48 Reacties

5 jaar geleden

Mannen! Ik zou het zelf steeds vragen je telefoon in zn handen duwen en lekker met je kind spelen

5 jaar geleden

Ah herkenbaar. Mijn kleintje is een week dus ik weet nog niet hoe dat hier zal gaan, maar tijdens zwangerschap maakte ik zelf foto's met de ontspanner stand van m'n telefoon. Niet zo spontaan, maar ik heb in iedergeval foto's van m'n buik. De foto's die mijn man van mij maakt vind ik zelf altijd vreselijk. Vermoed dat het beetje man eigen is om daar niet zo bij stil te staan om spontane foto's te maken.

5 jaar geleden

Even vanuit de andere hoek: Je kan het toch gewoon vragen in het moment? Niet alles hoeft op beeld te staan om herinneringen te hebben. Die herinneringen zitten in je hoofd, die raak je niet kwijt. Geniet van het moment! Je kind gaat echt niet denken dat je er niet was 😉. Je vent hierover egoïstisch noemen vind ik persoonlijk niet eerlijk. Niet iedereen houd van foto’s of denkt eraan foto’s te maken, waarschijnlijk geniet hij gewoon van het moment dat jij daar zit met die kleine en denkt hij er gewoon niet aan.

5 jaar geleden

Ik snap je wel hoor. Hier hetzelfde. Nu heb ik er, als ik het zo lees, wel wat minder moeite mee dan jou. Al zou het inderdaad ook wel eens leuk zijn om een spontane foto van mij en de kinderen te zien ipv met hem😅 ik ben bang dat je het toch echt moet blijven vragen. Anders gebeurd het niet. Zo doe ik het tenminste.

5 jaar geleden

Ik heb zelf onwijs veel selfies gemaakt (en nog steeds) en vind die foto’s ook superleuk, liggen baby en ik met een big smile in de camera te kijken en ik maak ook af en toe een selfie tijdens het voeden. Evt zou je ook je mobiel/camera op een statief kunnen zetten en met de timer foto’s van jezelf en je kleintje kunnen maken. Idd minder spontaan maar in mijn ervaring echt nog altijd superleuk (en dan kom je er tenminste op 😅). Tot slot kun je nog een newbornshoot/familie shoot doen met een professionele fotograaf, ben ook dolblij met die foto’s van ons 3 🥰 en af en toe geef ik mn man dan een schop onder zijn kont voor een ‘spontane’ foto. Mijn ervaring is dat hij het nu steeds meer uit zichzelf gaat doen ☺️

5 jaar geleden

Oh en ik heb mijn zwangerschapsfoto’s ook zelf gemaakt met mijn spiegelreflexcamera op een statief en dan de functie aangezet waarbij hij elke 2 seconden een foto maakt. Mooie locatie zoeken en lekker poseren. (Ook een paar keer met man, super mooie foto’s van ons 2 zonder dure fotograaf). En dan achteraf uit de 200 foto’s de leukste kiezen. Voordeel is ook dat je zelf veel meer invloed hebt op de hoek/compositie en net zo lang door kan gaan tot je zelf tevreden bent met de foto, ipv manlief die na 3 mwah foto’s het wel weer mooi geweest vindt hahaha.

5 jaar geleden

Ik snap je gevoel, maar ik ben bang dat heel veel mannen zo zijn.. De mijne staat er ook niet bij stil om iets vast te leggen, terwijl hij het uiteraard wel weer heel mooi vind om mijn foto's te zien die ik van hem en onze zoon maak. Vragen om een foto geeft idd geforceerde plaatjes en dan is het moment weg, ik snap je volledig! Als ik mijn vriend vraag een foto te maken gaat hij de situatie over analyseren "gaat nu niet, er is teveel tegenlicht" of een andere smoes. Krijg ik wat van.. dus dan maak ik de foto weer zelf en die wordt vaak ook nog heel mooi 😅 Heel iets anders; ik vroeg hem van de week of de droger al klaar was. "Geen idee" "maar, je was net in de kelder en ik zei dat ik erop wacht tot hij klaar is.. " "Ja, maar ik kwam daar met een ander doel" Ik ben bang dat t is wat t is.. mannen denken op een ander level dan wij 😆

5 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Ik heb het meeste moeite dat ik geen fatsoenlijke foto met mijn zoontje heb toen we nog in het ziekenhuis lagen. Ik heb 2 selfies geknipt dat hij lekker bij me lag maar een goede foto waar ik samen met hem op sta nee. Van mijn vriend heb ik er verschillende gemaakt. Ik herken het, achteraf spijt dat ik er toen niet bij heb stilgestaan om het te vragen maar ik denk dat mannen er niet bij stil staan.

5 jaar geleden

Typisch een mannending. Kan je je aan ergeren maar dit ga je niet veranderen. Dus of accepteren en zelf foto's maken of er gewoon om vragen. Herinneringen zitten inderdaad in je hoofd dus probeer ook gewoon bewust van het moment te genieten. Dat is meer waard dan 100 foto's

5 jaar geleden

Mijn partner is er ook niet zo goed in. Maar hij heeft wel “groei” doorgemaakt de laatste maanden. Ik denk dat dat door twee dingen komt. Een is dat we samen onze kinderfoto’s bekeken hebben. En daarnaast dat ik heb aangegeven meer foto’s van mijn zwangerschap te willen hebben plus ideeën. Foto’s maken zit niet in zijn systeem en zijn telefoon heeft ook nog eens een beroerde camera.. Ik kwam met ideeën als dat ik graag als herinnering een foto van mijzelf plus vriendin wilde tijdens het schilderen van de box, een foto van mijn buik, een foto van als ik op de bank lig etc. Die ideeën hebben hem wel geholpen. Eventueel kun je iets invoeren dat jullie elke avond een “foto van de dag” uitzoeken en aan elkaar laten zien. Niet als wedstrijd, maar om het maken van foto’s in zijn gedachten terug te laten keren. Want ik vrees gewoon dat het toch wel een mannending is om geen foto’s te maken. Ik vind dat niet egoïstisch, het is gewoon hoe sommige mannen/mensen zijn. Maar je kunt ze wel een beetje “kneden”...

5 jaar geleden

Mijn man maakt(e) alleen maar foto’s als ik het vroeg. En als het te lang voor hem duurde ook een hoop gezucht. Dus had een zwangerschapsshoot en newborn/familie shoot. Over een tijdje wil ik een moeder dochter shoot doen 🥰. Vind dat een mooie oplossing en mijn man maakt de foto toch nooit zoals ik het zou willen. 😂

5 jaar geleden

Hier hetzelfde, alleen vindt mijn man het zelf vreselijk als ik foto’s van hem maak, dus miss is het ergens nog lief bedoeld van hem 😜 Kwam er na ongeveer een maand achter dat er gewoon geen foto’s waren van mij en mijn zoontje zonder een blote borst (want die maakte hij dan weer wel 🤦🏻‍♀️ en niet van die mooie liefdevolle voedingsfotos), dus ik ben het ook maar gewoon gaan vragen. Ze zijn dan niet zo spontaan nee, maar het is niet anders 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Ik snap je gevoel, maar ik ben bang dat heel veel mannen zo zijn.. De mijne ...
Dat laatste vb. van de droger heb ik ook, hoor. Als ik met een ander doel ergens ben, dan fixeer ik me enkel daarop. 😅 Neen maar euh, wat al gezegd is (vooral wat šelina zegt). Je kan niet meer doen dan het vragen. Ik ken mensen zat die echt niet met foto’s maken bezig zijn. Dan is het heel moeilijk om dat ineens spontaan te gaan doen.

5 jaar geleden

Mijn man maakt verschrikkelijke fotos. Ik denk dat ik drie mooie foto’s heb samen met mn zoon (van bijna 1!) en ook alleen als ik ernaar vraag, nooit spontaan

5 jaar geleden

Ik vind het geen mannen ding, zoals hier veel gezegd wordt. Ik vind foto's erg leuk, maar ik zelf denk er simpelweg niet aan. Er is 1 foto waar ik zwanger op sta, dat vind ik nu wel jammer. Maar op dat moment, niet aan gedacht en ook geen zin in gehad. Gewoon een paar keer vragen of hij foto's wil maken. Meer kun je niet doen🙈

5 jaar geleden

Hier hetzelfde...als we wel eens ergens zijn geweest dan lijkt het net alsof ik daar niet bij was. Je moet er echt om vragen want ze staan daar niet bij stil 🙈

5 jaar geleden

Hier hetzelfde! Mijn partner maakt zo nu en dan wel foto’s maar dat is echt alleen als ik het vraag en dat leidt niet tot de meest spontane foto’s. Je kunt iemand anders in je omgeving ook vragen. Ik heb mijn moeder gevraagd om als ze op bezoek kwam of als we samen op stap zijn foto’s te maken van mij en mijn dochtertje. Steeds als ze er is maakte ze er een aantal en daar ben ik nu heel blij mee. Doordat ze meer geduld heeft, worden de foto’s ook mooier. Ik blijf het wel gewoon ook aan mijn partner vragen en heb nog de stille hoop dat hij het ooit uit zichzelf gaat doen.

5 jaar geleden

Je kan het toch vragen? Ik moet me zelf er echt toe aan zetten om ook foto's te maken. Om nou te zeggen dat het een mannending en egoïstisch is, nee. Op onze vorige vakantie hebben we bij elkaar maar 10 foto's gemaakt in de hele week 😅 ik kan gewoon een uur naar mijn zoontje kijken als hij bijv aan het spelen is in het zwembad zonder een foto te maken. Gelukkig wel 2 schoonzussen die fotograferen als hobby hebben. En beide moeders maken veel foto's ook van ons met de kleine. Zo vroeg mijn schoonmoeder bijvoorbeeld van de week of ze foto's moest maken toen ik de jongste in het badje deed. Misschien is dat nog een optie voor je? En kan je het ook aan andere vragen.

5 jaar geleden

Ik vraag het gewoon vaak of mijn man even een paar foto's maakt. Doet hij met liefde maar hij denkt er ook niet aan uit zichzelf. Ik kwam dit tegen en had het doorgestuurd naar hem. Sindsdien maakt hij vaker uit zichzelf foto's van mij en de kleine.

5 jaar geleden

Oei vergeleken met de mijne is deze fotograaf geworden in de maanden dat ik zwanger ben.. is zijn eerst kindje en hij heeft van elke maand een foto van me buik op zijn telefoon🤣🤣 ik zou het gewoon vragen aan je man hoor..