Reacties

2 jaar geleden

Ik had ook geen fijne ervaring met de mirena. Constant bloedingen, pijntjes en ongemakken. Heb hem er van ellende na 2 jaar uitgehaald. Is inmiddels wel 10 jaar geleden en ik was nog jong dus meer details weet ik niet meer. Nu sinds een paar maanden een koperspiraal. Keek er heel erg tegenop na de ervaring met de mirena maaaarrr ik ben MEGA tevreden. Zo kan het dus ook. Echt een verademing.

2 jaar geleden

Ik ben sinds ik mijn mirena spiraal eruit heb gehaald een heel ander mens. Wat een ellende dat ding

2 jaar geleden

Ik heb ook geen fijne ervaring met mirena..ook veel pijn gehad. Ik heb m er na 3 maanden uit laten halen. Zo blij dat het eruit is.

2 jaar geleden

Ik heb mijn mirena 4 jaar gehad. Ik werd wel gewoon elke maand ongesteld regelmatig. Toen mijn spiraal eruit ging ivm kinderwens moest ik alle gevoelens opnieuw uitvinden.. ik had ze niet goed onder controle.. achteraf was ik door de spiraal helemaal afgevlakt.. Ik voel me zoveel beter nu hij er uit is. De eerste maanden ongesteld zijn zonder waren wel heftig.. ik moest elke 2 uur verschonen.. nu moet ik zeggen dat ik altikd vrij heftig ongesteld was.. Nu sinds 7 weken zwanger.. dusss niet meer ongesteld haha

2 jaar geleden

Ik heb 8 jaar hormoonspiraaltjes gehad (Jaydess en kyleena) en heb 8 jaar rondgelopen met steeds erger wordende lichamelijke klachten. Chronische pijn, chronische vermoeidheid, vaak 2 weken spotting. Mentaal ging het ook echt niet oké. Sinds december is hij er uit en ik voel me zoveel beter. Nog steeds niet 100% maar mijn klachten werden echt aanzienlijk verergerd door de hormonen. Voor de spiraaltjes heb ik 5 jaar de pil geslikt. Ik ben dus nu voor het eerst sinds mijn 14e hormoonvrij en het is echt een verademing. Ik wist niet dat ik me zo fit kon voelen.

2 jaar geleden

Heb 2x de mirena spiraal gehad en heb hem eruit gehaald door kinderwens én klachten. Ik zei tegen mn man: of we nu voor kindjes willen proberen of niet, ik ga dat ding eruit halen. Ik was het zó zat, had allemaal vage klachten, niet wetende waar het vandaan kwam. ook op internet dingen gelezen dat het daarvan kwam. En inderdaad, toen die eruit was voelde ik mij zó veel beter

2 jaar geleden

Ik vond de Mirena echt de hel. Ik had pijnlijke borsten, onderhuidse ontstekingen, maar bovenal voelde ik me mezelf niet meer. Geen libido, somber, huilerig, hartkloppingen, moe, nervositeit en spanningen. En het ging van kwaad tot erger. Het duurde even voordat ik de link legde tussen spiraal en hoe ik me voelde. Maar toen ik dacht dat kan het wel eens zijn, hem er direct uit laten halen en binnen 24 uur was ik weer de oude.

2 jaar geleden

Reactie op skapie

Ik heb mijn mirena 4 jaar gehad. Ik werd wel gewoon elke maand ongesteld re ...
Ja dat zal misschien zo zijn inderdaad als hij er uit is, maar liever dat dan je ellendig voelen. Heb mijn verloskundige al bericht voor een afspraak. En dan zie ik wel of er verandering komt. Gefeliciteerd!! Geniet van je zwangerschap 😊

2 jaar geleden

Reactie op Meringue04

Ik vond de Mirena echt de hel. Ik had pijnlijke borsten, onderhuidse ontste ...
Ik herken hier inderdaad ook veel van.. ik ga hem er ook uit laten halen en dan ga ik het aankijken of er verandering in komt, dan weet ik of het dus aan de spiraal lag of niet. Bedankt voor je reactie ☺️

2 jaar geleden

Reactie op steef15

Ik herken hier inderdaad ook veel van.. ik ga hem er ook uit laten halen en ...
Ik ken iemand die zo erg last van haar hart kreeg, althans dat dacht ze, dat ze niet meer de straat op durfde, bang voor een hartaanval. De afspraak bij de cardioloog stond, tot ze van mijn problemen met de Mirena hoorde. Ze heeft hem eruit laten halen en prompt waren de hartproblemen weg. Het rottige is, dat artsen nog steeds niet echt in dit soort klachten geloven. En dat de klachten niet eenduidig zijn, iedereen heeft andere en sommige vrouwen hebben helemaal nergens last van. Daardoor is het heel lastig om herkenning en erkenning te vinden. Hopelijk kom je er met het eruit halen achter wat er aan de hand is.

2 jaar geleden

Reactie op Meringue04

Ik ken iemand die zo erg last van haar hart kreeg, althans dat dacht ze, da ...
Nee precies, dat maakt het super lastig. En vaak denk je er ook niet meteen aan dat zo’n klein dingetje voor zulke grote problemen kan zorgen 🙈 Ja we gaan het zien, ik hoop dat het daarmee is opgelost 🤞🏻

vorig jaar

Ik heb hem nu 3 jaar . Maar toch ook wel klachten . Ook halverwege mn cyclus ( eisprong ) ervaar ik klachten als rugpijn en gespannen buik. Ook veel last van PMS. Twijfel me ook rot . Want geen tot weinig menstruatie is ook wel chill 😬

vorig jaar

5 jaar geleden ook de Mirena spiraal gehad en elke maand dat ik “ongesteld” moest worden, had ik zoveel last van mijn buik, wat je kan vergelijken met hele heftige weeën. Voor mij is dit dan ook de laatste keer dat ik een spiraal heb gebruikt.

vorig jaar

Reactie op marretje84

Ik heb hem nu 3 jaar . Maar toch ook wel klachten . Ook halverwege mn cyclu ...
Dat heb ik ook inderdaad, kan erg last hebben van m’n eisprong. Ja ik vond het ook heel lastig, maar toch besloten voor wel eruit. En dan hopelijk ga ik me beter voelen en nog steeds weinig menstruatie 😂 haha

vorig jaar

Ik herken heel veel klachten die hier beschreven staan (ook in reacties) zonder spiraal 😐 had juist gehoopt dat je hier vanaf bent met hormoonspiraal, maar zo te lezen kun je daar iig niet vanuit gaan.

vorig jaar

Reactie op steef15

Dat heb ik ook inderdaad, kan erg last hebben van m’n eisprong. Ja ik von ...
Ben benieuwd hoe het gaat zonder . Laat je het weten mocht je er aan denken,

vorig jaar

Ik kan mij juist helemaal niet in de klachten vinden 😳. Ik merk nergens wat van. Ik word nooit meer ongesteld, geen pijn ergens, geen slecht humeur oid. Zal wel echt verschillend zijn per persoon denk ik

vorig jaar

Reactie op Kristianne vdb

Ik kan mij juist helemaal niet in de klachten vinden 😳. Ik merk nergens wa ...
Ja zeker verschillend per persoon. En zelfs per keer. Ik heb een vriendin en die werd enorm depressief van dat ding, tegen het suïcidale aan. Dus eruit laten halen. Een aantal jaar later had ze toch weer anticonceptie nodig en wist ze ook niet echt een andere optie, dus maar weer de mirena geprobeerd met het idee ik herken nu de symptomen en hij kan er altijd weer uit. Bleek ze de 2e keer geen last te hebben 🤷🏼‍♀️

vorig jaar

Reactie op II85

Ik heb ook geen fijne ervaring met mirena..ook veel pijn gehad. Ik heb m e ...
Wat waren jouw klachten en wanneer merkte je het voor het eerst op?

vorig jaar

Niemand last van extra kilo’s? Bij mij echt wel paar eraan zonder andere reden