20 Reacties

vorig jaar

Ik zie dat jullie in een prachtig land wonen. Daar is echt zoveel te doen! Niet alles hoeft veel geld te kosten. Introduceer iets van date dag. Elke maand moet er een date dag zijn en de ene maand bedenk jij die en de andere maand hij. Dit kan een middagje zijn of een avondje ofzo. Misschien kan iemand eens tegen betaling oppassen? En anders samen met je kleine op pad. Beetje creatief nadenken en die routine doorbreken door dingen te gaan ondernemen. Succes!

vorig jaar

Thuis is ook veel mogelijk. Veel mensen hebben het idee dat een date perse buiten de deur moet en geld moet kosten maar dat is niet het geval. In mijn ogen is het vooral tijd voor elkaar maken en met elkaar doorbrengen. Probeer eens een avond de intentie te zetten dat jullie een date hebben. Kook iets uitgebreider, maak het huis gezellig met kaarsjes bijv en heb een goed gesprek. Daarna kan je nog een film kijken of spel doen. Ik merk dat door de intentie te zetten dat het een wat specialere avond mag worden (en die vooral ook uit te spreken naar je partner) het al een groot verschil kan maken in hoe het aanvoelt ten opzichte van normaal. Je kan ook eens googlen naar thuisdates, zijn zoveel dingen die je kan doen :)

VRIEND

vorig jaar

Tegenwoordig moet alles maar groot meeslepend zijn. Ik vind het lied 'sleur met jouw mooi. Wat is er mis ok in deze levensfase gewoon de kleine dingen te hebben. Ik zou proberen meer te genieten van kleine dingen. Met een peuter, zwanger/baby ben je gewoon even wat meer gebonden. Later is het weer flexibeler. https://m.youtube.com/watch?v=4pI7V2IQJCQ

vorig jaar

Reactie op 2020mama

Tegenwoordig moet alles maar groot meeslepend zijn. Ik vind het lied 'sleur ...
Ben het hier wel mee eens. Voordat er kinderen waren vond ik een saaie relatie echt een rode vlag, maar met een peuter en een (aanstaande) baby ben je gewoon vooral bezig met de dagelijkse dingen. Je kunt je beetje vrije tijd natuurlijk wel gerichter inzetten. Ga de mooiste kathedralen van het land bekijken, lees allebei hetzelfde boek en bespreek wat je ervan vond, kies een thema voor je films voor een bepaalde tijd zodat je er meer over leert, etc. Ik vind dat het altijd helpt als je weer eens even een beetje food for thought hebt voor jezelf en iets in te bespreken met de ander wat verder gaat dan of er nog luiers gekocht moeten worden.

vorig jaar

Zijn er geen dingen te doen die geen geld kosten? Leuke uitjes gericht op kinderen. Om als gezin te doen. En is er een mogelijkheid toch een klein bedrag te sparen per maand zodat je wel een keer iets te doen wat geld kost? Al is het 10/20 euro per maand.

vorig jaar

Allereerst, het hoort een beetje bij je levensfase maar ik herken deze gedachte wel hoor. Wat hier echt top werkt, is door tweewekelijks lekker eten te bestellen en samen te eten nadat de peuter op bed ligt. Gewoon een pizza of sushi. Ook proberen we niet altijd met tv op de bank te kruipen. Sinds kort hebben we bijv. een puzzel en dan klets je ook weer wat meer. Of het is helemaal stil maar je komt beide even lekker tot rust. Daarnaast keken we vaak series, maar we merken dat als je een documentaire achtig programma kijkt, je weer meer tot gesprek komt. Ook leuk. En wij vinden het leuk om spontaan met de auto naar een leuk plekje te rijden en met de peuter een rondje te wandelen. Nu hebben wij wel een goede wandelaar dus dat scheelt.

vorig jaar

Wat bij ons werkt is een keer in de zoveel tijd iets te plannen samen zonder peuter. Afgelopen jaar zijn we zelfs een nachtje weggeweest in een heel ander deel van het land. Zo maak je weer heel andere verhalen waar je op terug kan kijken en stap je even uit de rol van papa en mama.

vorig jaar

O sorry, geen oppas of geld

vorig jaar

Herkenbaar. In mijn jongere jaren heb ik heel veel geresid, veel gestudeerd, veel vrienden met feesten bezocht, veel verschillende bijbaantjes gehad en was echt een sensatie zoeker. Ik verhuisde zowat om het jaar naar een andere plek, bouwde weinig op, maar leefde in het hier en nu. Als ik eraan terugdenk, dan wordt ik weer blij. De relatie met mijn man zag er voor de kinderen anders uit. Veel meer bewogen. Vrienden en feestjes, weekendjes weg, veel spontaan weg en met de kinderen zijn we in een sleur gekomen. Onze diepe gesprekken zijn vaak ook ver te zoeken door een kleine die aandacht opeist of in de avond te moe. Ik heb mijn man gevraagd wat hij ervan vond en hoe hij dit ervaart. Want ik vind het soms wel jammer dat wij zulke burrgerlijke ouders zijn. Hij vertelde dat dit precies is wat hij verlangt. Zekerheid, stabiliteit, niet te veel moeten en veel draait om ons gezin. Wij hebben wel geld om dingen te doen en oppas om samen iets te doen, maar hij vindt gewoon thuis zijn met z'n drieën heerlijk. Ik wil het liefst ieder weekend ergens heen. 😂 Daarin is een compomis gevonden. Ik zou adviseren om het gesprek aan te gaan. Ik vond het fijn om te horen hoe mijn man erin stond en liet daardoor ook mijn wilde haren wat gaan. Die kleine intieme en romantische momenten doen er al toe. Samen muziek luisteren, mezze hapjes, samen in bad of douchen, gezellig kletsen over jullie ontmoeting of herinneringen ophalen, etc. Die intimiteit zoeken (en dan hoeft het echt niet seks te zijn), maar de verbinding tussen elkaar.

vorig jaar

Ik kan soms ook voor mijn gevoel in zo’n sleur komen. We praten wat minder, snauwen wat meer en intiem zijn is dan ook ver te zoeken voor mijn gevoel groeien we dan een beetje uit elkaar, maar vaak als we dan even goed praten of even knuffelen echt even ons moment pakken samen gaaat t vaak weer wat beter en kunnen we soms echt weer van die verliefde pubers zijn.. 😅 gaat echt op en neer soms. Elke woensdag eten we samen. Kids doen we wat eerder naar bed en dan rond 19:30 eten we samen met vaak een wijntje erbij.. kletsen we lekker en pakken dat moment ook echt even om evt ons hart te luchten te zeuren of wat dan ook. Ook 1x in de maand of 2 maanden hebben we een date night hebben dan gelukkig wel oppas om dat mogelijk te maken. Merk wel dat t echt wel nodig is sinds we kinderen hebben.

vorig jaar

Wij hebben 1x per maand een oppas en doen dan iets met z’n tweetjes.. Maar als je dat niet kan betalen moet je inderdaad wat creatiever zijn. Wij doen bijvoorbeeld in de avond, als ons zoontje ligt te slapen, met enige regelmaat iets gezelligs zoals een film huren via Pathé thuis, lekkere hapjes maken, kletsen met een lekker glaasje wijn (wat je samen uitgezocht hebt) etc. Maar wij hebben ook genoeg ‘intieme’ en gezellige momenten met ons zoontje erbij. Zoals even een knuffel geven als we aan het wandelen zijn of een picknick en dan even een onder onsje bv door middel van een herinnering ophalen etc. Daarnaast is het denk ik ook een kwestie van accepteren dat je nu in een hele andere fase van je leven zit. Je kunt ervoor kiezen om dit te accepteren en er van te genieten of om in de weerstand te gaan en altijd het gevoel hebben dat er iets ‘mist’ of saai is..

vorig jaar

Wat doe jij voor jezelf , naast moeder en partner zijn? Heb jij een prive leven? Uitjes met vriendinnen , sport , werk, het kan allemaal bijdragen aan afwisseling in dagelijkse leven en je hebt gespreksonderwerpen met je partner anders dan enkel huishouden financiën en kinderen.

vorig jaar

Reactie op 2020mama

Tegenwoordig moet alles maar groot meeslepend zijn. Ik vind het lied 'sleur ...
Mee eens!!

vorig jaar

En samen naar een avond in de kerk, beetje de verdieping in gaan?

vorig jaar

Reactie op Suzanne2207

En samen naar een avond in de kerk, beetje de verdieping in gaan?
Dit werkt voor ons ook goed idd

vorig jaar

Op dit moment praten we ook echt weer minder.. of nouja we praten wel maar tis alleen maar over de kinderen en heel oppervlakkig. Hoe was je dag blablabla.. dan kan ik echt weer in zo’n sleur komen van is dit t nou? Hebben we t nou zo leuk samen? Ik wil vaak dan dat gevoel ook niet voelen dus ipv erover praten ofzo duik ik achter m’n mobiel of optijd naar bed. Ik ben ook sneller geïrriteerd naar hem en baal daar dan zo van.. want hij is juist zo lief. wordt soms ook echt onzeker en kan ik echt denken vind jij me nu wel zo leuk? Want zo voel ik me dan niet.. erover praten doen we vaak ook wel hoor en dat helpt ook, maar voel ik me soms ook zo’n zeur. Herkennen andere dit ook? En echt ik wil hem niet kwijt en ben dol ik hem, maar ik vind dit gevoel vaak echt niet fijn en lastig te doorbreken.

vorig jaar

Reactie op mavin

Op dit moment praten we ook echt weer minder.. of nouja we praten wel maar ...
Ja ik herken dit wel. Wij zijn op dit moment een nachtje weg aan het plannen (voor over 4 maanden pas hoor maar toch) en we dachten eerst lekker naar een wellness hotel te gaan maar kwamen daarna allebei tot de conclusie dat we liever een citytrip gaan maken om weer eens wat nieuwe input te krijgen en iets te hebben om over te praten en na te denken. Anders zitten we straks in de sauna weer de hele dag over de kinderen te babbelen. 😄

vorig jaar

Als ik denk aan saai, dan denk ik wat deden we tijdens corona? - We hebben samen zoveel recepten uitgeprobeerd. - Allerlei leuke spellen ingeslagen. - Gourmetten, want dat hoeft niet alleen rond Kerst 😂 - Wandelen, nieuwe tentjes ontdekken.

vorig jaar

Als ik je bericht lees vraag ik me af of je, zoals je zelf zegt, je relatie saai vindt of de levensfase waar je in zit. Ik herken het namelijk enorm! Ik woon ook in het buitenland, op een plek waar weinig te beleven is. Dus geen bibliotheek, kinderboerderij of speeltuintjes. Geen monkeytown of shopping centers en geen familie in de buurt. Ook geen kinderopvang tot de leeftijd van 2 jaar beschikbaar. Voordat ik trouwde en voordat we kinderen kregen was ik heel actief. Een dag thuis was een uitzondering. Mijn man werkt fulltime en ik ben de afgelopen 2 jaar thuis geweest met de kids (nu 5 en 2 jaar). En ook al houd ik ontzettend veel van onze kinderen, ik vond het zooo saaaaaai. Elke dag hetzelfde. Kleine kinderen houden nu eenmaal van regelmaat en hebben weinig concentratie vermogen dus vond de dagen zo lang duren! Voor mij wordt het nu beter sinds de kinderen wat ouder zijn, maar ook sinds ik iets ben gaan doen naast het alleen moeder zijn. Dat was voor mij iets wat ik 80% vanuit huis kon doen in mijn eigen tijd, maar het contact met andere volwassenen en met hersenen weer activeren heeft me zo goed gedaan! En dit had ook weer een positief effect op de relatie met mijn man. Ik had langzaam ook weer wat te vertellen ipv de standaard dag met een peuter en baby. Bij mij lag de oplossing dus niet per se in iets veranderen in onze relatie, maar iets veranderen in mijn eigen leven (met hulp van partner die de kids soms overnam na werktijd zodat ik iets kon doen), waardoor onze relatie ook veranderde. Hoop dat het te volgen is... Succes!

vorig jaar

Reactie op IkbenTessa

Als ik je bericht lees vraag ik me af of je, zoals je zelf zegt, je relatie ...
Ja ik denk dat dat het is inderdaad, dat ik mijn leven nu saai vind. Hier ook inderdaad helemaal niks van activiteiten in de buurt. Mag ik vragen wat je begonnen bent? Heel erg bedankt voor iedereen z’n reacties!❤️