23 Reacties

4 jaar geleden

Je hoeft er volgens mij niks achter te zoeken. Ik heb het rond de 2e trimester ook onwijs erg gehad, maar weet dat eigenlijk al mijn vriendinnen die zwanger zijn geweest, dit ook hebben gehad. En allemaal ook dromen over andere mannen juist. Schijnt er ook gewoon bij te kunnen horen en gaat van zelf over!🤗

4 jaar geleden

Dit staat trouwens online erover ; Dat veel zwangere vrouwen over seks dromen, is niet gek. Onderzoekers hebben er een wetenschappelijke verklaring voor: het heeft te maken met de toestroom van extra bloed naar de erogene zones, zoals je tepels en vagina. Daardoor worden deze zones gevoeliger dan normaal. Daarnaast heb je een verhoogd oestrogeengehalte en is je vagina vochtiger doordat je meer vaginale afscheiding hebt. Dit zorgt niet alleen voor meer seksdromen, maar kan ze ook nog echter laten lijken. Je kunt tijdens je slaap zelfs een orgasme krijgen, dat puur wordt aangestuurd door je brein. Erotische dromen kunnen ook ontstaan als je seksleven in werkelijkheid in een dip zit door de zwangerschap. Veel vrouwen hebben tijdelijk minder zin, hun dikke buik zit in de weg, ze zijn moe of de partner heeft juist even minder behoefte. Omdat het verlangen er ergens wel is, krijg je opwindende dromen als compensatie voor gebrek aan echte seks. Maar er is nog een verklaring: erotische dromen kunnen ook wijzen op onzekerheid over je lichaam en seksleven. Je spannende dromen werken in dat geval als een geruststelling: maak je geen zorgen, je bent nog steeds sexy en aantrekkelijk.

4 jaar geleden

Ja, heb ik ook! Niet zo zeer zin in seks, maar wel deze dromen (vaker dan wanneer ik niet zwanger ben). Ook wel een paar keer wakker geworden omdat ik klaar kwam🙈 Heel raar.

4 jaar geleden

Reactie op BabyboyL

Dit staat trouwens online erover ; Dat veel zwangere vrouwen over seks drom ...
Wat een logische verklaring allemaal. Voel ik me toch weer iets normaler. Voel me er namelijk ergens best wel schuldig over dat ik 'vreemdga' in mijn dromen. Maar het is inderdaad wel allemaal van toepassing, gewoon door alle veranderingen van mijn lichaam maar ook zeker mijn relatie. Aan de ene kant zijn de dromen ook niet heel vervelend maar ik hoop toch dat ze uiteindelijk weer verdwijnen :)

4 jaar geleden

Zwangerschap en slapen gaat slecht samen ja haha... Ik had ook last van vreemde dromen toentertijd en night terrors had ik ook heel erg pfff.. Ik zou er niet teveel achter zoeken. Er gebeurt met je lijf zo veel op dit moment en door je hormonale huishouding krijg je dit soort dingen. Na de zwangerschap verdwijnt dit weer hoor

4 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Zwangerschap en slapen gaat slecht samen ja haha... Ik had ook last van vre ...
Voor mijn zwangerschap kon ik ook al wel veel dromen, voornamelijk nachtmerries. Ik keek er ook een beetje tegenop als die erger en intenser zouden worden. Gelukkig heb ik die juist veel minder vaak nu!

4 jaar geleden

Bij mij niet specifiek dromen over sex of andere mannen maar sinds ik zwanger ben droom ik wel veel meer !!

4 jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Ja, heb ik ook! Niet zo zeer zin in seks, maar wel deze dromen (vaker dan w ...
Ik heb dit ook een aantal keer gehad toen ik zwanger was! Werd wakker en wist niet wat me overkwam 🤣

4 jaar geleden

Herkenbaar! Ik heb vannacht seks gehad met Viktor Verhulst 😁 Leuk toch juist, prikkelt de fantasie een beetje.

4 jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Ja, heb ik ook! Niet zo zeer zin in seks, maar wel deze dromen (vaker dan w ...
Ik vind het wel fijn te lezen dat dit normaal kan zijn. Wist niet wat me overkwam 😅

4 jaar geleden

Reactie op Bertje-225

Herkenbaar! Ik heb vannacht seks gehad met Viktor Verhulst 😁 Leuk toch ju ...
Oh die is in mijn dromen ook al wel voorbij gekomen hoor, ook al voordat ik zwanger was 🤣

4 jaar geleden

Dit had ik ooook heeeel erg Soms baalde ik dat ik wakker werd 🤣

4 jaar geleden

Oh ik herken dit zo erg!! Bij mij waren het wel verschillende mannen die ik ook nog eens ken 😳😳.

4 jaar geleden

Heeeeeeeel herkenbaar! Is normaal hoor. Niet te veel achter zoeken! Met dromen doe je niets verkeerd, je hebt er toch geen controle over 😅

4 jaar geleden

Ik droom best vaak over seks, ook als ik niet zwanger ben. Met de meest random mensen heb ik seks in mijn dromen 😂 ik zoek er niks achter en schaam me er ook niet voor. Ik droom sowieso heftig, veel en raar.

4 jaar geleden

Ow ik had dit ook heel erg!! Bij m'n tweede droomde ik elke nacht wel over seks 😂😂 was kapot als ik wakker werd hahah

4 jaar geleden

Hahaha leuk onderwerp, volgens mij volkomen normaal. Ik droom ook wel eens over mannen die ik wel gewoon ken. Gek genoeg ook wel eens over mannen waar ik in t verleden iets euhm “niet mee heb afgemaakt” zeg maar. Aan t begin schaamde ik me kapot… schok ik wakker en lag mijn eigen vent gewoon naast me… dan hoopte ik maar van harte dat ik in men slaap geen geluid gemaakt had 😅. Ik ben nu 36 weken zwanger en de dromen zijn nu over gegaan in dromen over dingen die gebeurd zijn maar dan verdraaid worden in iets heftigs. Zo hebben we pas onze hond in moeten laten slapen en nu droom ik elke keer dat onze hond vermoord word door de maffia. dat zijn dan weer echt rot dromen.

4 jaar geleden

Ik had dat ook zo erg tijdens het 2e trimester.. Soms ook met mannen dat als ik wakker werd dacht gatver! 😂😂 Vond dat heel verwarrend toen, maar schijnt heel normaal te zijn..

4 jaar geleden

Ja hier heb ik ook last van haha. Droomde laatst dat ik seks had met mijn neef en werd er heel naar van. Ondanks de vervelende gedachte en ik dit NOOIT zou doen zoek ik er niks meer achter want ik heb dagelijks de meest bizarre dromen.

4 jaar geleden

Reactie op Bertje-225

Herkenbaar! Ik heb vannacht seks gehad met Viktor Verhulst 😁 Leuk toch ju ...
Haha bij mij is t telkens Doctor Mike van Youtube. Eigenlijk helemaal niet vervelend verder 😋