15 Reacties

2 jaar geleden

Dasty. Te krijgen bij de wibra.

2 jaar geleden

Ovenreiniger van de kruidvat doet wonderen!

2 jaar geleden

Voor de oven: dasty goed overal sprayen en verdelen. Daarna plastic huishoudfolie er over heen en minimaal 3 uur in laten weken. Daarna met een schone doek en warm water afdoen. Eventueel de hardnekkige plekken met een keramische krabber of schuurspons voorzichtig verwijderen â˜ș. Werkt hier super! Als je de oven aanzet voor het inweken, heb je kans dat de ontvetter gaat aankoeken. Daarnaast hebben wij een robotstofzuiger en de swiffer wetjet. Voor de ramen gebruiken wij Dasty Ramen & Oppervlakken. Raam even insprayen en daarna schoonmaken met een schone microvezel doek. Streeploos en geen geknoei met een sopje!

2 jaar geleden

Schoonmaakazijn in de oksels van stinkende shirtjes spuiten en dat een paar uur in laten trekken. Werkt perfect tegen terugkomende zweetgeuren in kleding

2 jaar geleden

Je kan de bakplaat inspuiten met ovenreiniger. Een die lekker schuimt. En dan vershoudvolie eroverheen doen. En dan paar uur wachten. Of gewoon een hele nacht. Dan kan je het de ochtend erna gewoon eraf spoelen 😊

2 jaar geleden

Iemand een goede tip voor de tegels van de douche en dan vooral de schimmelige randjes daarvan? Ik heb een grijze spuitfles van de Action (weet zo het merk niet), werkt super; even spuiten, in laten trekken en het is opeens foetsie maar zo chemisch als wat natuurlijk. Ik voel het gewoon in m'n keel als ik de badkamer weer inkom, dus liever iets minder schadelijk/chemisch maar wel makkelijk 🙈🙈

2 jaar geleden

Reactie op Chaoot

Iemand een goede tip voor de tegels van de douche en dan vooral de schimmel ...
Om schimmel echt te doden is chemische troep wel echt noodzakelijk. De action anti schimmel spray is idd heel heftig. Anders kan je alcohol gebruiken.

2 jaar geleden

Het eenigste waar ik mijn oven mee schoon krijg is groenezeep en amoniak. Helemaal insmeren met groenezeep, bakje amoniak hele nacht er in laten staan. Daarna schoonmaken (let op, de geur is niet te harde mondkapje of iets dergelijke aangeraden) Dit doe ik zo ook met de ovenplaten. Maar die zet ik dan in een afvalzak in de garage voor 24 uur. Geloof me het ziet er weer bijna als nieuw uit, check internet maar voor deze tip😊😊

2 jaar geleden

HG ovenreiniger

2 jaar geleden

Reactie op Chaoot

Iemand een goede tip voor de tegels van de douche en dan vooral de schimmel ...
Azijn voor de tegels. Eigenlijk eerst ontvetten en dan goed spoelen, drogen en ontkalken met azijn. Schimmel: bleek, er op spuiten, intrekken en wegpoetsen

2 jaar geleden

Wij hebben een oven met 'pyrolyse', een zelfreinigende oven dus. Als je het reinigingsprogramma start wordt hij een 500graden. Al het vuil en vet wordt vergruisd en ligt na het programma op de bodem. Gewoon met een vochtige doek opnemen en je oven lijkt als nieuw 😃. zo een oven kost iets meer in aankoop maar is echt zijn geld waard. Kip braden en alle vetspatten zijn in no time verdwenen. Daarnaast hebben we een Irobot robotstofzuiger. Dat ding stofzuigt terwijl wij de hond uitlaten/gaan winkelen/... Thuiskomst even een natte dweil nemen en snel kuisen en hup, alles is weer proper. Eveneens niet goedkoop geweest maar als die zijn geest geeft vervangen we he onmiddellijk. Super ding.

2 jaar geleden

Mr muscle en gewoon een tijd laten zitten (langer dan de verpakking zegt). Voor het rooster (ook bbq rooster)
.buiten in een vuilniszak doen. Een potje ammoniak erbij inzetten. Knoop in de zak. Volgende dag zak losmaken en gelijk weglopen (niet kijken!!!) en kwartiertje later het rooster uit de zak pakken en dan poets je alles er met gemak vanaf.

2 jaar geleden

Iemand hier een tip voor toevallig?

2 jaar geleden

Mijn tip is: bijhouden đŸ‘đŸœ Wij gebruiken de app ‘Tody’ (betaal je geloof ik tientje per jaar voor) waarop je beide kunt aangeven wat je hebt gedaan. En in de app kun je alle schoonmaaktaken naar wens instellen (bijvoorbeeld: wc schoonmaken: elke 7 dagen, en dan gaat ie aftellen tot het die dag is, en krijg je dat te zien)

2 jaar geleden

En nog een foto van de taken van één ruimte. Wij vergeten hierdoor nauwelijks meer iets en zijn veel meer ‘bij’ met het huishouden