22 Reacties

4 jaar geleden

Dit wist ik niet! Ben ik nu ook wel benieuwd naar. Ons kindje wordt in april verwacht. Dus ik volg even 😊 hopelijk heeft iemand het verlossende antwoord.

4 jaar geleden

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/invoering-van-2-maanden-betaald-ouderschapsverlof Volgens mij kun je er gebruik van gaan maken zolang je kindje nog geen 1jr is 🙈 In ons geval zou ik waarschijnlijk nog precies 1week op kunnen nemen 😅 (9aug geboren)

4 jaar geleden

Ja, als je kind bij de invoering (Augustus 22 dus) nog geen 1 jaar is mag je er gebruik van maken. Tot je kind wel 1 jaar is. En je moet nog verlof hebben uiteraard.

4 jaar geleden

screenshot uit de link die ik deelde 😊

4 jaar geleden

Ik volg ook even was wel bekend met de regeling maar mijn kleine wordt geboren aankomende week. Dus dan zou ik nog precies die 9 weken kunnen pakken maar hoe zit het als je al wat uren van het ouderschaps verlof hebt opgenomen kan je er dan nog steeds gebruik van maken als je eerste 9 weken nog niet voorbij zijn

4 jaar geleden

Reactie op BabyYoda86

Aaah top thnx sorry niet verder gekeken 🤭

4 jaar geleden

Reactie op BabyYoda86

Aaah dat zou super zijn! Van welke website/bron heb je dit?

4 jaar geleden

Reactie op Flowerrr

Aaah dat zou super zijn! Van welke website/bron heb je dit?
screenshot is uit het linkje van de overheid die ik eerder hier deelde 😊

4 jaar geleden

Link klopt niet helemaal toch? Dacht dat ik ergens had gelezen dat het tegen 70% van het salaris ging in plaats van 50%.

4 jaar geleden

Reactie op BEOS29

Link klopt niet helemaal toch? Dacht dat ik ergens had gelezen dat het tege ...
De 50% is zeker doordat de wet aangenomen is. Heb inderdaad begrepen dat er een verzoek tot ophoging naar 70% ook erdoor is, maar per wanneer dat dan gaat zijn is nog de vraag.

4 jaar geleden

Reactie op Gummybeertje

Ik volg ook even was wel bekend met de regeling maar mijn kleine wordt gebo ...
Wat je nog hebt krijgt je vanaf die tijd doorbetaald, met een max van 9 weken en tot je kind 1 jaar is. Dus als je max 17 weken gebuikt voor de invoering, heb je er nog 9 over na invoering.

4 jaar geleden

Reactie op Valenciana

Wat je nog hebt krijgt je vanaf die tijd doorbetaald, met een max van 9 wek ...
Jaaa top thnx! Heel fijn nog langer te kunnen genieten van de kleine🤗

4 jaar geleden

Het hoeft dus niet 9 echte weken te zijn? Maar 9 x het aantal uren van je werkweek? En dit mag je dan opnemen in de periode vanaf dat het ingaat tot je kindje 1 jaar is. Lees ik het dan goed?

4 jaar geleden

Reactie op eLeMVeAa

Het hoeft dus niet 9 echte weken te zijn? Maar 9 x het aantal uren van je w ...
Ja helemaal goed. De 26 weken normaal ouderschapsverlof hoeft ook geen 26 weken te zijn.

4 jaar geleden

Klopt inderdaad. Alleen geldt het wel alleen tot je kindje 1 jaar oud is. Daarna is het weer onbetaald.

4 jaar geleden

Als je kindje geen 1 is maar al wel voor die datum geboren is heb je er recht op. Ik heb 27weken lang 1 dag per week minder werken aangevraagd (heb een 27u contract)

4 jaar geleden

Mijn werkgever heeft vandaag naar UWV gebeld, om even te vragen hoe dit zit. Maar dit is nog helemaal niet zeker! Het is nog maar een voorstel en kan ook niet doorgaan. UWV zelf weet dus ook nog niet eens hoe of wat!

4 jaar geleden

Reactie op LindaK86

Mijn werkgever heeft vandaag naar UWV gebeld, om even te vragen hoe dit zit ...
Ook raar van UWV. Ging meteen even op de website van UWV kijken en er staat wel dat per 2 augustus 2022 in gaat. https://www.uwv.nl/particulieren/actueel/nieuwe-wet-betaald-ouderschapsverlof.aspx

4 jaar geleden

Wat bijzonder zeg.... ik snap er niks meer van 🤣

4 jaar geleden

Reactie op LindaK86

Wat bijzonder zeg.... ik snap er niks meer van 🤣
Volgens mij is er bij heel veel instanties niks over bekend. Ik heb hier een jaar geleden naar gekeken en toen stond er wel dat het al akkoord was maar dat er tot augustus 2022 tijd nodig was om te bekijken hoe ze dit gingen inrichten of zo. Volgens mij is het ook niet duidelijk of wij zelf (werknemers) dit met het uwv moeten regelen of de werkgever. Bij mijn werkgever was er ook niks over bekend.