10 Reacties
6 jaar geleden
Precies hetzelfde verhaal bij mij afgelopen december. Cytotec hielp bij mij niet en ben uiteindelijk gecureteerd. Verstandig dat je je hebt laten doorverwijzen naar de gynecoloog. Heb dat zelf gedaan en toen een week ermee rond gelopen, toen kreeg ik pas een bloeding. Sterkte !
6 jaar geleden
Allereerst wat naar dat je dit nieuws hebt gekregen 😔
Ik heb ook een missed abortion gehad. Met de 8 weken echo bleek het al veelste klein en uiteindelijk met 9 weken gehoord dat 't niet meer groeide. Doorverwezen naar de gynaecoloog en uiteindelijk, toen het niet vanzelf kwam, met 11 weken cytotec pillen gekregen. Ik moest er 4 vaginaal inbrengen en 6 uur later kreeg ik krampen en bloedverlies. Het duurde nog 3 dagen met hevige pijnen (neem goede pijnstillers, ik had naproxen en paracetamol) toen verloor ik 't vruchtje, in totaal 2 weken gebloed. Na 32 dagen kwam m'n cyclus weer op gang en kreeg ik weer een eisprong. Ik vind het mentaal nog steeds af en toe erg zwaar.
6 jaar geleden
hier ook.vorig jaar een missed abortion zou 11 weken zijn..maar hartje gestopt met 9.3 weken....
afwachten wilde ik nie meer.. kindje was al 2 weken overleden dus heb voor de medicatie gekozen.
zelf heb ik er geen leuke ervaring mee... 1ste x die medicatie gebruikt..paar uur later enorme rugweeen en echt hevige bloeding... wel uiteindelijk snachts vruchtje en alles verloren.
maar na ren controle of ik schoon was.. bleek dat nie zo te zijn...dus weer een set medicatie geprobeert.... weer hele weeen gebeuren opnieuw moete beleven..
weer na gynacoloog maa nog nie schoon...dus moes toch gecurrateerd worden.
helaas bleek ik nog nie schoon te zijn .. dus weer die medicatie moeten doen..gelukkig na zoveel pogingen uiteindlijk schoon...
kvond het persoonlijk heel heftig die pillen.
een minibevalling gehad.. maar wel de kans gehad ok afscheid te nemen.... hoe klein het ook was..
6 jaar geleden
Reactie op Lisa1224
Pff jeetje.. heftig allemaal. Ik hoop dat het mee gaat vallen en dat ik daa ...
Heel veel sterkte. Ik was na 5 maanden weer zwanger. Nu 11 wk en het gaat hartstikke goed!
Niet de hoop verliezen, het komt bij jou ook echt goed! Maar neem ook vooral de tijd om dit te verwerken en op te knappen.
6 jaar geleden
nadat ik vorig jaar 2 x een miskraan heb gehad
1 x spontaan en een missed abortion.. heb ik even een stop gezet op zwanger worden... wou ff me lichaam en mezelf rust gunnen.... ben dit jaar eigenlijk eigenlijk in februari weer swanger geraakt... nu byna 25 weken zwanger
6 jaar geleden
Ik heb 1 april te horen gekregen dat het hartje gestopt was, op 11 weken zwangerschap. Gewacht tot het spontaan kwam, dit was op 27 april. En lange tijd, maar erg fijn voor de verwerking etc. Ik heb het kindje zelf opgevangen en we hebben hem begraven.
Veel sterkte met dit verlies
6 jaar geleden
Eerst en vooral veel sterkte en moed.
Drie jaar geleden m'n eerste missed abortion gehad op 9 weken. Aan de cytotec-kuur heb ik zelf geen goed gevoel overgehouden. Fysisch viel het mee, maar ik vond het vooral mentaal erg lastig. Bleek na de controle dat ook niet alles weg was, waardoor ik alsnog een curettage onder algemene verdoving kreeg. M'n volgende zwangerschap hield gelukkig wel stand en we kregen een prachtige dochter.
Eind vorig jaar opnieuw een missed abortion gehad. Hier heb ik bewust direct een curettage gevraagd. Quasi pijnloos, en ook mentaal veel beter te plaatsen vind ik persoonlijk. Ze sturen eventueel ook nog wat weefsel naar het labo (wat bij de cytotec niet lukte).
Na m'n tweede miskraam werd ik gelukkig weer snel zwanger en binnen een 5-tal weken verwachten wij ons tweede wondertje!
Als het misloopt, is dat erg hard, maar ik probeerde mij op te trekken aan het feit dat de natuur wellicht een foutje maakte... Ik duim dat jullie snel terug geluk hebben!
VRIEND
6 jaar geleden
Ik heb ook cytotec gebruikt en het vruchtje twee dagen later verloren. Helaas was nog sprake van restweefsel waarbij ik een tweede kuur heb gebruikt maar die heeft niks meer gedaan (Kans was ook maar klein zei de gynaecoloog bij een tweede kuur). Uiteindelijk is dat los gekomen met mijn menstruatie twee dagen voor geplande curettage.
Ik heb veel pijn gehad maar ik ben heel blij dat ik geen curettage hoefde! Ik zou het ook weer op dezelfde manier over doen omdat aan curettage meer risico’s zitten, ook al is die kans echt klein en is voor iedereen heel persoonlijk. Mentaal kon ik het niet aan om te ‘wachten’ want het hartje was al twee weken eerder gestopt dan de echo en ik vond de klap zo groot dat ik meteen niet meer ‘zwanger’ wilde zijn.
Veel sterkte!!
VRIEND
6 jaar geleden
Reactie op Lisa1224
Pff jeetje.. heftig allemaal. Ik hoop dat het mee gaat vallen en dat ik daa ...
Ik had voor MA spontane miskraam gehad dus moest even pauze houden vanwege wat onderzoeken. Maar mijn cyclus was meteen op gang (al met het restweefsel) en bij groen licht van gynaecoloog was ik meteen weer zwanger (nu 16 weken)....! Maar mentaal heeft het echt veel met me gedaan en ‘die pauze’ heeft me echt goed gedaan!