13 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben moeder geworden in juni en heb 2 stiefdochters van 10 en 13. Heb een slabbetje en rompertje laten bedrukken met de tekst '..... is mijn grote zus'. Hun naam op de stipjes. En hen tegelijk het cadeautje gegeven. Toen ze t open maakten en het dus wisten hebben we gelijk gezegd dat ze het best lastig mochten vinden. De jongste was meteen helemaal enthousiast. De oudste wat gereserveerder. Nu, ruim 7 maanden later, zijn ze supergek met haar en zien ze haar echt als hun zusje. We noemen het ook echt hun zusje en betrekken hen overal bij. Dat gaat heel goed.

2 jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Ik ben moeder geworden in juni en heb 2 stiefdochters van 10 en 13. Heb een ...
Dankje voor je berichtje. Dat is een leuk idee met een slabje. Dankjewel! Ja hef uitspreken over dat het lastig gevonden mag worden lijkt mij heel goed en belangrijk. Fijn te lezen dat het nu zo goed gaat. Ik maak me gelukkig niet zo zorgen voor als het kindje er zal zijn. Maar meer hoe het te brengen hihi Nogmaals dank!

2 jaar geleden

Ik had dit blik voor mijn zoon en de zus variant voor zijn zussen toen ik zwanger was van hun halfbroertje. Zelf gevuld met van die gekleurde rijstsnoepjes en tut-lollies.

2 jaar geleden

Wij hebben ook een samengesteld gezin. Hij een dochter van 13 en ik een zoon van 12 en samen een dochter van bijna 4. Nu dus 38weken zwanger van weer een meisje. Wij hebben het het in een weekend tegelijk aan ze verteld. De oudste 2 moesten wel ff wennen aan het idee en riepen meteen we mogen hopen dat het een broertje word. De jongste was helemaal happy, een baby. Toen de pretecho bekend was hebben we deze in een envelop gedaan met de tekst erbij jullie krijgen een zusje. Uiteraard viel dit bij de oudste 2 niet goed. De 1e jarige riep ik ben echt zwaar teleurgesteld en mijn zoon heeft een half uur boos op de.grond gelegen. En de jongste helemaal happy een babyzusje. Inmiddels is het bijna zover en zijn ze alledrie benieuwd naar de baby, zijn ze erg lief, behulpzaam.en nieuwsgierig. Uiteraard vinden ze het ook spannend hoe alles zal verlopen maar dat zijn wij ook haha. Suc6 met het delen van dit nieuws! Komt vast goed!

2 jaar geleden

Reactie op Ukk

Wij hebben ook een samengesteld gezin. Hij een dochter van 13 en ik een zoo ...
Dank voor je bericht. Hoe hadden jullie het verteld toen jullie 1e kindje samen verwachten? Gewoon met woorden of nog iets erbij?

2 jaar geleden

Reactie op Flejorlie

Ik had dit blik voor mijn zoon en de zus variant voor zijn zussen toen ik z ...
Wat een leuk idee ook. Thnx!

2 jaar geleden

Bonusdochter van 10 en dochter van toen nog net 6 hebben we het verteld dmv een surprise ei. Die had ik voorzichtig geopend, gevuld met muisjes en het cadeautje omgeruild voor een baby lego poppetje. Daarna voorzichtig weer in elkaar gezet en verpakt. Toen ik het aan ze gaf zei ik dat ik voor de lol een vlog van het uitpakken ging maken. Zwangerschap is ze niet erg veel mee bezig geweest, de jongste wel. Maar nu is het echt een grote zus die graag op wil passen en spelen met haar. Ondanks dat het puberen nu toch wel echt begonnen is!

2 jaar geleden

Ik zou er rekening mee houden dat hij het moet verwerken. Houd dus rekening met een minder leuke reactie en hou na dit gesprek nog een keer gesprek. Waarin hij zijn eventuele zorgen of vragen kan stellen. Geef hem de ruimte om het te verwerken en dat alle emoties er mogen zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Dina-Marie

Ik zou er rekening mee houden dat hij het moet verwerken. Houd dus rekening ...
Ja klopt. Daar reken ik idd op. Zie hem al voor me 'he gatver nee!!!'.. we zeiden al even een mooi moment uitzoeken (hij heeft ook wel wat gebruiksaanwijzing qua gedrag en omgang en kan moeilijk schakelen en soms vind bij alles stom en soms is hij heel lief en meegaand. Maar dat we iig de dag erna nog met z'n 3en zijn en dus tijd en ruimte voor vragen en gesprek

2 jaar geleden

Reactie op Jillllll86

Dank voor je bericht. Hoe hadden jullie het verteld toen jullie 1e kindje s ...
Met de 1e waren wij een weekje op vakantie. We hebben de kinderen naar het winkeltje gestuurd voor croissantjes voor het ontbijt. Intussen heeft mijn vriend met filtstiften op mijn buik geschreven; In deze buik zit een baby.. Toen ze terugkwamen gingen we nietsvermoedend aan tafel en halverwege het ontbijt zei ik dat ik ze oeps wilde laten zien. Ik ging staan en deed voorzichtig mijn schirt omhoog terwijl mijn vriend filmde. De kinderen waren door het dolle heen. Destijds waren ze 7 &, 8 bij het vertellen

2 jaar geleden

Zelf ook deel van een samengesteld gezin, mijn vriend heeft een dochter van 12. En vond het, hij ook, toch best een dingetje om het nieuws te vertellen, dat ze een zusje erbij kreeg. Zeker gezien we het eigenlijk niet gepland hadden mijn zwangerschap. Rete spannend vonden we het, om te vertellen, we wisten totaal niet hoe ze het zou oppakken. Ze had zo'n 2 jaar terug wel eens geroepen, van mochten jullie ooit een kindje krijgen, kom ik niet meer langs bij jullie, en ik wil geen broertje of zusje. Hebben het verteld dmv een kaartje / gedichtje geschreven vanuit de kleine spruit. En een houten doosje, die ik wat creatief roze/blauw had versiert, met daarin de aankondigings foto met oa echo, rompertje, speenkoortje en een roze knuffeltje erop. En verder doosje vol gegooid met roze snoepjes. Ze moest het nieuws even verwerken, maar nadat het doorgedrongen was, en we het rustig allemaal uitgelegd hadden, reageerde ze enorm positief. Gelijk op YouTube werden er filmpjes opgezocht van hoe werkt dat nou, hoe ademt een baby in je buik etc. En nog steeds is ze een trotse zus in wording, en kan het wat haar betreft niet snel genoeg gaan tot we kleine spruit mogen verwelkomen. Kan me dus goed voorstellen dat je je behoorlijk wat afpiekert. Zou het inderdaad op een leuke manier vertellen, ipv BAM baby. En rustig uitleggen en gesprek aangaan Hopelijk valt het allemaal mee.. En als het niet heel goed word opgepakt, kan altijd gaandertijd nog veranderen..! En laat je weten hoe het is gegaan?

2 jaar geleden

Als je vermoedt dat hij misschien niet direct blij is met het nieuws, zou ik zelf denk ik voorzichtig zijn om een al te spetterende verrassing te maken van de bekendmaking. En al helemaal niet zijn reactie filmen. Iedereen is anders, maar ik weet zelf uit ervaring dat teleurstelling extra hard kan binnenkomen als iedereen om je heen uitbarst in feeststemming, je ontdekt dat er (tot nu toe) iets voor je geheim werd gehouden, en er ook nog een camera op je gericht staat. Ik zou dus zelf de verrassing niet te groot maken en inderdaad hem direct vragen wat hij ervan vindt, zonder te verwachten dat hij meteen blij is.

2 jaar geleden

Reactie op SanneLis

Zelf ook deel van een samengesteld gezin, mijn vriend heeft een dochter van ...
Hai, wat een fijn bericht dank. Ik geloof dat hij het uiteindelijk zeker wel leuk gaat vinden maar het nieuws ... dat mee delen. Maar ik ben er wel uit: ga ook een kaartje doen met wat lieve woorden aan hem over z'n Zorgzame karakter en dan laat ik een romper bedrukken met zijn naam ... wordt mijn grote broer. En zal op de kaart zetten Je mag altijd alles vragen. En dan maar zien. Ik laat het weten lief xx