14 Reacties

4 maanden geleden
Wij hebben een beklede trap, nog vanuit de vorige bewoners. Wij vinden het heel prettig. Een vriendin had het zelf gedaan maar was wel heel lastig begreep ik. Ook afhankelijk van de stof wellicht.
Voordeel: warm aan de voeten, oogt ook gezelliger, glijdt minder snel uit
Nadeel: wat lastiger schoon te houden.

4 maanden geleden
Áls je het kunt betalen, zou ik het laten doen. Ik doe bijna alles zelf, ook m'n gewone vloer, zelfs een keer een badkamer gedaan, maar een trap? No way 😅.
Kijk eens goed naar al die hoeken, al die 'smal naar breed'-stukken... Vre-se-lijk 😂. Per trede ben je echt een uur bezig, als leek zijnde. Vloerbedekking is wel flexibeler dan wanneer je bijv
bijvoorbeeld een houten decor zou leggen, maar dan nog is het vrij stug en echt wel lastig.
Je zou wel zelf goed kunnen voorbereiden, door zelf op te schuren en te ontvetten. Scheelt weer een uurtje salaris.

4 maanden geleden
Wij hebben vloerbedekking op de trap. Heel blij mee. Ik vind het persoonlijk het veiligst ook met de kinderen en geluidtechnisch ook niet zo'n geklos. Wij hebben het laten doen. Toch een vak apart. Misschien als je een rechte trap hebt dat het zelf zou lukken, maar ik zou het niet doen. Wij waren €400 kwijt inclusief tapijt.

4 maanden geleden
Ik heb vloerbedekking op de trap en het laten doen door Leenbakker, stuk goedkoper dan Carpetright. Het is nu na bijna 7 jaar nog steeds netjes (behalve dan waar de kat gekrapt heeft). Achteraf gezien had ik zelf iets anders op de trap gewild, de kat ligt graag op de trap en het stofzuigen van die haren is een flinke klus.

4 maanden geleden
Ik had een soortgelijk probleem, het was even vreselijk maar ik had geen geld om het te laten opknappen.
Uiteindelijk ervoor gekozen om te trap af te schuren en alle lijmresten te verwijderen en beschadigen op te vullen. Hierna trap geschilderd en ondertussen voorzien van trapmatjes (halve maantjes). Het heeft mij dus niet zoveel geld gekost, wel bloed zweet en tranen om die lijmresten weg te halen haha 🥲

4 maanden geleden
Laten doen zou ik zeggen! Kijk even rond of er in je omgeving zelfstandige bedrijven zijn die dit doen. Wij hebben 10 jar geleden de trap laten bekleden door een klein bedrijfje. Die waren binnen een uur klaar (dit is echt vakwerk) en eigenlijk ziet het er na 10 jaar nog prima uit. Daarnaast is geluidstempend en voelt het veilig. In mijn ouderlijk huis had mijn vader zelf de trap opgeknapt en geverfd, daar zijn we ondanks de halve maantjes er op allemaal wel eens vanaf gevallen! Wij hebben destijds iets van 400e betaald voor de hele klus van trap laten bekleden en dat was elke cent waard! Succes!

4 maanden geleden
Wij hebben hem 4 jaar geleden laten bekleden door een bedrijf en nog steeds heel tevreden mee. Er waren 3 soorten tapijt, hoe duurder, hoe meer draads volgens mij. Wij hebben de goedkopere gepakt om te besparen. Je ziet nu dat de plekken waar gelopen wordt, platter blijven liggen. Zelfs na stofzuigen. Mijn ouders hebben de duurdere variant thuis en deze staat nog mooi rechtop. Ik zou dus niet besparen op de kwaliteit.
Wij hebben taupe en mijn ouders grijs. Lichter zou ik niet pakken. Dan ga je verkleuringen zien als je er met schoenen oploopt.
Ik stofzuig het 1x per 2 weken en het ziet er altijd prima uit. En de kindjes kunnen er gemakkelijk op en af 😊

4 maanden geleden
Wij hebben een beklede trap (van de oude bewoners), maar ik zou het graag anders hebben 😅.
De voordelen zijn wel dat het minder kraakt (handig met een kleine!) en dat je minder snel stof ziet.
Dat geeft dan ook meteen het nadeel: Ik vind het totaal niet hygiënisch. Het scheelt dat onze kat in dit huis niet meer boven komt, maar anders hadden we direct het tapijt van de trap getrokken.
Het is dus net wat je zelf het meest prettig vindt.

4 maanden geleden
Wij hebben de trap laten bekleden door Carpetright, waren alles inclusief zo’n €800 kwijt dacht ik. Zelf doen is méga veel werk, zeker als je het nog nooit gedaan hebt en zij hebben de goede materialen ervoor. Wij doen eigenlijk altijd alles zelf in huis, dit was letterlijk het enige wat we hebben laten doen :)
Wel vrij budget vloerbedekking, na 2 jaar zie je wel wat afvlakking op de plekken waar je op staat. Ook is het al eens gedeeltelijk losgekomen op bepaalde plekken maar er zat nog garantie op en ze hebben het gratis opnieuw vastgemaakt.
Ik zou het zeker laten doen en nu achteraf zou ik ook een iets duurderde variant kiezen :)

4 maanden geleden
Ik zelf ben geen fan van vloerbedekking op de trap, maar omdat het gewoon lastig schoon te maken is. Ik vind het tenminste niet zo fris en stoffig. Onze trap zat ook vol lijm en gaten van de nietjes, dus hebben schuurmachine gehuurd bij Karwei en het daarna gegrond en geschilderd met speciale anti slip trap verf. Niet kapot te krijgen en betaalbaar.

3 maanden geleden
Bedankt voor alle reacties 🥰. Ik heb alles meerdere keren gelezen en de tips en ervaringen zijn super fijn!
Wij gaan niet proberen om het zelf te doen 😂. Nu nog kijken wat dat het handigste is qua bedrijf e.d.
Dank jullie wel!!