4 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb ook een slechte band met mijn moeder tis dan wel niet mijn biologische moeder maar mijn adoptie moeder. Bij mij is niet t probleem dat ze aan de drank is ofzo. Ze heeft gewoon geen tijd en aandacht voor mijn gezin. Wel voor haar biologische kinderen hun gezinnen en allerlei andere activiteiten. Vragen naar mijn zwangerschap doet ze niet of nauwelijks uit haarzelf het is altijd vanuit mij en dat vind ik zo moeilijk. Ik heb al een zoon van 16 jaar ook hij gaat 2x per jaar bij zijn oma logeren mits ze tijd heeft. Ik probeer de band in stand te houden voor de kinderen zeg maar maar ik denk wel is als ik geen kind had en niet nog een kindje op komst dan was t anders geweest. Ik wil ze ook geen oma ontnemen aangezien mijn schoon familie allemaal in het buitenland woont is 1 oma in Nederland wel zo fijn.
Ik snap dus heel goed hoe t voelt dit soort momenten zou je gewoon graag met je moeder willen delen. Maar helaas is dat niet altijd het geval. Ik hoop dat je wel een lieve schoonmoeder hebt en partner die je steunt in alles.
🤰geniet van je zwangerschap 😘
5 jaar geleden
Ja, hier precies hetzelfde gehad met mijn moeder.
Ben opgegroeid bij mijn opa en oma en toen ik 12 was ben ik bij mijn moeder moeten gaan wonen door overlijden van mijn oma, nooit die band met mijn moeder gehad en ze begon daarna ook met haar drugs en alcoholgebruik.
Ik heb in verschillende instellingen gewoon omdat ze vonden dat ik onhandelbaar was en in 2016 samen gaan wonen met mijn huidige partner.
In 2019 (augustus) zwanger geraakt en toen was mijn moeder volop verslaafd. Ik heb haar de kans gegeven om voor die tijd af te kicken en van de slechte manskeuze een punt achter te zetten. Deed ze dit niet zou ik het contact met haar verbreken en zou ze geen rol spelen in het leven van onze dochter.
Inmiddels is ze sinds januari 2020 clean, en heeft zover alles weer op de rit.
Mijn dochtertje gaat er graag heen en sinds haar geboorte gaat het heel erg goed met mijn moeder!!
Wel heb ik haar gezegd en duidelijk gewaarschuwd dat mocht de drugs weer een rol gaat spelen in haar leven we het contact per direct verbreken.
5 jaar geleden
Mijn band met m'n moeder is ook niet wat het zou moeten zijn. Ik twijfel soms of ze de naam moeder wel waardig is. Ik ben de jongste van 5 en ze verliet mijn vader toen ik 4 was. Ik heb ze alleen maar weten ruziemaken. Mn vader kreeg het hoederecht en mijn moeder is haar hele leven lang blijven vluchten voor haar verantwoordelijkheden. Ze manipuleert als de beste, ze is 'toxic' en al het falen in haar leven is nooit haar eigen fout.
Sinds ik zwanger ben, dacht ik haar ook op bepaalde vlakken te missen. Maar ik heb er veel over nagedacht en gesproken met mijn man en hetgeen ik mis, is niet mijn moeder als persoon, maar het idee van een moeder te hebben. Van haar als zorgende persoon voor mij. Als iemand die je raad geeft en bij wie je terechtkan voor een knuffel en warme moeder dochter gesprekken. Dat mis ik. En ze hft mij haar hele leven al bewezen dat ze dat niet in haar heeft. Dus ga ik hiervoor terecht bij de andere moederfiguren in mn leven. Die mij de afgelopen jaren wel gesteund hebben, aan wie ik veel heb gehad en met wie ik de afgelopen jaren een gezonde relatie kon opbouwen. Het is niet perfect. En soms wou ik dat mn moeder echt een moeder voor mij was. Maar ze kan het niet. Ik hoop dat je iemand vindt die je kan bieden wat je zoekt en nodig hebt, met wie je babbels kan hebben en bij wie je je hart kan luchten/.... Wat je ook doet, probeer je grenzen zo goed mogelijk aan te geven, zodat je steeds jezelf (+gezin) beschermt. Want straks ben jij een mama. En ben jij de wereld voor dat kindje. Succes met je zwangerschap, je kan dit!
5 jaar geleden
Ik heb ook een slechte band met mijn moeder tis dan wel niet mijn biologisc ...
Jeetje wat een lastige situatie zeg!.. ik begrijp goed waarom je er voor kiest om zo de band toch te onderhouden, kan me voorstellen dat dat voor jou absoluut niet makkelijk is! Ik heb gelukkig een hele lieve schoonmoeder en partner waar ik veel steun en liefde vind. Ook de rest van mijn familie is geweldig en er is altijd iemand waar ik terecht kan, maar toch blijft het lastig, ik mis mijn moeder heel erg maar ik heb gewoon geen zin in al het gedoe en negatieve energie die met haar komt.. ik moet er gewoon veel over gaan praten zodat ik een beetje weet wat ik er nou mee wil.. jij ook een hele fijne zwangerschap toegewenst! ❤️