19 Reacties

2 jaar geleden

Ja, ik ook! Zelf 2 kindjes gekregen tijdens m'n promotietraject. Eentje van bijna 2 en eentje van 5 maanden. Af en toe best pittig, vooral het vinden van tijd, mezelf 'afsluiten' en dan ook nog op momenten dat ik me scherp voel. Maar als ik die momenten kan pakken, kan ik wel in weinig tijd veel doen. Heb jij dat ook?

2 jaar geleden

Ik schrijf trouwens nu mijn dissertatie, nog 2 jaar te gaan denk ik.

2 jaar geleden

Done! Weet niet wat jouw beroep straks wordt, maar believe me. De werkdruk tijdens promotie is niets vergeleken met de druk die ik nu ervaar in mijn werk hahahahaha. Nu nog drukker, mede doordat ik mijn tijd veel minder flexibel kan indelen

2 jaar geleden

Reactie op nrzoveel

Done! Weet niet wat jouw beroep straks wordt, maar believe me. De werkdruk ...
Dat vind ik inderdaad wel het voordeel van nu promoveren: je kan je tijd flexibeler indelen dan als je werkt. Ik heb er een baan naast en dat is idd heel andere koek 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op RitaS

Dat vind ik inderdaad wel het voordeel van nu promoveren: je kan je tijd fl ...
Zwaar he! 馃槄

2 jaar geleden

Promoveren naast een fellowship 馃槄. Dus de promotie is in eigen tijd. Ik vind het heel zwaar maar ben minder gebonden aan een tijdsbestek. De 3e is nu onderweg

2 jaar geleden

Ik ben zelf niet gepromoveerd, maar wel veel mensen in mijn omgeving. Dat de werkdruk in een 'gewone' baan hoger is hangt heel erg af van je promotie richting (en je baan, natuurlijk). Mijn beeld is dat je in een beta richting geacht wordt 60-70 uur te maken. (Ken ook niemand die dat combineerde met jonge kinderen). Promovendi in een alfa richting maakten gewoon 36 uur en hadden tig vakantieweken. Maar dat verschilt ongetwijfeld heel sterk per faculteit en per stad.

2 jaar geleden

Reactie op Koekoeksklok

Promoveren naast een fellowship 馃槄. Dus de promotie is in eigen tijd. Ik vi ...
Ik ook grotendeels in eigen tijd (beetje verlof via werk). Wel fijn om in elk geval wat meer de tijd te kunnen nemen inderdaad, maar ik merk wel dat ik het meer van m'n eigen motivatie en discipline moet hebben.

2 jaar geleden

Respect, in je laatste jaar met een baby! Ik heb m鈥檔 verdediging gedaan toen ik 25 weken zwanger was. Daarna eindelijk tijd om me bewust te worden van het moederschap 馃槉

2 jaar geleden

Respect voor jullie!

2 jaar geleden

Ik doe alleen maar een hbo opleiding nu met een zoontje van 3,5 jaar en vindt dat al zwaar te combineren 馃ぃ heel knap van jullie, succes allen! 馃崁

2 jaar geleden

Reactie op RitaS

Ik ook grotendeels in eigen tijd (beetje verlof via werk). Wel fijn om in e ...
Ja absoluut. Soms wil ik wel, maar val ik in slaap 馃槄.

2 jaar geleden

Reactie op Koekoeksklok

Ja absoluut. Soms wil ik wel, maar val ik in slaap 馃槄.
Same here hahaha

2 jaar geleden

Ik doe alleen maar een hbo opleiding nu met een zoontje van 3,5 jaar en vin ...
Ook knap!!

2 jaar geleden

Hi FVP8. Ik ben nu 39 weken zwanger en straks nog het laatste deel promotietraject afronden. Gelukkig tot nu toe 7 stukken gesubmit waarvan 4 geaccepteerd. Ben heel benieuwd hoe het straks zal zijn met de kleine erbij!

2 jaar geleden

Hoi! Kan me voorstellen dat je focus op je proefschrift met een kleine er bij niet altijd optimaal is inderdaad. Ik ben zelf bijna 26 weken zwanger en bezig met de general discussion van mijn proefschrift, ook bijna klaar dus. Ik ben benieuwd naar tips om tijdens de verdediging (pas na de bevalling in waarschijnlijk juli) nog voldoende feeling te hebben met de stof om de vragen van de opponenten te beantwoorden馃槄!? Succes hoor allemaal 馃槉馃憤馃徏!

2 jaar geleden

Ik ben soms aan het twijfelen om te promoveren, jong kind en wens voor een 2e. Heel veel dames doen het maar pff...respect hoor

2 jaar geleden

Ja, herkenbaar! Ook in laatste half jaar nu. Ik vind het ook lastig combineren. Door de slechte nachten en het ontzwangeren heb ik in het begin vooral heel veel moeite gehad om me ook maar enigszins te kunnen concentreren, terwijl je constant de druk voelt dat je nog maar x maanden hebt. Vanaf dat hij 9 maanden is begint het bij mij wat beter te gaan. En probeer maar te accepteren dat alles wat nu niet lukt, dan later nog maar moet

茅茅n jaar geleden

@FVP8 hoe gaat het? Beetje ritme kunnen vinden met promotie & baby?