24 Baby logo
Zwanger worden
Zwanger worden
Vruchtbare dagen berekenen
Tips om zwanger te worden
Kinderwens & voorbereiding
Zorgverzekering kinderwens
Sluiten
Zwanger
Zwanger
Zwangerschapskalender
Uitgerekende datum berekenen
Geboorte
Baby uitzetlijst
De eerste symptomen
Zorgverzekering zwanger
Sluiten
Baby
Baby
Babykalender
Babymaten
Wanneer doorslapen?
Borstvoeding
Zorgverzekering baby
Sluiten
Babynamen
Babynamen
Meisjesnamen
Jongensnamen
Sluiten
Forum
Forum
Inloggen
Groepen
Geboorteclubs
Sluiten
Snel naar
Zwangerschapskalender
Babykalender
Babynamen
Forum
Inloggen/Registreren
Inloggen
Forum Mama / jij

Onverwacht zwanger in LAT-relatie – ervaringen gezocht

Winterbaby26

2 maanden geleden

Hoi allemaal, Ik schrijf dit omdat ik er zelf niet goed uitkom en hoop dat jullie ervaringen of inzichten willen delen. Ik ben onverwacht zwanger geraakt. Aan de ene kant voel ik me dankbaar dat ik dit nog een keer mag meemaken en merk ik ook een verlangen om dit kindje te houden. Ik heb al een zoon van bijna 15 en het idee dat hij een broertje of zusje krijgt, voelt ergens heel bijzonder.(Ookal weet ik niet of hij daar op zit te wachten). Mijn partner en ik hebben nu bijna 2 jaar een LAT-relatie. Op zich is onze relatie goed, maar we wonen niet samen en hebben allebei ons eigen leven en huishouden. Als we samen een kindje zouden krijgen, is het absoluut niet de bedoeling om te blijven latten maar juist omdat we nu nog niet samenwonen, vind ik het lastig om in te schatten hoe dat praktisch en emotioneel zou gaan. Mijn partner heeft ook kinderen (10,16,20). Zijn twee jongste kinderen zouden dan om het weekend bij ons zijn, terwijl onze kinderen elkaar nog nauwelijks kennen en er nog geen band is. Dat idee benauwt me soms, omdat ik niet goed weet hoe dat in de praktijk zou gaan. Daarnaast woon ik niet heel ruim, waardoor niet iedereen echt een eigen plekje zou hebben. Verhuizen is in deze tijd ook niet zomaar geregeld. Ik woon nu naast mijn moeder, wat ik juist heel waardevol vind en mij veel steun geeft. Ik twijfel daardoor heel erg tussen doorgaan met de zwangerschap of het afbreken. Aan de ene kant voelt het als iets heel moois en bijzonders, maar aan de andere kant zie ik ook de praktische en emotionele uitdagingen. Zijn er vrouwen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten (LAT-relatie, samengestelde gezinssituatie, beperkte ruimte)? Hoe hebben jullie deze keuze gemaakt? En hoe kijken jullie er nu op terug? Alle eerlijke verhalen zijn welkom. Ik probeer vooral duidelijkheid te krijgen voor mezelf. Dank jullie wel 🀍

Mama / jij

relaties
1
Ontdek nog meer via de 24baby app
Volg ons
Over onsContactAdverterenPrivacybeleidHuisregels24baby.be
Β© 24baby.nl b.v.