26 Reacties

2 jaar geleden

Lazy fit girl methode heb ik goede verhalen over gehoord. Heb zelf de boeken maar nooit echt opgestart. Daarnaast heb ik 4 maanden met een PT toch 1 uur per week gesport en een aangepast voedingsschema en ben ik 10 kg afgevallen. Het kostte wel wat maar ik vond het fijn tijd voor mijzelf te hebben en een fijn resultaat.

2 jaar geleden

Minder calorieën binnenkrijgen heeft sneller effect dan meer proberen te sporten. Dat gezegd hebbende - probeer zeker niet te crash diëten. Ik ben een paar jaar geleden 5 kilo afgevallen (ongeveer een kilo per maand) door 's ochtends en 's avonds 15 min te lopen/fietsen, en verder te zorgen dat ik 300-500 kcal per dag minder at dan ik verbruikte. Dit zat 'm vooral in eten inruilen voor gezondere alternatieven (muesli ipv cruesli bijvoorbeeld) en alleen caloriebommen te eten die ik écht lekker vond. Taart op verjaardagen sloeg ik vaak af bijvoorbeeld, omdat ik die meestal toch niet echt lekker vind. Of druiven voor de zoete trek ipv chocola. Of een paar blokjes chocola pakken en de rest van de reep in de kast laten liggen. Vooral: geduld! Er gaan plateau weken tussen zitten. En dan opeens gaat het weer wat harder. Of je hebt een weekend of op vakantie enorm lekker gegeten. Dat is niet erg, het gaat om de lange termijn.

2 jaar geleden

Je kan een avond per week direct vanuit je werk gaan sporten, als je partner dan die tijd met het gezin kan opvangen. En in het weekend nog een keer. Wat anders plannen qua koken ook. Probeer af en toe vooruit te koken, zodat je restjes hebt. Scheelt een hoop tijd. Evt boodschappen laten bezorgen ipv zelf halen. Laat het verder niet om de weegschaal draaien. Maar zie sporten ook als een self care momentje.

2 jaar geleden

Project gezond heeft hier goed geholpen :). Qua sporten zou je eventueel naar grow with Jo op youtube kunnen kijken.

2 jaar geleden

Er zijn genoeg (geldige) redenen om niet te gaan sporten, maar met een half uur per dag of om de dag kom je al een heel eind i.c.m een gezond eetpatroon. Als je zorgt dat je minder calorieën binnen krijgt dan dat je verbrand, dan zit je al goed. Mijn tip zou zijn om toch 's avonds en in de weekenden tijd vrij te maken voor sport. In het begin is het onwennig en moeilijk wellicht, maar als je zorgt dat het een ritme wordt, dan is het makkelijker vol te houden. En na een tijdje als je wat meer conditie hebt, zal het ook makkelijker gaan. Succes!

2 jaar geleden

Uiteindelijk moet je zorgen dat je meer calorieën verbrand dan dat je binnenkrijgt en moet je jezelf echt een nieuwe leefstijl aanleren ipv ‘lijnen’. Zoek vooral iets wat je vol kunt houden en niet iets waarbij je heel snel afvalt. Hier werkte de lazyfitgirl methode goed! Succes! 🍀

2 jaar geleden

Ik ben in mei 2022 bevallen en er bleef nog 11 kg aanhangen. Uiteindelijk in november de knop omgezet en begonnen met een combinatie van minder kcal eten (400kcal/dag minder) en 2x per week te gaan hardlopen met een opbouwschema, een halfuurtje per keer is prima te doen en het wordt zelfs leuk! Na ongeveer 7 maanden was ik 12kg afgevallen. Tussenstand is wel dat ik momenteel weer 35 weken zwanger ben en 15kg verder. Maar heb al bewezen dat ik mijn oude figuur weer terug kon krijgen, dus daar gaan we straks na volledig herstel weer voor! 💪 En onthou eten is 80% en sporten 20% om af te vallen.

2 jaar geleden

Wij hebben een periode keto dieet gevolgd. Werkt supersnel en we kregen er mega veel energie van, omdat we geen suikers meer aten. Was even omschakelen en voorbereiden maar veel lekkere dingen gegeten. Ontbijt met bulletproof koffie, tussendoortje niet nodig (amper hongergevoel). Lunchen met omelet met ham en groenten. Tussendoor nootjes, worst, kaas of groente en in de avond "gewoon" geen aardappels. Of pasta van groenten en dan zelf saus maken etc. Vond het erg leuk zelfs haha

2 jaar geleden

Lange dagen in combinatie met gezin is natuurlijk een ‘excuus’. Bedoel dit niet lullig want ik heb zelf dit smoesje ook lang gebruikt. Maar ik heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven. Thuis sporten is super goed te doen en LEUK! Ik doe de workouts van grow with jo. Zij is waanzinnig!! Ze heeft zelfs workouts van 12 min, en ook van 1u15 min. Ik probeer 5 of 6 dagen per week zo’n workout te doen. 3 kortere van 20 min en 3 langere van 45 min - 1 uur. Verder probeer ik elke dag 8000 stappen te halen en let ik op mijn eten. Rond de 1600-1800 calorieën gaan zitten. Ook in het weekend kun je sporten of met je kindje lekker gaan wandelen. Het gaat echt om alle kleine keuzes die je maakt die het verschil gaan maken. Eten is key, bewegen is key. Show up for yourself Every day, zegt Jo altijd. Zij is zelf 25 kilo afgevallen na haar bevallingen. Ik ben van 65 naar 95 kilo gegaan bij beide zwangerschappen. Ben in november 2022 van mijn jongste bevallen. Ik weeg momenteel 68 en met grow with jo doe ik er alles aan om weer naar de 65 te gaan. Net nog een lesje gedaan van 1 uur! 🔥 Liefst uiteindelijk naar de 62, wat ik ooit woog en me echt goed bij voelde. Veel succes, you got this!!
Ik ben ook met keto eten goed afgevallen, maar verdiep je er wel in. Als je niet genoeg vetten en eiwitten eet, val je er niet van af. Is soms dus wel echt even zoeken naar wat werkt voor je lijf. Succes!

2 jaar geleden

Ik had een beetje hetzelfde. Die laatste 5 kilo wou er maar niet af. Ik ben toen een 10-weekse cursus gaan doen bij de sportschool. Elke week wegen en training, samen met iemand anders. Ze hadden mij gekoppeld aan iemand met ook een jong kindje. We sporten nu nog steeds samen. Voor mij een fijne stok achter de deur. Thuis sporten ook geprobeerd maar dat werkte hier niet. Ik maak ongeveer dezelfde dagen en sport woensdag om 19u (mijn man brengt dan onze dochter naar bed) en zondagochtend 9.00u.

2 jaar geleden

Je moet je levensstijl echt gaan aanpassen. Een dieet helpt gewoon niet. Ik zal je aanraden een keuken weegschaal te kopen, en in iedergeval 2 weken lang alles te wegen en tracken in een app (zoals lifesum), en dan echt alles, ook dat “beetje” boter op brood en dat “scheutje olijfolie”. Dan weet je pas hoeveel calorieën je op een dag binnen krijgt. Heeeel veel mensen hebben daar een super vertekend beeld van. Dan stellen: hoeveel calorieën moet ik eten en verbranden waarmee je (geleidelijk) afvalt. Voor veel vrouwen is dit rond de 1700-1800. En dan weer 2 weken alles wegen en zorgen dat je dit binnen krijgt. Daarna heb je een veel beter beeld bij hoeveel en wat je kan eten en gaat het vanzelf want je weet redelijk goed hoeveel er in iets zit. En daarnaast: een prio maken van sporten/bewegen. Savonds lekker een rondje lopen, een thuis workout doen. Als je je tv de deur uit doet en je mobiel weglegt heb je opeens veel meer tijd.

2 jaar geleden

Reactie op Mamvanbijna3

Lazy fit girl methode heb ik goede verhalen over gehoord. Heb zelf de boeke ...
Yes, wilde deze "methode" ook noemen (no spon).

2 jaar geleden

Als je prioriteit wil geven aan het sporten/bewegen, dan zou ik voor meerdere dagen gaan koken. Dan hoef je op een avond dat je gaat sporten alleen op te warmen. Bijv. 18u thuis, 18u15 eten, 19.30 de deur uit om te sporten. Ik sport verder bewust in een klasje, zodat er wat druk op zit om daadwerkelijk te gaan. Ik sport maar 1x per week en soms nog een avondwandeling, dus daar ga ik niet heel hard van afvallen. Wel helpt het in me goed voelen en daardoor plof ik ook minder snel met een zak chips op de bank 's avonds. Heb je zicht op wat je op een dag eet en wat elk product doet qua voedingswaarde en calorieën? Je kan het een tijdje bijhouden, bijvoorbeeld via Mijn Eetmeter en dan in stappen toewerken naar gezonde(re) voeding in passende hoeveelheden. Bijvoorbeeld chips vervangen door zelfgemaakte popcorn.

2 jaar geleden

Ik ga sinds kort naar de diëtiste. Probeer van onbewust naar bewust eten te gaan. Ik heb heel veel baat en is voor mij echt een stok achter de deur. Na 3 maand nu 6 kilo kwijt en het is vooral aanpassing van mijn eetgewoontes. Succes!

2 jaar geleden

Ik dacht ook heel gezond en goed te eten. Totdat ik eens naar een voedingsconsulent ben geweest en mijn voeding bij hen gehouden in een app. De Food App. Wat bij mij goed heeft gewerkt was koolhydraten verminderen, eiwitten verhogen en zeker zorgen voor voldoende gezonde vetten om mijn calorieën te halen per dag!

2 jaar geleden

Ik was een jaar na de bevalling van mijn eerste ook nog 10kg te zwaar. Baalde daar ook behoorlijk van, want voelde mij niet lekker in mijn lichaam. Ben toen weigh watchers gaan volgen. Voor mij was dat echt een mega fijn dieet. Recepten die normale ingrediënten hebben. Een fijne app om alles in te vullen en zo in de gaten te houden. Man at grotendeels ook mee via het dieet, juist omdat je gewoon normaal kan blijven eten met wat aanpassingen. Ben nu zwanger van de tweede (39 weken) en weer 20kg aangekomen. Ga na de bevalling zeker niet gelijk streng op dieet, maar verwacht ook nu niet dat alles er zomaar af gaan. Dus ga in de toekomst weer weer starten denk ik.

2 jaar geleden

Ik ben vorige week maandag gestart. Enkel alleen met wandelen en op mijn voeding letten. Vooral de koolhydraten. Nu -3! Dus mijn tip is let op wat je eet. Hou het eventueel bij met FOOD app. Zo zie je hoe of wat ☺️ hopelijk lukt wandelen wel.

2 jaar geleden

Veel tips zijn al gegeven. Echter ben je nu al excuses aan het verzinnen m.b.t. sporten. Je werkt vast geen 7 dagen in de week. Ik ben ook om 6 uur op en om 17.30 uur thuis. Werk 4 dagen. Ik kook alvast vooruit voor deze dagen. Andere dagen dubbele portie koken, in het weekend maak ik om de week 2 bakken lasagne. Beide gaan in de diepvries en iedere dinsdag eten we een bak lasagne. Kids liggen hier beide altijd wel om 20 uur in bed. Kan ik daarna sporten/wandelen. Alles vergt een goede planning. Maar kijk vooral wat voor jou past. Al begin je met 2x per week halfuurtje wandelen als de Kids op bed liggen. In het weekend uurtje fietsen met de kinderen.

2 jaar geleden

Minder eten.!! Even je kcal behoefte uitrekenen en hier onder gaan zitten. Meer eiwitten eten. Slimmer eten. Wandelen. Zonder sporten kom je echt al een eind als je minder eet.