10 Reacties
4 jaar geleden
Ik zou ook even terug gaan want dan weet je waar je aan toe bent. Steeds merken dat het niet lukt zal ook moeilijk zijn. Een tip die voor mij hielp was om eerst met een vibrator te proberen, dan kan je op je gemak kijken wat gaat zonder dat het direct meteen seks is. Zo kun je ook samen ontdekken wat lukt en fijn is. Maar toch zou ik eerst wel even naar de verloskundige of huisarts gaan!
4 jaar geleden
En misschien naar de bekkenfysio...
Het klinkt ook alsof je bekkenbodemspieren veel te gespannen zijn en je deze niet goed kan ontspannen. Hierdoor wordt het gat niet groot genoeg om iets naar binnen te laten en kan het dus voelen alsof het weer gaat scheuren.
4 jaar geleden
Ik heb een knip gehad, bleef na 2 maanden pijnlijk en zag ook weefsel. Naar de verloskundige gegaan, doorgestuurd naar gynaecoloog en bleek daar dat ik op 4 plekken keloidvorming had. =littekenweefsel. Gynaecoloog zei ‘Goh, niet gek dat je flinke pijn had!’ Ze heeft alles aangestipt (zo koud dat het volledig pijnloos is), daarna is het grijs geworden, gekrompen en verdwenen. Heb dit nog een keer moeten doen en nu (15 weken na bevalling) inmiddels bijna pijnloos. Had veel eerder aan de bel moeten trekken, had me hoop pijn bespaard.. dus; trek aan die bel!!
4 jaar geleden
Ik zou sowieso de bekkenfysio bellen! Verloskundige kan hier niks mee. Bekken fysio behandeld ook litteken weefsel en helpt er bij dat je geen pijn hebt bij de seks. Ik had ook pijn bij de seks, en na dat de bekkenfysio mij behandeld heeft, totaal geen last meer van gehad. Succes meid 🍀
4 jaar geleden
Ik heb de eerste drie keer na de bevalling echt pijnlijke sex gehad, maar daarna was het weefsel weer los. Ik heb even op mn tanden gebeten en daarna was het gelukkig weer normaal. Het leek wel of ik 3x opnieuw ontmaagd werd.