9 Reacties

4 maanden geleden
Nee. Als je in de ziekte wet zit, ben je geacht je zo op te stellen dat je snel beter wordt. Vaak moet je ook reïntegratietraject volgen en ga je je uren op bouwen. Alle uren die je besteed aan ander werk, komen ten kosten van de uren voor je reïntegratie. Je werkgever zou kunnen stellen dat je je niet voldoende inzet om beter te worden en hiermee benadeel je je werkgever en het vangnet... dit kan dus nare gevolgen hebben. Ontslag, geen loon meer ontvangen etc.
Wat je met je ouderschapsverlof doet mag je zelf weten. Maar zou wel zonde zijn. Daarnaast zijn er veel bedrijven waarbij je nevenactiviteiten moet melden en soms zelfs verboden zijn. In dit geval mag je dus überhaupt geen ander werkverrichten ongeacht welke dag/verlof

4 maanden geleden
Als je ziek bent, mag je geen werkzaamheden verrichten die je herstel vertragen of belemmeren.
Ook niet heel netjes dat je voor je werkgever niet kan werken en wel loon ontvangen.
Nu kan k niet oordelen over de situatie.
Wat jij tijdens je onbetaald ouderschapsverlof doet, moet je zelf weten

4 maanden geleden
Reactie op Suzzzz
Ik zou voor de netheid dan kiezen om ‘gewoon’ onbetaald verlof op te nemen ...
Hoi, weet je of dit zomaar kan worden ingediend of heb je hier een goede reden voor nodig?
Bedankt voor de reacties iedereen ik zal het naar haar doorspelen. Heb zelf nul verstand!

4 maanden geleden
Hoi, weet je of dit zomaar kan worden ingediend of heb je hier een goede re ...
Onbetaald verlof mag je werkgever weigeren. Dit is bij Onbetaald ouderschapsverlof lastiger.
Denk dat de motivatie voor het opnemen van verlof mogelijk meeweegt en of de werkgever het makkelijk kan opvangen.
Je kan ook een tijdelijke contractverlaging van bijvoorbeeld x maanden overeenkomen, waarbij je van te voren de periode vastlegt van verlaging.
Zou k zelf niet snel voor kiezen als je de optie van Onbetaald ouderschapsverlof nog hebt

4 maanden geleden
Hoi, weet je of dit zomaar kan worden ingediend of heb je hier een goede re ...
Onbetaald verlof mag geweigerd worden, onbetaald ouderschapsverlof mag niet geweigerd worden tenzij er een (groot) bedrijfsprobleem van komt. Als je op tijd aanvraagt is dit nooit t geval. Heb ik me via de bond laten vertellen.
Ouderschapsverlof (betaald of onbetaald) is bedoeld om tijd met je gezin door te brengen, hoe je dit verder invult hoef je NIET uit te leggen op je werk.