8 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb de prikpil vanaf mijn 13e tot 17e gebruikt, heb hier nooit wat over gehoord van de huisarts en ook nooit wat over gelezen. Wel vond ik de prikpil verschrikkelijk, 1 keer en nooit weer voor mij! Ik wou er na 1 jaar al vanaf maar helaas: moeders wil is wet 🙈 Op mijn 17e ben ik dus met goed overleg met mijn moeder overgestapt naar de pil, en wat een verademing! Op mijn 19e gestopt met de pil, en dat vond ik helemaal heerlijk! 😊

5 jaar geleden

Ik heb de prikpil gehad maar voor mij ook 1 keer en nooit meer wat een troep voor mijn lichaam vond ik het!

5 jaar geleden

Reactie op Babywishh

Ik heb de prikpil vanaf mijn 13e tot 17e gebruikt, heb hier nooit wat over ...
Wat vond je er verschrikkelijk aan? Als ik vragen mag.

5 jaar geleden

Reactie op Janine van Weert

Ik heb de prikpil gehad maar voor mij ook 1 keer en nooit meer wat een troe ...
Wat bedoel je met troep? Gaf het een bepaalde reactie op je lichaam?

5 jaar geleden

Ik weet dat dit de reden bij ons op t werk (gehandicaptenzorg) is om dit niet als eerste keus te gebruiken zodra de meiden ongesteld worden. Maar dan hebben we het over tieners. Bij cliënten vanaf een jaar of 25/30 doen ze daar niet meer moeilijk over. Wellicht omdat alles uitgegroeid is bij 25 jaar?!

5 jaar geleden

Reactie op Gebruiker001

Wat vond je er verschrikkelijk aan? Als ik vragen mag.
Hij deed zijn werk gewoon niet en reageerde er dus slecht op. Hormonen zijn niks voor mij en het is 1 en al hormoon. Dan was mijn menstruatie maanden weg, dan was ik ineens ongesteld, dan was ik ineens 2 weken ongesteld, dan ineens was ik na 1 week wéér ongesteld nadat ik net een paar dagen klaar was met mijn menstruatie, en toen ineens was het weer een paar weken/maanden weg. Op mijn cyclus was dus geen peil te trekken en een prikpil hoort er eigenlijk voor te zorgen dat je helemaal niet meer ongesteld word.. Ennnn, ik kon na de spuit 4 dagen niet fatsoenlijk zitten en lopen door de spierpijn in mijn bil en onderrug 🤓 Top ding joh!!!! Not.

5 jaar geleden

Toen ik van de pil af wilde vanwege migraineaanvallen raadde mijn huisarts de prikpil aan. Ik kwam er toen achter dat dit vrij lang in je systeem blijft en dat het ruim een jaar kan duren voordat je cyclus weer goed op gang komt. Dat wilde ik niet, vanwege m'n kinderwens. Daarom heb ik er toen voor gekozen iets anders te nemen (spiraal).

5 jaar geleden

Reactie op Gebruiker001

Wat bedoel je met troep? Gaf het een bepaalde reactie op je lichaam?
Ik kon niet goed tegen de hormonen ervan en als je eenmaal stopt met de prikpil kan het enorm lang duren voordat je lichaam ervan hersteld is,bij mij meer dan 2 jaar! Heb nooit erna meer een regelmatige cyclus gehad en dit had ik daarvoor wel. Ik had de keuze gemaakt omdat ik migraine had en altijd goed ziek was als ik mijn periode gehad.